0 C
Czech
Čtvrtek 26. prosince 2024

Honda a Nissan oznámily plány na fúzi, aby mohly konkurovat na trhu s elektromobily

Honda a Nissan uzavřely strategickou dohodu o fúzi, jejímž cílem je vytvořit třetího největšího výrobce automobilů na světě podle prodejů. Obě společnosti čelí rostoucí konkurenci v oblasti elektrických vozidel. K fúzi se může připojit také Mitsubishi Motors. Cílem plánu je dokončit fúzi do srpna 2026.

Generální ředitel společnosti Stellantis Tavares odstoupil z funkce

Carlos Tavares překvapivě odstoupil z funkce generálního ředitele společnosti Stellantis, mateřské společnosti významných automobilových značek jako Jeep a Chrysler. Jeho odchod následuje po období klesajících zisků a rostoucí kritiky. Jako hlavní důvod rezignace představenstvo uvedlo "odlišné názory".

Velké společnosti většinou neuspějí v testu čistého nulového klimatického závazku, jejich reporty jsou často zavádějící

Reklama

Velká část světových společností nedodržuje své sliby zmírnit klimatickou změnu. Studie organizace New Climate Institute zjistila, že se většina z 25 zkoumaných firem zavázala ke snížení pouze 40 procent svých emisí. Reporty o jejich pokrocích jsou rovněž často zavádějící, jelikož je korporace zveličují.

Reklama

Největší světové společnosti jako například Google, Amazon, Ikea, Apple nebo Nestlé nedodržují podle nejnovější studie své sliby zvrátit klimatickou změnu. Analýza organizace New Climate Institute sídlící v Německu totiž ukázala, že nesnižují své emise tak, jak slíbily.

Jelikož je na ně ale směřovaný velký tlak změnit své praktiky jak ze strany aktivistů, tak zákazníků, snaží se svůj pokrok často přehánět. Takové chování je však podle analytiků zavádějící.

Některé z analyzovaných společností se však vůči reportu podle serveru BBC ohradily. Podle nich nepoužívala organizace správné metody.

Reklama

„Oceňujeme přezkoumání našich aktivit a závazků. Analýza New Climate Institute však postrádá pochopení našeho přístupu a obsahuje závažné nepřesnosti,“ poznamenala například společnost Nestlé. Studie pak vychází zejména z veřejně přístupných strategií zkoumaných společností.

Cíle týkající se snižování emisí si pak firmy kladou samy. Aby však svět zvládnul zvrátit globální oteplování, měl by podle vědců dosáhnout čistých emisí do roku 2050.

Do atmosféry by se tak nedostávaly nové skleníkové plyny. Jejich vypuštěné množství by totiž bylo vždy vybalancováno jinou aktivitou, která by naopak stejný počet z atmosféry odstranila.

Do svých slibů často společnosti nezahrnují nepřímé emise

Studie ukázala, že současné strategie 25 společností by jejich emise snížily o 40 procent místo 100 procent, které vyplývají ze závazků k čistým emisím. Dalším problémem je rovněž to, že firmy do svých výpočtů často nezahrnují nepřímé emise.

Ty většinou vznikají při používání samotného produktu, který firmy prodávají, například benzinu. Spojené jsou ale také s činností dodavatelů zmíněných společností. Emise se totiž vytvářejí jak při výrobě zboží, tak jeho dopravě nebo z energie použité na vybavení obchodů.

„Ke studii jsme přistupovali naivně optimisticky,“ uvedl podle The Washington Post analytik New Climate Institute a vedoucí studie Thomas Day. Žádná ze zkoumaných společností totiž neskončila v nejlépe hodnocené kategorii ze tří variant, které výzkumníci vytvořili pro účel studie.

V druhé nejlepší se pak umístily tři firmy, jmenovitě Maersk, Vodafone a Deutsche Telekom. Většina společností se tedy nacházela v nejhorší kolonce s „velmi nízkou integritou“. Analyzované společnosti jsou přitom zodpovědné za 5 procent světových emisí skleníkových plynů.

„Akcelerace v množství slibů světových korporací způsobila, že je čím dál těžší rozlišit mezi upřímnou a nepodloženou snahou porazit klimatickou změnu,“ vysvětlila rovněž studie. Existuje totiž velká mezera mezi tím, co společnosti říkají a následně skutečně dělají.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Nová energetická politika Japonska: Maximalizovat jadernou energii

Japonská vláda představila transformační energetickou politiku, jejímž cílem je výrazně zvýšit podíl obnovitelných zdrojů energie a zároveň oživit jadernou energetiku. Důvodem je snaha uspokojit rostoucí poptávku, zejména ze strany odvětví umělé inteligence.

Honda a Nissan oznámily plány na fúzi, aby mohly konkurovat na trhu s elektromobily

Honda a Nissan uzavřely strategickou dohodu o fúzi, jejímž cílem je vytvořit třetího největšího výrobce automobilů na světě podle prodejů. Obě společnosti čelí rostoucí konkurenci v oblasti elektrických vozidel. K fúzi se může připojit také Mitsubishi Motors. Cílem plánu je dokončit fúzi do srpna 2026.

FDA schválila lék na hubnutí Zepbound pro obstrukční spánkovou apnoe

FDA schválila lék na hubnutí Zepbound jako první lék na předpis určený speciálně pro léčbu obstrukční spánkové apnoe (OSA) u pacientů s obezitou. Jde o dobrou zprávu pro miliony lidí, kteří trpí OSA, což je onemocnění charakterizované nebezpečnými poruchami dýchání během spánku.

Nike hlásí výsledky za druhé čtvrtletí, akcie vyskočily o 9 procent

Nike nedávno oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí. Předčily očekávání a vyvolaly prudký růst ceny jeho akcií. Generální ředitel Elliott Hill vyjádřil transformační vizi, která má oživit hlavní poslání společnosti Nike ve světě sportu a zároveň řešit nedávné problémy společnosti s konkurencí a měnícími se preferencemi spotřebitelů.

FED snižuje sazby: Reakce trhu a prognózy pro rok 2025

Federální rezervní systém v zásadním kroku snížil úrokové sazby o 0,25 procent a předpokládá další dvě snížení v roce 2025. Navzdory poklesu úrokových sazeb americký dolar posílil, zatímco ceny zlata a hlavní akciové indexy poklesly. Centrální banka se snaží vyvážit stimulační úsilí projekcemi stabilního růstu a zvládnutelné inflace.

FED se podle analytiků chystá na nějakou dobu naposledy snížit úrokové sazby

Federální rezervní systém se připravuje na oznámení očekávaného třetího snížení úrokových sazeb v tomto roce. Vzhledem k tomu, že inflace se pohybuje v blízkosti cílové 2procentní hranice a trh práce vykazuje smíšené signály, odborníci se nadále rozcházejí v názoru na to, jak tyto ekonomické trendy interpretovat.

Waymo posílá autonomní vozidla do Japonska na první mezinárodní testy

Waymo, služba robotického taxi spadající pod společnost Alphabet Inc., se připravuje na mezinárodní expanzi. Zahájila první zahraniční testy v Tokiu a zároveň rozšiřuje své aktivity v USA. Díky partnerstvím, která signalizují strategický přístup ke vstupu na japonský trh, a novým službám pro jízdy v Miami a Atlantě se Waymo staví do pozice lídra v oblasti autonomního řízení.

Zakladatel módního gigantu Mango Isak Andic tragicky zahynul při nehodě v horách

Svět módy truchlí nad ztrátou Isaka Andice, miliardáře a zakladatele společnosti Mango, který tragicky zahynul při nehodě nedaleko Barcelony. Andic, kterému bylo 71 let, byl oslavován pro své vizionářské vedení a oddanost své značce.

NEJNOVĚJŠÍ

Nová energetická politika Japonska: Maximalizovat jadernou energii

Japonská vláda představila transformační energetickou politiku, jejímž cílem je výrazně zvýšit podíl obnovitelných zdrojů energie a zároveň oživit jadernou energetiku. Důvodem je snaha uspokojit rostoucí poptávku, zejména ze strany odvětví umělé inteligence.

Honda a Nissan oznámily plány na fúzi, aby mohly konkurovat na trhu s elektromobily

Honda a Nissan uzavřely strategickou dohodu o fúzi, jejímž cílem je vytvořit třetího největšího výrobce automobilů na světě podle prodejů. Obě společnosti čelí rostoucí konkurenci v oblasti elektrických vozidel. K fúzi se může připojit také Mitsubishi Motors. Cílem plánu je dokončit fúzi do srpna 2026.

FDA schválila lék na hubnutí Zepbound pro obstrukční spánkovou apnoe

FDA schválila lék na hubnutí Zepbound jako první lék na předpis určený speciálně pro léčbu obstrukční spánkové apnoe (OSA) u pacientů s obezitou. Jde o dobrou zprávu pro miliony lidí, kteří trpí OSA, což je onemocnění charakterizované nebezpečnými poruchami dýchání během spánku.

Nike hlásí výsledky za druhé čtvrtletí, akcie vyskočily o 9 procent

Nike nedávno oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí. Předčily očekávání a vyvolaly prudký růst ceny jeho akcií. Generální ředitel Elliott Hill vyjádřil transformační vizi, která má oživit hlavní poslání společnosti Nike ve světě sportu a zároveň řešit nedávné problémy společnosti s konkurencí a měnícími se preferencemi spotřebitelů.
Reklama
Reklama
Reklama