22.4 C
Czech
Středa 3. září 2025

Betonové jímky a betonové sklepy: kvalitní řešení pro každý pozemek

Betonové jímky: spolehlivé a odolné řešení odpadních vod Hledáte-li spolehlivé řešení pro svůj dům bez přípojky na kanalizaci, betonové jímky představují ideální volbu. Jejich hlavní...

Platební terminál v mobilu: Revoluce v bezhotovostních platbách

Bezhotovostní platby jsou dnes standardem a podnikatelé hledají co nejefektivnější způsoby, jak svým zákazníkům nabídnout pohodlné možnosti platby. Tradiční platební terminály jsou funkční, ale často nepraktické – vyžadují dodatečné zařízení a mnohdy i složitou instalaci. Řešením pro moderní podnikatele je platební terminál v mobilu, který přináší maximální flexibilitu a jednoduchost.

Co je to cold calling? 

Reklama
Reklama

Je cold calling skutečně je tak efektivní v akvizici nových zákazníků, jak se říká? V tomto článku vám podrobně vysvětlíme principy cold callingu a poradíme vám, jak pomocí této metody úspěšně prodávat. 

Reklama

Cold calling aneb oslovování studených kontaktů 

Cold calling je pojem, který používají především obchodníci – je to totiž součást jejich práce. Spočívá v tom, že voláte na staré nebo naopak neznámé kontakty, kterým se snažíte nabídnout svou službu či produkt. Je to poměrně náročná část práce obchodníků, protože jde o neplánovaný hovor, který ocení jen velmi málo lidí. Proto se říká, že voláte na tzv. studené kontakty – volanou osobu totiž neznáte a je mezi vámi spíše chladný vztah. 
Hlavním cílem cold callingu je navolávání schůzek s potenciálními zákazníky, na kterých pak můžete detailněji prezentovat své produkty nebo služby.  

Jak navolávání klientů funguje? 

Přemýšlíte, že byste se pustili do cold callingu, ale nevíte, jak začít? Prvním krokem je vytvořit si seznam kontaktů, které chcete oslovit. Nejčastějším způsobem je jejich sběr na webových stránkách společnosti nebo na sociálních sítích. Na tomto kroku si dejte záležet, něco si o protějšku zjistěte, abyste věděli, na čem celý hovor postavit – o to úspěšnější totiž může být. 
Následně si sepište call skript neboli scénář celého hovoru. Nejde o to, abyste tento text četli, ale jako obchodník byste měli vést hovor. Je tedy dobré se na něj připravit. Snažte se získat pozornost a důvěru potenciálního zákazníka. Naslouchejte jeho potřebám a nebuďte příliš prodejní – to každého odrazuje.  
Měli byste znát hlavní benefity své služby a vyplatí se sepsat si i nejčastější argumenty, námitky a odmítnutí – díky tomu budete umět rychle vybruslit z nepříjemné situace a dostat zákazníka na svou stranu. Správný obchodník totiž musí umět předvídat a bleskurychle se přizpůsobovat vzniklé situaci. S dobře vypracovaným call skriptem studené kontakty obměkčíte. 
Pak už se můžete pustit do navolávání klientů. Ideální čas je samozřejmě mezi 9 hodinou ráno a 5 hodinou odpoledne, kdy je většina lidí v zaměstnání. Je to ale individuální, někdo například nezvedá telefon v dopoledních hodinách, kdy se soustředí na svou práci. Bude tedy lepší ho kontaktovat během oběda. Někteří lidé se naopak nenechají rušit během oběda. 

Je akvizice klientů pomocí cold callingu efektivní? 

Cold calling patří do oblasti telemarketingu a je to tedy jeden z prostředků pro akvizici. Pokud máte kvalitní obchodníky, může být i velmi účinný. Zvýšení konverze z cold callu jen o 1 % totiž může zvýšit zisk až o 50 %.  
Na druhou stranu je to obchodníky nenáviděná část práce. Vyžaduje pečlivou přípravu, která zabere i několik hodin a výsledek je velmi často negativní. Obchodníci musí čelit velkému množství odmítnutí, a i přesto to nevzdat a volat dál.  
Cold calling se určitě nevyplatí všem. Pokud ale vaše cílová skupina působí v B2B segmentu, pak na něj rozhodně vsaďte. Nemusíte mít ani vlastní obchodníky, tato činnost se dá jednoduše outsourcovat. Vy tak získáte nové zákazníky nebo obchodní partnery, přitom pro to nebudete muset nic udělat. 

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Kraft Heinz se rozdělí na dvě samostatné firmy

Potravinářský gigant Kraft Heinz oznámil zásadní krok. Po deseti letech od slavné fúze se společnost rozhodla rozdělit své podnikání na dvě nezávislé firmy. Cílem je zvýšit růst, zjednodušit provoz a vrátit akcionářům ztracenou hodnotu.

Americký soudce nařídil společnosti Google sdílet data s konkurencí. Přesto slaví vítězství

Akcie Alphabetu po úterním rozhodnutí federálního soudu vyskočily o osm procent. Investoři si oddechli, že Google nepřijde o svůj prohlížeč Chrome ani o operační systém Android. Soudce Amit Mehta totiž odmítl nejtvrdší návrhy ministerstva spravedlnosti.

Zlato překonalo hranici 3 500 dolarů za unci

Ceny zlata na světových trzích vystoupaly nad 3 500 dolarů za unci a dosáhly nového maxima. Spolu s nimi rostou i další drahé kovy, zatímco investoři sledují vývoj amerických sazeb a nejistotu v globální ekonomice.

Jak kávové řetězce jako Costa přišly o matcha generaci

Kavárenský trh prochází proměnou. Generace Z už nechce obyčejné latte. Hledá barevné matcha nápoje, které působí zdravěji a lépe vypadají na sociálních sítích. Velké řetězce váhají, zatímco menší a dravější značky na trendu vydělávají.

Německé pivovary v problémech, mladí nemají chuť na alkohol

Prodeje piva v Německu se propadly na nejnižší úroveň za tři dekády. Zatímco tradiční ležáky mizí ze stolů, mladší generace objevuje kouzlo nealkoholických variant. Statistika mluví jasně: v první polovině letošního roku klesl odbyt o více než šest procent.

Powerball narostl na 1,1 miliardy dolarů

Powerball znovu láká na astronomické částky. Po sobotním tahu, kdy nikdo netrefil všechna čísla, narostl jackpot na odhadovaných 1,1 miliardy dolarů. Je to pátá nejvyšší výhra v historii hry a zároveň šestý případ, kdy se cena vyšplhala nad miliardu.

Američané letos legálně prosázejí rekordní sumu na NFL

Sezona amerického fotbalu startuje a spolu s ní i vlna sázek. Podle odhadů se letos legálně prosází až 30 miliard dolarů, což je o 8,5 procenta více než vloni. Jde o rekord, který ukazuje, jak rychle se trh sportovního sázení v USA rozrůstá. Do hry se zapojují miliony fanoušků a nové státy otevírají regulované trhy.

Wall Street uzavřela srpen s dalšími zisky

Americké akcie v pátek mírně oslabily, přesto zakončily srpen s dalším solidním zhodnocením. S&P 500 si připsal téměř dvě procenta, Dow Jones přes tři a Nasdaq zhruba jedno a půl. Všechny tři tak prodloužily sérii růstu na několik měsíců v řadě.

Labubu a rtěnky jako signály obav z recese

Hračky Labubu visí na kabelkách luxusních značek a zároveň plní sociální sítě. Pro část mladé generace se staly symbolem dostupného luxusu i jakýmsi ukazatelem ekonomické nálady. Podobně se mluví o „indexu rtěnek“ či o tom, že v době napětí roste obliba malých a dostupných radostí.

NEJNOVĚJŠÍ

Kraft Heinz se rozdělí na dvě samostatné firmy

Potravinářský gigant Kraft Heinz oznámil zásadní krok. Po deseti letech od slavné fúze se společnost rozhodla rozdělit své podnikání na dvě nezávislé firmy. Cílem je zvýšit růst, zjednodušit provoz a vrátit akcionářům ztracenou hodnotu.

Americký soudce nařídil společnosti Google sdílet data s konkurencí. Přesto slaví vítězství

Akcie Alphabetu po úterním rozhodnutí federálního soudu vyskočily o osm procent. Investoři si oddechli, že Google nepřijde o svůj prohlížeč Chrome ani o operační systém Android. Soudce Amit Mehta totiž odmítl nejtvrdší návrhy ministerstva spravedlnosti.

Zlato překonalo hranici 3 500 dolarů za unci

Ceny zlata na světových trzích vystoupaly nad 3 500 dolarů za unci a dosáhly nového maxima. Spolu s nimi rostou i další drahé kovy, zatímco investoři sledují vývoj amerických sazeb a nejistotu v globální ekonomice.

Jak kávové řetězce jako Costa přišly o matcha generaci

Kavárenský trh prochází proměnou. Generace Z už nechce obyčejné latte. Hledá barevné matcha nápoje, které působí zdravěji a lépe vypadají na sociálních sítích. Velké řetězce váhají, zatímco menší a dravější značky na trendu vydělávají.
Reklama
Reklama
Reklama