Po dvoutýdenním sporu se Disney a YouTube TV konečně domluvily na nové dohodě. Kanály jako ESPN či ABC se začaly vracet na platformu a miliony diváků tak znovu sledují sport, zprávy i zábavu bez omezení. Konflikt odhalil napětí v současném světě streamingu, kde podobné konflikty přibývají.
Disney zmizel z nabídky YouTube TV 30. října poté, co jednání o nové licenční smlouvě zůstala na mrtvém bodě. Diváci přišli o přístup k celé řadě stanic, včetně ESPN, ABC, National Geographic či FX. Výpadek zasáhl fanoušky univerzitního fotbalu i dalšího živého vysílání, které patří k hlavním lákadlům platformy.
YouTube TV tvrdil, že Disney požaduje příliš vysoké poplatky, které by zdražily předplatné. Disney oponoval, že Google nechce platit férovou cenu a zneužívá své dominantní postavení. Následující dva týdny se obě strany přely nejen o peníze, ale i o to, kdo nese odpovědnost za zmizení kanálů z nabídky.
The Walt Disney Company announces multi-year distribution agreement with YouTube TV pic.twitter.com/Gw0rYO1KrN
— ESPN PR (@ESPNPR) November 15, 2025
Obnovení vysílání a nové dohoda
Disney a YouTube TV po vleklém sporu uzavřely víceletou smlouvu. Kanály jako ABC, ESPN nebo FX se začaly okamžitě objevovat zpět v nabídce a YouTube TV uvedl, že kompletní program se obnoví v průběhu dne. Součástí dohody je také přístup k chystané samostatné službě ESPN a možnost zařadit balíček Disney+, Hulu a ESPN do vybraných tarifů. Disney označil uzavření smlouvy za potvrzení hodnoty svého obsahu i za krok, který reaguje na měnící se zvyklosti diváků.
Napětí mezi firmami ale narůstalo celé týdny. YouTube TV tvrdil, že Disney využívá blackout jako nátlak a snaží se podpořit vlastní služby. Disney naopak obviňoval Google z předčasného vypnutí kanálů. Spor se rozhořel i kolem žádosti o dočasné obnovení stanice ABC kvůli volbám, což YouTube TV odmítl s tím, že by to způsobilo zmatek.
Co spor ukázal divákům a celému trhu
Zákazníci přišli o přístup ke sportu, zábavě i zpravodajství, a YouTube TV jim nabídlo možnost uplatnit dvacetidolarový kredit při delším výpadku. Situace však ukázala, že trh streamovacích služeb je křehký a podobné konflikty jsou stále častější. Rostoucí náklady na obsah a tvrdý boj o diváky zvyšují napětí mezi platformami i producenty.
Závěr je jasný. Ačkoli Disney a YouTube TV znovu našly společnou řeč, nic nenasvědčuje tomu, že by podobné spory z trhu mizely. Kanály jsou zpět, ale nejistota kolem licenčních dohod pravděpodobně zůstane součástí reality, kterou diváci budou dál pociťovat.

