PepsiCo přichází s novinkou, která může změnit pravidla hry v tradičním segmentu colových nápojů. Nová Prebiotic Cola slibuje chuť klasické Pepsi a zároveň odpověď na rostoucí zájem o zdravější složení. Představení přichází krátce po miliardové akvizici značky Poppi.
Poprvé po dvaceti letech přichází Pepsi s výraznou inovací ve své hlavní kolové řadě. Nová Pepsi Prebiotic Cola obsahuje jen 5 gramů třtinového cukru, žádná umělá sladidla a tři gramy prebiotické vlákniny. Kaloricky zůstává nízko – jedna plechovka má pouze 30 kalorií. K dostání bude ve dvou příchutích: klasická a Cherry Vanilla.
Reakce na nový trend – a propad prodejů
Zdravější složení není náhoda. PepsiCo se snaží reagovat na dlouhodobý pokles spotřeby klasických limonád v USA. Jen ve druhém čtvrtletí klesl objem prodaných nápojů v Severní Americe o dvě procenta. Výjimkou byla právě značka Pepsi díky rostoucí popularitě Pepsi Zero Sugar. Firma teď sází na to, že vláknina a „funkční složení“ přilákají další skupinu zákazníků.
Cracking open a new era of cola
— Pepsi (@pepsi) July 21, 2025
🥤Pepsi Prebiotic Cola
❌NO Artificial Sweeteners
🫧30 calories
⋆✴︎˚。5g of sugar
💙3g of Prebiotic Fiber pic.twitter.com/cxMV9taC6T
Prebiotika jako nová kategorie
Pepsi se tímto krokem pouští do segmentu, který v posledních letech táhnou menší značky jako Poppi nebo Olipop. Právě Poppi Pepsi koupila letos na jaře za téměř 2 miliardy dolarů. Nová Prebiotic Cola tak přímo navazuje na rostoucí zájem o nápoje podporující zdraví střev – a rovnou nabízí o gram vlákniny víc než Poppi. Na Olipop, který má až 9 gramů, ale zatím nedosahuje.
Strategický tah i odpověď na konkurenci
Pepsi původně plánovala vlastní funkční nápoj pod značkou Soulboost, ten ale nakonec nevypustila. Místo toho přišla rychle s akvizicí Poppi a nyní s vlastním produktem pod hlavní značkou. Tím zároveň reaguje i na konkurenci – Coca-Cola totiž už v únoru uvedla na trh svou Simply Pop, zaměřenou na podobnou cílovku.
Kam Pepsi směřuje?
Podle vedení firmy nejde o ojedinělý krok. CEO Ramon Laguarta na nedávném hovoru s investory naznačil, že Pepsi chystá i další zdravější produkty – například proteinové nápoje nebo chipsy bez umělých barviv. Změny ve složení mají odpovídat trendům, které spotřebitelé vyžadují rychleji než dřív.
Pepsi Prebiotic Cola bude nejprve k dostání online už letos na podzim. V kamenných prodejnách by se měla objevit začátkem roku 2026.