Streamovací služba Netflix poprvé za více než deset let ztrácí předplatitele. Společnost v prvním letošním čtvrtletí pozbyla 200 000 účtů s předplatným. Další početnou základnu diváků ztratila opuštěním Ruska. Netflix v některých zemích zvyšuje ceny, čelí konkurenci a nedokáže si poradit se sdílením hesel a účtů. Proti tomu však hodlá zakročit. Společnost údajně v dopise akcionářům sdělila, že v dalším čtvrtletí očekává odliv dvou milionů předplatitelů, píše BBC.
Netflix zažívá těžké časy. Poprvé za více než deset let přišel o značný počet předplatitelů. V prvním čtvrtletí streamovací službu opustilo 200 000 diváků s předplatným, píše server BBC News.
Netflix očekává, že v následném čtvrtletí ztratí další dva miliony předplatitelů. Vyplynulo to z dopisu zaslaného akcionářům. V něm společnost rovněž píše o nárůstu předplatitelů v pandemii covid-19.
„Jak ukazují naše výsledky a prognóza níže, růst našich tržeb se značně zpomalil,” napsala společnost.
Naposledy Netflix diváky s předplatným ztratil v říjnu v roce 2011. I přes tyto ztráty se firma muže pochlubit 220 miliony předplatitely po celém světě.
Příjmy Netflixu nejprve oproti stejnému období v minulém roce v prvním čtvrtletí vzrostly o 9,8 procenta, tedy na 7,8 miliardy dolarů.
Následně ale zisky v tomto období klesly na 1,5 miliardy dolarů. Zpráva o úbytku předplatitelů pak vedla k poklesu hodnoty akcií společnosti o 25 procent.
Netflix zakročí proti sdílení hesel
Netflix odchodem z ruského trhu kvůli válce na Ukrajině ztratil dalších 700 000 předplatitelů. Dalších 600 000 lidí zastavilo služby společnosti po zvýšení cen v USA, Kanadě a Velké Británii.
V prvním čtvrtletí streamovací služby v Británii navíc kvůli vysokým životním nákladům opustilo 1,5 milionu předplatitelů.
Společnost také trápí sdílení hesel a účtů mezi uživateli. Firma varuje, že proti tomu tvrdě zakročí, a tak vytvoří tlak na nové registrace. Svá hesla a účty sdílí asi 100 milionů domácností po celém světě.
Netflix však v této problematice je bezradný. Proti sdílení hesel a účtů se snažil bojovat již v minulosti, ale bez výraznějších výsledků.
„V minulosti se už snažili potlačit sdílení hesel a měli to velice těžké,” řekl novinář Bloombergu Lucas Shaw.
Netflix, který se v budoucnu více zaměří na diváky mimo USA, se rovněž potýká s velkou popularitou streamovacích služeb, což vede ke vzniku silné konkurence.
Pod kotlem ještě zatopila pandemie covid-19, která popularitu streamovacích služeb zvýšila. Proti zdražujícímu Netflixu tak nyní stojí silní hráči Apple TV, Amazon či Disney+.