Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.
Ještě nedávno chtěl Kering vybudovat vlastní kosmetické impérium. V roce 2023 utratil miliardy za akvizice včetně parfémového domu Creed a sliboval, že se stane konkurencí L’Oréalu. Jenže růst nepřišel a luxusní skupina dnes mění kurz.
Prodej kosmetické divize je prvním velkým krokem nového CEO Lucy de Mea, který přišel v září z Renaultu. Jeho úkolem je snížit dluh přesahující 9,5 miliardy eur a vrátit skupině dynamiku, kterou ztratil hlavně kvůli útlumu značky Gucci.
Strategický obrat pod novým vedením
De Meo zvolil pragmatický přístup. Místo rozšiřování se chce Kering soustředit na hlavní značky a zjednodušit strukturu. Dohoda s L’Oréalem, která má hodnotu přibližně čtyři miliardy eur, umožní kosmetickému gigantovi převzít značku Creed a práva na vývoj produktů pro Balenciagu, Bottega Veneta a McQueena.
Kering si ponechá značku Gucci Beauty, jejíž licence zůstává do roku 2028 u společnosti Coty. Prodej tak nezasáhne jeho nejziskovější segment. Podle zdrojů z Paříže jde o první krok v plánu širší restrukturalizace, kterou nový management připravuje.
Od jmenování de Mea vzrostly akcie skupiny o více než 60 procent. Trh reaguje pozitivně i na příslib snižování dluhu a návrat k základnímu byznysu – módě a luxusním doplňkům.
Kering nears sale of beauty unit to L'Oreal, sources say https://t.co/fn7ib1zSw9 https://t.co/fn7ib1zSw9
— Reuters Business (@ReutersBiz) October 18, 2025
L’Oréal posiluje, Kering stabilizuje
Pro L’Oréal znamená dohoda další expanzi do segmentu luxusních vůní. Přidání Creedu a nových licencí upevňuje jeho postavení světové jedničky v oblasti kosmetiky.
Pro Kering je to naopak signál stabilizace. Skupina loni vydala několik varování ohledně zisků a výkonu Gucci, nyní tak sází na menší, ale zdravější strukturu. Analytici očekávají, že úspěšný prodej by mohl otevřít cestu i dalším změnám v portfoliu značek.
Pokud se dohoda potvrdí, uzavře Kering kapitolu ambicí stát se kosmetickým hráčem. A začne novou a pragmatičtější éru, v níž se vrací ke svým kořenům luxusu.