Největší světová streamovací služba Netflix zaznamenala ve třetím čtvrtletí roku 2024 hvězdný růst. Přibylo jí více než 5 milionů nových předplatitelů a předpovídá výrazné zvýšení zisku.
Strategie společnosti, včetně omezení sdílení hesel a zavedení reklamy, přinášejí své ovoce. S rekordním počtem 282,7 milionu předplatitelů se Netflix vydal na cestu oživení a inovací, kterou mnozí v oboru bedlivě sledují.
Nedávný úspěch Netflixu lze z velké části přičíst strategiím zavedeným v posledních několika měsících. „Splnili jsme náš plán na opětovné zrychlení našeho podnikání,“ uvedla společnost v dopise akcionářům. Uvedení nového obsahu, jako jsou například očekávané sezóny seriálů Dokonalý pár a Emily v Paříži, nejen přilákalo nové předplatitele, ale pomohlo také zapojit stávající publikum. To odráží odolnost Netflixu na konkurenčním trhu. Zejména proto, že se snaží udržet angažovanost předplatitelů v podmínkách měnících se diváckých návyků.
Hey, Netflix's Q3 Earnings report is today!😃
— CMTrading (@CMTrading_FX) October 17, 2024
In Q2 2024, Netflix beat Wall Street expectations, reporting a net income of $2.15 billion and earnings per share of $4.88.#Netflix #stocktrading pic.twitter.com/rcUWL2v4ph
Navzdory působivým číslům se tempo růstu počtu předplatitelů Netflixu ve srovnání s dřívějšími čtvrtletími zpomalilo, což vyvolalo obavy investorů. V předchozích čtvrtletích si platforma připsala 9,3 milionu a 8,1 milionu předplatitelů. Společnost nicméně zůstává optimistická ohledně své budoucnosti. Pro aktuální čtvrtletí předpovídá čistý zisk ve výši 1,85 miliardy dolarů. To představuje výrazný nárůst oproti 938 milionům dolarů v předchozím roce. Tato prognóza spolu s výrazným nárůstem akcií dokládá strategický posun Netflixu směrem k ziskovému růstu spíše než k pouhému objemu.
Dvě hodiny denně u Netflixu
Kromě toho je expanze společnosti Netflix do oblasti živého vysílání rozhodujícím aspektem její růstové strategie. Desetiletá smlouva společnosti se společností World Wrestling Entertainment (WWE) a získání práv na vysílání dvou zápasů NFL na Štědrý den zdůrazňují její odhodlání poskytovat rozmanitý a poutavý obsah. Připravovaná týdenní živá talk show, kterou bude uvádět komik John Mulaney také přiláká diváky. A dále diverzifikuje nabídku v přeplněném prostředí streamování.
Vzhledem k tomu, že se streamovací průmysl po pandemii mění, Netflix se nesoustředí pouze na získávání nových předplatitelů. Společnost zdůrazňuje důležitost zapojení své stávající zákaznické základny a uvádí, že na jedno placené členství připadají v průměru „zhruba dvě hodiny denně“.
Vyvážením růstových strategií s úsilím o udržení zákazníků si Netflix chce zajistit pozici lídra v oblasti streamování a zároveň pokračovat v inovacích a přizpůsobovat se měnícím se preferencím zákazníků. S výhledem do roku 2025 zůstává otázka: Dokáže Netflix udržet tento růst ve stále konkurenčnějším prostředí?