Více
    24.9 C
    Czech
    Středa, 17 srpna, 2022

    Facebook si změnil jméno na Meta. Chce se zaměřit na vývoj virtuální reality

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nové jméno společnosti Facebook má lépe označovat její budoucí směřování. Název Meta totiž v řečtině znamená „za“. Mark Zuckerberg ve čtvrtek oznámil, že je jeho primárním cílem vytvořit novou virtuální realitu, takzvaný metaverse. Uvedl to server BBC. Změna názvu se ale nedotkne jednotlivých sociálních médií, jako je Facebook, Instagram a WhatsApp.

    Kvůli svému novému cíli vytvořit virtuální svět se šéf Facebooku Mark Zuckerberg rozhodl svou společnost přejmenovat. Ve čtvrtek oznámil změnu jejího jména na Meta. V řečtině slovo znamená „za“. Ve Facebookem vytvářené virtuální realitě zvané metaverse by se podle Zuckerberga mohli lidé potkávat, pracovat, ale také si užívat volného času. Za potřebí by byla jenom sada VR brýlí.

    Starý název podle Zuckerberga neoznačoval vše, co se společnost chystá v budoucnosti vytvářet. Změna se však nedotkne jednotlivých médií, jako je Facebook, Instagram a WhatsApp. „V našem DNA jsme společnost, která buduje technologii propojující lidi. Metaverse je další meta, stejně jako byly sociální sítě, když jsme začínali,“ vysvětlil Zuckerberg změnu na virtuální konferenci Facebooku zvané Connect. Uvedl to server BBC.

    Na důkaz změny začne Facebook od prvního prosince obchodovat na burze pod novým označením MVRS. Společnost také vyměnila logo ve svém sídle Menlo Park v Kalifornii. Místo emoji palce mohou kolemjdoucí spatřit nové logo společnosti znázorňující znak nekonečna vytvarovaný do písmene M. Podle některých je pak metaverse pouze nová verze virtuální reality, pro jiné se ale jedná o budoucnost internetu.

    Změna názvu na Meta značí také snahu Zuckerberga distancovat se od kritiky

    Nový název ale není jenom snaha soustředit se na nové poslání, zároveň se tím společnost snaží distancovat od sílící kritiky. Nedávno totiž bývalá zaměstnankyně Facebooku Frances Haugen za pomocí The Washington Post zveřejnila uniklé interní výzkumy Facebooku.

    Ty dokazují, že společnost dlouhodobě věděla o škodlivosti Instagramu pro děti i dospívající. Nově také novináři společně s Haugen sdíleli další uniklé dokumenty ukazující, že Facebook před politiky v pandemii zadržoval důležité informace o dezinformacích týkajících se vakcín proti koronaviru. Společnost také dlouhodobě nezvládá bojovat s nenávistným obsahem v zemích, kde není angličtina mateřským jazykem. Chybí jí specializovaní zaměstnanci.

    Vedení Facebooku však obvinění odmítá jako účelové používání informací bez zasazení do kontextu. Na čtvrteční konferenci ale Zuckerberg slíbil, že metaverse bude transparentnější, stanoví standardy chránící soukromí uživatelů a umožní rodičům dohled nad dětskými účty.

    „Každý, kdo se bude na tvorbě metaverse podílet se musí od začátku soustředit na to, že zároveň buduje zodpovědnost,“ uvedl tvůrce Facebooku podle serveru Al Jazeera. Na rozvoji metaverse pak Meta plánuje v Evropské unii najmout 10 tisíc odborníků.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama