-0.8 C
Czech
Sobota 23. listopadu 2024

JavaDays přinesou aktuální novinky a informace ze světa programovacího jazyka Java

JavaDays 2024, největší konference svého druhu v Česku, se letos uskuteční 12. a 13. listopadu. Devátý ročník proběhne hybridně, tedy jak fyzicky v CineStar OC Černý Most v Praze, tak i online. Účastníci se mohou těšit na nejnovější informace o této populární platformě. Konference je určena nejen Java vývojářům a programátorům, ale i všem dalším zájemcům.

Vaping: Průvodce Historii a Výběrem Zařízení | Mixvape

Vaping: Historie, Fakta a Jak Vybrat Ideální Zařízení Jak vznikla elektronická cigareta Historie vapingu začíná v 60. letech 20. století, kdy vědci začali hledat alternativní způsoby...

Co je to cold calling? 

Reklama

Je cold calling skutečně je tak efektivní v akvizici nových zákazníků, jak se říká? V tomto článku vám podrobně vysvětlíme principy cold callingu a poradíme vám, jak pomocí této metody úspěšně prodávat. 

Reklama

Cold calling aneb oslovování studených kontaktů 

Cold calling je pojem, který používají především obchodníci – je to totiž součást jejich práce. Spočívá v tom, že voláte na staré nebo naopak neznámé kontakty, kterým se snažíte nabídnout svou službu či produkt. Je to poměrně náročná část práce obchodníků, protože jde o neplánovaný hovor, který ocení jen velmi málo lidí. Proto se říká, že voláte na tzv. studené kontakty – volanou osobu totiž neznáte a je mezi vámi spíše chladný vztah. 
Hlavním cílem cold callingu je navolávání schůzek s potenciálními zákazníky, na kterých pak můžete detailněji prezentovat své produkty nebo služby.  

Jak navolávání klientů funguje? 

Přemýšlíte, že byste se pustili do cold callingu, ale nevíte, jak začít? Prvním krokem je vytvořit si seznam kontaktů, které chcete oslovit. Nejčastějším způsobem je jejich sběr na webových stránkách společnosti nebo na sociálních sítích. Na tomto kroku si dejte záležet, něco si o protějšku zjistěte, abyste věděli, na čem celý hovor postavit – o to úspěšnější totiž může být. 
Následně si sepište call skript neboli scénář celého hovoru. Nejde o to, abyste tento text četli, ale jako obchodník byste měli vést hovor. Je tedy dobré se na něj připravit. Snažte se získat pozornost a důvěru potenciálního zákazníka. Naslouchejte jeho potřebám a nebuďte příliš prodejní – to každého odrazuje.  
Měli byste znát hlavní benefity své služby a vyplatí se sepsat si i nejčastější argumenty, námitky a odmítnutí – díky tomu budete umět rychle vybruslit z nepříjemné situace a dostat zákazníka na svou stranu. Správný obchodník totiž musí umět předvídat a bleskurychle se přizpůsobovat vzniklé situaci. S dobře vypracovaným call skriptem studené kontakty obměkčíte. 
Pak už se můžete pustit do navolávání klientů. Ideální čas je samozřejmě mezi 9 hodinou ráno a 5 hodinou odpoledne, kdy je většina lidí v zaměstnání. Je to ale individuální, někdo například nezvedá telefon v dopoledních hodinách, kdy se soustředí na svou práci. Bude tedy lepší ho kontaktovat během oběda. Někteří lidé se naopak nenechají rušit během oběda. 

Je akvizice klientů pomocí cold callingu efektivní? 

Cold calling patří do oblasti telemarketingu a je to tedy jeden z prostředků pro akvizici. Pokud máte kvalitní obchodníky, může být i velmi účinný. Zvýšení konverze z cold callu jen o 1 % totiž může zvýšit zisk až o 50 %.  
Na druhou stranu je to obchodníky nenáviděná část práce. Vyžaduje pečlivou přípravu, která zabere i několik hodin a výsledek je velmi často negativní. Obchodníci musí čelit velkému množství odmítnutí, a i přesto to nevzdat a volat dál.  
Cold calling se určitě nevyplatí všem. Pokud ale vaše cílová skupina působí v B2B segmentu, pak na něj rozhodně vsaďte. Nemusíte mít ani vlastní obchodníky, tato činnost se dá jednoduše outsourcovat. Vy tak získáte nové zákazníky nebo obchodní partnery, přitom pro to nebudete muset nic udělat. 

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.

Spojené království musí obnovit vztahy s EU po brexitu, řekl šéf banky

Ve čtvrtečním projevu guvernér Bank of England Andrew Bailey zdůraznil nutnost obnovení vztahů s EU při respektování výsledků brexitu. Nastínil trvalé ekonomické důsledky odchodu z jednotného trhu a výzvy, které Británii čekají.

VW a Rivian oficiálně zahájily společný podnik za 5,8 miliardy dolarů

Volkswagen Group a Rivian Automotive oficiálně stvrdily průlomový společný podnik v hodnotě 5,8 miliardy dolarů. Cílem tohoto partnerství je zdokonalit software a elektrickou architekturu vozidel a připravit tak půdu pro nové elektrické modely do roku 2027.

Ropný gigant Shell vyhrál odvolání proti přelomovému rozhodnutí o emisích

Nedávné rozhodnutí nizozemského odvolacího soudu vyvolalo debatu o tom, jak by ropné společnosti jako Shell měly vyvažovat své obchodní praktiky se závazky v oblasti klimatu. Soud sice uznal povinnost společnosti Shell snižovat emise uhlíku, ale odmítl konkrétní cíle snižování emisí s odkazem na obavy ohledně praktické účinnosti a odpovědnosti vlády.

NEJNOVĚJŠÍ

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.
Reklama
Reklama
Reklama