7.9 C
Czech
Úterý 4. listopadu 2025

Disney se přel s YouTube TV, diváci přišli o desítky kanálů

Služba YouTube TV vypla všechny stanice společnosti Disney poté, co se obě firmy nedohodly na nové smlouvě. Spor ukončil měsíce vyjednávání, které skončily v okamžiku, kdy vypršela původní dohoda. Z obrazovek zmizely i populární stanice ABC, ESPN, FX, National Geographic, Disney Channel a Freeform. Miliony předplatitelů tak přišly o přístup ke sportovním přenosům i k oblíbeným pořadům.

Online reklama zůstává hlavním tahounem růstu technologických gigantů

Zatímco svět sleduje miliardové investice do umělé inteligence, velké technologické firmy vydělávají hlavně na reklamě. Meta, Amazon, Alphabet a Microsoft oznámily ve třetím čtvrtletí prudký růst tržeb z digitální reklamy. Meta zvýšila příjmy o 26 procent, Amazon o 24 a Alphabet o 13. I přes ekonomickou nejistotu a obchodní cla zůstává reklamní trh silný a firmy na něm dál bohatnou.

Itálie udělila společnostem Apple a Amazon pokutu kvůli sluchátkům Beats

Reklama
Reklama

Společnosti Apple a Amazon musí v Itálii čelit pokutě od tamních úřadů hlídajících spravedlivou soutěž na trhu. Podle úterního oznámení budou muset dohromady zaplatit 200 milionů eur. Firmy totiž podle rozhodnutí omezovaly od uzavření smlouvy roku 2018 nezávislé obchodníky v prodeji sluchátek Beats na Amazonu. Uvedl to server BBC a Al Jazeera.

Reklama

Italský úřad hlídající spravedlivou soutěž rozhodl v úterý o pokutě ve výši 200 milionů eur, kterou uvalil na společnosti Apple a Amazon. Souvisí se smlouvou uzavřenou mezi firmami z roku 2018, která omezila vstup některým obchodníkům sluchátek Beats na online prodejnu Amazon. Podle rozhodnutí mohl produkty prodávat jen „omezený a malý počet prodejců“. Firmu vyrábějící sluchátka Beats odkoupil Apple v roce 2014 za 3 miliardy dolarů.

Obě společnosti uvedly, že se proti rozhodnutí italského úřadu obviňující je z porušení pravidel Evropské unie odvolají. Dle oznámení italských úřadů by firmy měly po zaplacení pokuty zpřístupnit stránky Amazonu i dalším prodejcům „ne-diskriminačním“ způsobem. Uvedl to server BBC.

Společnost Apple pak uvedla, že rozhodnutí respektuje, ale že „věří, že neudělala nic špatného“. Podle jejích zástupců se jen snažila ochránit zákazníky před nákupem neoriginálních produktů, které mohou být často i nebezpečné.

Zavedené restrikce však podle oficiálního rozhodnutí platily i na oficiální a certifikované prodejce produktů Apple. Společnost Amazon pak na druhou stranu ve své reakci prohlásila, že s oznámením italského úřadu rozhodně nesouhlasí a považuje finální pokutu za „přehnanou a neoprávněnou“. „Odmítáme úvahy, že by Amazon těžil z vyřazení některých obchodníků z naší platformy, jelikož náš byznys model spoléhá právě na ně,“ uvedli zástupci Amazonu dle BBC.

Proti Amazonu a Apple už dříve zakročily úřady ve Španělsku a Německu

Podle italských úřadů je neférová soutěž problematická zejména proto, že snížila množství slev dostupných zákazníkům, kteří si své výrobky nakupovali na italských stránkách Amazonu. Ty přitom mají představovat minimálně 70 procent veškerých nákupů spotřebních elektronických zařízeních v Itálii.

Smlouva z roku 2018 pak měla zakázat také přeshraniční prodeje, čímž prodejce ještě více omezila. Tím, že byli obchodníci vybírání „individuálně a diskriminačním způsobem“, proto obě společnosti porušily článek 101 Smlouvy o fungování Evropské unie.

„S našimi obchodními partnery úzce spolupracujeme, máme také speciální týmy expertů po celém světě, kteří se soustředí na právo, cla a obchodníky tak, abychom zařídili prodej pouze originálních výrobků,“ dodala podle serveru Al Jazeera k situaci společnost Apple.

Podobně jako italský soud pak již v minulosti zakročily úřady například ve Španělsku. Tohle léto totiž oznámily možnou investigaci aktivit Amazonu a Apple. Německé úřady pak pokutovaly Amazon už v roce 2018. S novými tamními zákony namířenými proti neférové soutěži digitálních platforem však možná brzy rovněž otevře nový případ.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Rezignace George Tidmarshe otřásla důvěrou v FDA

Jeden příspěvek na LinkedIn stačil k tomu, aby se otřásla důvěra ve vedení amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv. Klíčový muž agentury je pryč. Spolu s ním se rozjíždí lavina obvinění, sporů a otazníků, které sahají daleko za hranice jednoho komentáře.

Disney se přel s YouTube TV, diváci přišli o desítky kanálů

Služba YouTube TV vypla všechny stanice společnosti Disney poté, co se obě firmy nedohodly na nové smlouvě. Spor ukončil měsíce vyjednávání, které skončily v okamžiku, kdy vypršela původní dohoda. Z obrazovek zmizely i populární stanice ABC, ESPN, FX, National Geographic, Disney Channel a Freeform. Miliony předplatitelů tak přišly o přístup ke sportovním přenosům i k oblíbeným pořadům.

Shein kvůli tlaku Francie stáhl z nabídky erotické panenky

Francouzské úřady zahájily vyšetřování čínského giganta Shein poté, co se na jeho webu objevily erotické panenky, které podezřele připomínaly dětský vzhled. Firma reagovala okamžitě, sporné produkty stáhla a zahájila interní kontrolu.

Online reklama zůstává hlavním tahounem růstu technologických gigantů

Zatímco svět sleduje miliardové investice do umělé inteligence, velké technologické firmy vydělávají hlavně na reklamě. Meta, Amazon, Alphabet a Microsoft oznámily ve třetím čtvrtletí prudký růst tržeb z digitální reklamy. Meta zvýšila příjmy o 26 procent, Amazon o 24 a Alphabet o 13. I přes ekonomickou nejistotu a obchodní cla zůstává reklamní trh silný a firmy na něm dál bohatnou.

Fed znovu snižuje úroky, chce podpořit trh práce

Americká centrální banka podruhé v tomto roce snížila klíčovou úrokovou sazbu. Fed tak reaguje na zpomalující trh práce a obavy z rostoucí nezaměstnanosti. Základní sazba nyní klesla o čtvrt procentního bodu na rozmezí 3,75 až 4 procenta. Krok má zlevnit úvěry a rozhýbat ekonomiku, ale zároveň zvyšuje riziko, že inflace opět nabere sílu.

Amazon roste díky cloudu a umělé inteligenci

Amazon má za sebou rekordní čtvrtletí. Zatímco e-commerce stagnuje, cloudová divize AWS a umělá inteligence táhnou výsledky vzhůru. Firma zvyšuje investice, zrychluje tempo a čistí vlastní strukturu.

Novo Nordisk vstoupilo do bitvy s Pfizerem o biotechnologii Metsera

Dánský výrobce léků na hubnutí Novo Nordisk rozvířil farmaceutický trh. Společnost podala nevyžádanou nabídku na převzetí americké biotechnologické firmy Metsera, která vyvíjí nové generace léků proti obezitě.

Samsung uvádí internetový prohlížeč pro PC

Samsung vstupuje do nové éry. Po letech vývoje rozšiřuje svůj mobilní prohlížeč Samsung Internet i na počítače. Cílem je nabídnout jednotné a bezpečné prostředí, které propojí všechny zařízení v rámci Galaxy ekosystému.

NEJNOVĚJŠÍ

Rezignace George Tidmarshe otřásla důvěrou v FDA

Jeden příspěvek na LinkedIn stačil k tomu, aby se otřásla důvěra ve vedení amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv. Klíčový muž agentury je pryč. Spolu s ním se rozjíždí lavina obvinění, sporů a otazníků, které sahají daleko za hranice jednoho komentáře.

Disney se přel s YouTube TV, diváci přišli o desítky kanálů

Služba YouTube TV vypla všechny stanice společnosti Disney poté, co se obě firmy nedohodly na nové smlouvě. Spor ukončil měsíce vyjednávání, které skončily v okamžiku, kdy vypršela původní dohoda. Z obrazovek zmizely i populární stanice ABC, ESPN, FX, National Geographic, Disney Channel a Freeform. Miliony předplatitelů tak přišly o přístup ke sportovním přenosům i k oblíbeným pořadům.

Shein kvůli tlaku Francie stáhl z nabídky erotické panenky

Francouzské úřady zahájily vyšetřování čínského giganta Shein poté, co se na jeho webu objevily erotické panenky, které podezřele připomínaly dětský vzhled. Firma reagovala okamžitě, sporné produkty stáhla a zahájila interní kontrolu.

Online reklama zůstává hlavním tahounem růstu technologických gigantů

Zatímco svět sleduje miliardové investice do umělé inteligence, velké technologické firmy vydělávají hlavně na reklamě. Meta, Amazon, Alphabet a Microsoft oznámily ve třetím čtvrtletí prudký růst tržeb z digitální reklamy. Meta zvýšila příjmy o 26 procent, Amazon o 24 a Alphabet o 13. I přes ekonomickou nejistotu a obchodní cla zůstává reklamní trh silný a firmy na něm dál bohatnou.
Reklama
Reklama
Reklama