-1.6 C
Czech
Neděle 19. ledna 2025

Apple zaplatí 95 milionů dolarů za urovnání žaloby kvůli odposlouchávání zákazníků prostřednictvím Siri

V průlomovém soudním vyrovnání se společnost Apple zavázala zaplatit 95 milionů dolarů za urovnání žaloby, že její virtuální asistentka Siri mohla porušovat soukromí uživatelů. Stojí na obvinění, podle něhož Siri více než deset let nahrávala soukromé konverzace bez souhlasu uživatele.

Adidas stáhl po reakci Izraele Bellu Hadid z kampaně

Reklama

Adidas čelil kritice a odporu ze strany Izraele kvůli účasti modelky Belly Hadid v kampani propagující sportovní obuv spojenou s tragédií na olympijských hrách v Mnichově v roce 1972.

Reklama

Společnost vyrábějící sportovní oblečení oznámila revizi své kampaně poté, co byly vzneseny námitky proti modelčiným dřívějším výrokům a činům souvisejícím s izraelsko-palestinským konfliktem. Izraelští představitelé vyjádřili nesouhlas s Hadid jako tváří kampaně kvůli její podpoře Palestinců a údajnému antisemitskému chování.

V reakci na to společnost Adidas uvedla, že spojení s historickými událostmi bylo neúmyslné, a vydala omluvu za způsobené potíže. Také to vedlo k odstranění Hadid z kampaně.

Důvodem kontroverze byl palestinský původ Hadidové. Také hlasitá podpora palestinské komunity, včetně jejího závazku věnovat 1 milion dolarů na pomoc v Gaze. Její předchozí výroky, jako například skandování propalestinského hesla a kritika izraelské vlády, však vedly k námitkám proti její účasti v kampani Adidas.

Reklama

Kampaň na boty SL72 měla původně připomínat významnou sportovní událost. Zapletla se však do politického napětí, což přimělo společnost Adidas přehodnotit a upravit své propagační aktivity.

Cílem bylo sjednocovat, tvrdí Adidas

Společnost Adidas zdůraznila, že cílem kampaně bylo sjednotit různé partnery. Uznala však neúmyslné asociace s tragickými historickými událostmi. Rozhodnutí stáhnout z kampaně snímky Hadid odráží snahu společnosti řešit obavy a vyhnout se dalším kontroverzím. Společnost Adidas uznala citlivost této záležitosti a nabídla omluvu za způsobené rozrušení. Tím prokázala závazek k odpovědným reklamním postupům a citlivost k různým pohledům svého globálního publika.

Obhajoba palestinských záležitostí je pro Bellu Hadid trvalým aspektem její veřejné osobnosti. To vede k podpoře i kritice ze strany různých skupin. Prolínání politiky, vlivu celebrit a firemní značky v tomto případě ilustruje složitost orientace v sociálních otázkách. A to zejména v oblasti reklamy a podpory.

Vzhledem k tomu, že značky jsou stále více kontrolovány pro své vazby a sdělení, slouží případy jako kampaň Adidas jako připomínka důležitosti inkluzivní a promyšlené reprezentace ve veřejné sféře.

V prohlášení týkajícím se revize kampaně společnost Adidas uznala neúmyslné spojení s historickými tragédiemi. Vyjádřila lítost nad jakýmkoli negativním dopadem na osoby, kterých se citlivé téma dotklo. Rozhodnutí vyřadit Bellu Hadid z kampaně podtrhuje schopnost společnosti reagovat na zpětnou vazbu a její odhodlání prosazovat poselství, které pozitivně rezonuje s různorodou zákaznickou základnou.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

SpaceX ztratila loď Starship během neúspěšného zkušebního letu

Sedmý zkušební let rakety Starship společnosti SpaceX bez posádky ukázal působivé úspěchy i nepředvídané problémy. Mise směřovala k vyšším cílům, výsledkem však byla ztráta kosmické lodi Starship. Zároveň se však podařilo úspěšně zachytit nosnou raketu.

USA zakázaly červené barvivo, které je složkou mnoha sladkostí. Panují obavy z rakoviny

Úřad pro kontrolu potravin a léčiv v USA (FDA) zakázal červené barvivo 3 poté, co ho studie spojily s rakovinou u laboratorních potkanů. Toto barvivo se používá v tisících oblíbených potravin a nápojů. Panují však dlouhodobé obavy o bezpečnost syntetických barviv.

Virtuální kancelář: Praktické řešení pro profesionály na volné noze

Pokud patříte mezi freelancery, pak jistě dobře znáte výzvy, které to přináší. Klíčová je flexibilita, profesionalita a dobrá administrativa. To vše můžete snáze zvládat díky virtuálnímu sídlu. To představuje efektivní nástroj, který vám ušetří dost starostí.

Starbucks v USA zavádí nový kodex chování. Končí s politikou otevřených dveří

Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.

Nvidia ostře reaguje na nová nařízení Bidenovy administrativy týkající se čipů

Nvidia se důrazně ohradila proti nedávno oznámeným nařízením Bidenovy administrativy zaměřeným na regulaci prodeje čipů s umělou inteligencí. Považuje je za "bezprecedentní a zavádějící". Cílem těchto směrnic je posílit bezpečnost USA, Nvidia však tvrdí, že ohrožují americkou konkurenceschopnost na trhu s umělou inteligencí. Společnost kritizuje tento přístup jako přehnaný, podle ní by mohl brzdit inovace a poškodit odvětví.

Bezprecedentní požáry v LA prohlubují krizi na kalifornském pojistném trhu

Po ničivých požárech v jižní Kalifornii se zákonodárci vyjadřují na podporu majitelů domů, kteří čelí bezprecedentní pojistné krizi. Předseda shromáždění Robert Rivas přislíbil urychlení procesů vyřizování pojistných událostí, zatímco předseda senátu Mike McGuire zdůraznil naléhavost situace, protože řada společností se stahuje z trhu a obyvatelé tak zůstávají zranitelní.

Meta ruší ověřování faktů na sítích. Systém si bude řídit komunita sama

Meta svými nedávnými změnami v zásadách moderování vyvolala novou debatu o hranicích svobody projevu. Generální ředitel Mark Zuckerberg oznámil přechod od ověřování faktů třetí stranou k přístupu založenému na komunitě. Důsledky pro šíření dezinformací a nenávistných projevů vyvolávají kritiku různých skupin na obranu práv.

Belini – 36 let levného a kvalitního nábytku dostupného ihned

Společnost Belini má 36 leté zkušenosti na trhu s nábytkem, nabízí levný a kvalitní nábytek, který spojuje funkčnost, estetiku a přijatelnou cenu. Díky investicím do moderních technologií, vynikající organizaci a týmovému nasazení značka získala vedoucí pozici v online prodeji nábytku v Evropě, čímž si získala důvěru 2,5 milionu zákazníků v Polsku i v zahraničí.

Společnost Disney se zbavila antimonopolního problému koupí většinového podílu ve společnosti Fubo

Fubo se překvapivě spojila se společností Disney a změnila tak svůj předchozí postoj vůči dominantnímu postavení tohoto zábavního giganta na trhu. Tato fúze slibuje, že zvýší výběr a flexibilitu pro spotřebitele, poskytne nové programové nabídky a vyřeší předchozí obavy vkůli monopolu. Otázky ohledně důsledků pro hospodářskou soutěž a dynamiku trhu však přetrvávají.

Tuňák velikosti motocyklu byl prodán na sushi za 1,3 milionu dolarů

Tokijský rybí trh Toyosu vydražil obřího tuňáka modroploutvého za úctyhodných 207 milionů jenů, což odpovídá 1,3 milionu dolarů. Tato ryba, ulovená u pobřeží Aomori, bude ozdobou jídelníčku prestižních restaurací skupiny Onodera. Prodej představuje nejnovější kapitolu v dlouholeté tradici extravagantních sushi aukcí v Japonsku.

NEJNOVĚJŠÍ

SpaceX ztratila loď Starship během neúspěšného zkušebního letu

Sedmý zkušební let rakety Starship společnosti SpaceX bez posádky ukázal působivé úspěchy i nepředvídané problémy. Mise směřovala k vyšším cílům, výsledkem však byla ztráta kosmické lodi Starship. Zároveň se však podařilo úspěšně zachytit nosnou raketu.

USA zakázaly červené barvivo, které je složkou mnoha sladkostí. Panují obavy z rakoviny

Úřad pro kontrolu potravin a léčiv v USA (FDA) zakázal červené barvivo 3 poté, co ho studie spojily s rakovinou u laboratorních potkanů. Toto barvivo se používá v tisících oblíbených potravin a nápojů. Panují však dlouhodobé obavy o bezpečnost syntetických barviv.

Virtuální kancelář: Praktické řešení pro profesionály na volné noze

Pokud patříte mezi freelancery, pak jistě dobře znáte výzvy, které to přináší. Klíčová je flexibilita, profesionalita a dobrá administrativa. To vše můžete snáze zvládat díky virtuálnímu sídlu. To představuje efektivní nástroj, který vám ušetří dost starostí.

Starbucks v USA zavádí nový kodex chování. Končí s politikou otevřených dveří

Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.

Nvidia ostře reaguje na nová nařízení Bidenovy administrativy týkající se čipů

Nvidia se důrazně ohradila proti nedávno oznámeným nařízením Bidenovy administrativy zaměřeným na regulaci prodeje čipů s umělou inteligencí. Považuje je za "bezprecedentní a zavádějící". Cílem těchto směrnic je posílit bezpečnost USA, Nvidia však tvrdí, že ohrožují americkou konkurenceschopnost na trhu s umělou inteligencí. Společnost kritizuje tento přístup jako přehnaný, podle ní by mohl brzdit inovace a poškodit odvětví.
Reklama
Reklama
Reklama