Mercedes-Benz patřil k automobilkám, které se před lety rozhodli přesvědčit americké zákazníky, že nafta je skvělé palivo pro jejich osobní auta. Teď ho to bude stát minimálně 2,2 miliardy dolarů.
Aféra Dieselgate, se neváže jen ke koncernu Volkswagen. Nekalá minulost nyní dobíhá v USA i Daimler. O to horší, že se tak stává v době, kdy je hospodaření automobilky tvrdě zasaženo následky koronakrize. Odklad řešení sporu s naftovými modely Mercedes-Benz, které vykazovaly na cestách výrazně vyšší emise oxidů dusíku (NOx) ve srovnání s laboratorními testy, je však již nemožný. Mercedes-Benz oznámil, že je blízko dohody s americkými úřady. Stát ho to bude minimálně 2,2 miliardy dolarů.
Přibližně 1,5 miliardy zaplatí Agentuře pro životní prostředí (EPA) a kalifornskému úřadu na ochranu ovzduší (CARB). Dalších 700 milionů poputuje na účet americkým vlastníkům naftových vozidel, kteří podali na Daimler hromadné žaloby. Celkově dovezl Mercedes-Benz do USA přibližně 250 000 aut, které kamuflovali skutečné emise NOx. Ztráty zde však nekončí. Automobilka vytvořila dostatečnou finanční rezervu, která by měla pokrýt další přidružené výdaje. Dosáhnout mohou až 600 milionů dolarů.