Spotřebitelé stále častěji opouštějí řetězce s drahou kávou, jako je Starbucks, protože ceny stále rostou. Kávový gigant zaznamenal celosvětový pokles tržeb o 3 procenta, přičemž v samotné Severní Americe poklesl o 2 procenta.
Jedná se o druhé čtvrtletí po sobě, kdy se tržby společnosti Starbucks snížily. To odráží trend únavy spotřebitelů z drahých potravin a nápojů. Pokles tržeb společnosti Starbucks svědčí o širším posunu v chování spotřebitelů. Stále více lidí se rozhoduje připravovat si kávu doma nebo volí konkurenční řetězce, jako jsou drive-thru kavárny.
Pokles tržeb zaznamenal také McDonald’s, což signalizuje širší trend v tomto odvětví. Analytici tento posun přisuzují kombinaci vysokých cen v řetězcích a rostoucí dostupnosti přípravy kávy doma.
Consumers have reached their breaking point with $6 iced coffees and lemonades at Starbucks.
— WISH-TV News (@WISHNews8) July 30, 2024
Starbucks sales dropped 3% globally at stores open for at least a year, including a 2% drop in its home North American market.https://t.co/fNLZXMfVYg
Společnost Starbucks vyvíjí svůj obchodní model v reakci na měnící se preference spotřebitelů a přechází od kaváren s posezením k řetězci drive-thru a mobilních kaváren. Objednávky přes mobilní aplikaci a drive-thru nyní tvoří více než 70 procent tržeb společnosti Starbucks v USA, přičemž významnou část prodejního mixu tvoří studené nápoje.
Levné menu, kratší čekání
Společnost také zavedla levná jídla a technologická vylepšení, aby zlepšila zkušenosti zákazníků. Ve snaze získat zpět zákazníky společnost Starbucks nedávno zavedla hodnotné menu nazvané „Pairings Menu“, které nabízí nápoj a snídani za 5 nebo 6 USD. Cílem investic společnosti do technologií, jako je například systém Siren určený k urychlení přípravy studených nápojů, je zkrátit dobu čekání zákazníků a zvýšit efektivitu provozu.
Navzdory problémům zůstává generální ředitel společnosti Starbucks Laxman Narasimhan optimistický, pokud jde o snahu o obrat společnosti.
Přestože akcie Starbucksu letos klesly o 19 procent, společnost se soustředí na zavádění strategií, které mají obnovit loajalitu zákazníků a zvýšit tržby. Přizpůsobením se měnícím se preferencím zákazníků a nabídkou možností zaměřených na hodnotu chce společnost Starbucks čelit rostoucí konkurenci ze strany tradičních rivalů i nově vznikajících hráčů v kávovém průmyslu.