11.9 C
Czech
Sobota 18. května 2024

Pokuta a odškodnění pasažérů: Qantas souhlasí s vyplacením 120 milionů dolarů kvůli „letům duchů“

Letecká společnost Qantas Airways souhlasila s tím, že zaplatí rekordní pokutu 100 milionů australských dolarů a 20 milionů dolarů jako odškodnění pro cestující, aby urovnala soudní spor týkající se letenek, které prodávala na zrušené lety.

Ryanair a Wizz Air často nejsou po započtení dodatečných nákladů nejlevnější variantou, uvádí analýza

Nízkonákladové letecké společnosti Ryanair a Wizz Air, které jsou známé svými levnými tarify, se po započtení dodatečných nákladů často ukazují jako dražší než jejich konkurenti. Uvádí to nedávná analýza organizace Which?.

Obě letecké společnosti tato zjištění zpochybnily. Ryanair je odmítl jako „falešné zprávy“ a Wizz Air tvrdil, že zákazníkům nabízí „výběr a flexibilitu“.

Studie provedená společností Which? zahrnovala srovnání cen zpátečních cest z Londýna do Malagy, Atén a Neapole v dubnu 2024 s využitím pěti leteckých společností: British Airways (BA), EasyJet, Jet2, Ryanair a Wizz Air. Analýza zahrnovala náklady na příruční zavazadlo a výběr sedadla u společností Ryanair a Wizz Air, protože podle předchozího průzkumu Which? je u těchto leteckých společností nejméně pravděpodobné, že budou spolucestující usazovat společně.

Zjištění ukázala, že společnosti Ryanair a Wizz Air nebyly nejlevnějšími možnostmi pro žádnou z cest, když se k hlavním cenám připočetly náklady na příruční zavazadlo a výběr sedadla. Poplatky za zavazadla a výběr sedadla tvořily 49 procent celkové ceny letenky u společnosti Wizz Air. U společnosti EasyJet to bylo 27 procent a 20 procent u společnosti Ryanair. Příplatky u společnosti Wizz Air patřily k nejvyšším.

Dražší než British Airways

Mluvčí společnosti Wizz Air na zprávu reagoval slovy: „Aby bylo jasno, neúčtujeme si 90 liber za žádné příruční zavazadlo. Cena uvedená v této zprávě je za zpáteční let. A proto se jedná o 45 liber za let za balíček příručního zavazadla s přednostním nástupem, nikoliv za jednotlivý produkt. Průměrná cena za takový produkt je mnohem nižší.“

Společnost Which? rovněž zjistila, že British Airways jsou levnější než Ryanair i Wizz Air na dvou ze tří tras. Z Londýna do Malagy a z Londýna do Neapole. Na trase z Londýna do Neapole byla BA o 65 liber levnější než Wizz Air a o 12 liber levnější než Ryanair po započtení příručního zavazadla a sedadla.

Organizace Which? aktivně vede kampaň za zákaz „záludných skrytých poplatků“. Domnívá se, že poplatky za výběr sedadla by měly být upraveny novými zákony, protože pro některé cestující, například pro rodiče, kteří chtějí mít jistotu, že budou sedět se svými dětmi, nejsou skutečně „volitelné“.

Rory Boland, redaktor časopisu Which? Travel, radí: „Až si budete příště rezervovat letenku, podívejte se dál než jen na cenu letenky a před rezervací zohledněte i náklady na příplatky, které potřebujete.“

Společnost Ryanair na zprávu reagovala prohlášením: „Tohle je další falešná zpráva od Which?. Ryanair má nejnižší ceny ze všech leteckých společností v Evropě. Další doplňkové produkty, jako jsou zavazadla navíc, jsou pro zákazníky zcela volitelné.“

Sledujte nás na sítích

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Čínské společnosti získaly další nabídky na těžbu ropy a zemního plynu v Iráku

V posledním licenčním kole v Iráku dominovaly čínské společnosti v nabídkovém řízení na projekty průzkumu těžby ropy a zemního plynu. Ministr ropného průmyslu této blízkovýchodní země potvrdil, že čínské firmy získaly čtyři nabídky a předčily tak ostatní mezinárodní konkurenty.

NEJNOVĚJŠÍ

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Čínské společnosti získaly další nabídky na těžbu ropy a zemního plynu v Iráku

V posledním licenčním kole v Iráku dominovaly čínské společnosti v nabídkovém řízení na projekty průzkumu těžby ropy a zemního plynu. Ministr ropného průmyslu této blízkovýchodní země potvrdil, že čínské firmy získaly čtyři nabídky a předčily tak ostatní mezinárodní konkurenty.