Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.
Prezidentka AP Daisy Veerasingham zdůraznila nutnost náročných změn, aby se agentura lépe přizpůsobila vyvíjejícím se potřebám svých zákazníků. Transformace přichází také v souvislosti s významnými problémy v odvětví a koncem náročného volebního cyklu.
Agentura Associated Press se snaží přizpůsobit rychle se měnícímu mediálnímu prostředí. V pondělí oznámila, že sníží počet svých zaměstnanců přibližně o 8 procent, a to kombinací dobrovolných odkupů a propouštění. Ve zprávě zaměstnancům prezidentka a generální ředitelka Daisy Veerasingham uvedla: „Naši zákazníci, jak to, kdo jsou, tak to, co od nás potřebují, se rychle mění.“
The Associated Press said it was cutting its staff by 8% as part of a plan to adapt to fast-changing conditions in the media industry. The reductions come just two weeks after Election Day, when The AP played a key role in calling races across the U.S. https://t.co/x7phwLcmId
— The New York Times (@nytimes) November 18, 2024
Kdysi největší zpravodajská organizace na světě
Chystané změny se budou týkat především pozic mimo zpravodajskou divizi. Méně než polovina škrtů se dotkne přímo zaměstnanců zpravodajství. AP plánuje nabídnout vybraným zaměstnancům dobrovolné odstupné, které bude záviset na jejich roli, oddělení a délce zaměstnání. Společnost chce těm, kteří přijmou odkup, poskytnout odstupné a částečné zdravotní pojištění po dobu 18 měsíců.
Veerasingham zdůraznila závazek organizace k transparentnosti v tomto obtížném období. „Vím, že je to těžká zpráva, a že během těchto změn nastane období nejistoty,“ poznamenala. Zaměstnanci, jejichž pozice budou zrušeny, mají být informováni v následujících týdnech.
Agentura AP zdůrazňuje, že účelem těchto škrtů je zajistit, aby organizace mohla i nadále hrát důležitou roli při poskytování nezávislé žurnalistiky.
Agentura AP byla kdysi označována za největší zpravodajskou organizaci na světě. Nyní již ale nezveřejňuje počet svých zaměstnanců, takže je obtížné zjistit celkový počet lidí, kterých se škrty dotknou. Vzhledem k nedávné ztrátě významných klientů, jako jsou Gannett a McClatchy, byla AP nucena hledat alternativní zdroje příjmů a v rámci probíhajícího vývoje se více zaměřit na poskytování digitálního obsahu a vizuální žurnalistiku.