1.9 C
Czech
Středa 1. února 2023

IATA předpokládá ztrátu leteckých společností během dvouletého období ve výši 157 miliard USD

Zdroj:Reuters

Mezinárodní asociace pro leteckou dopravu (IATA) předpokládá, že letošní schodek leteckých společností bude ve výši 118,5 miliard dolarů. V následujícím roce se bude jednat o ztrátu dalších 38,7 miliard dolarů. Celkem tedy ztráta dosáhne 157 miliard dolarů během tohoto dvouletého období. Tento odhad zveřejnila organizace IATA v úterý.

Organizace IATA odhadovala v červnu ztrátu za dvouleté období ve výši 100 miliard dolarů. Aktuální předpověď zhoršuje výhled tohoto odvětví, které nadále čelí mnoha výzvám, a to i přes pozitivní zprávy týkající se vakcín. „Pozitivní dopad, který to bude mít na ekonomiku a leteckou dopravu, nenastane masivně dříve než v polovině roku 2021,“ uvádí pro agenturu Reuters generální ředitel IATA Alexandre de Juniac.

Dle odhadů IATA počet cestujících v letošním roce poklesne na 1,8 miliardy z 4,5 miliard v roce 2019. V příštím roce se obnoví jen částečně na 2,8 miliardy. Očekává se, že příjmy z osobní dopravy v roce 2020 klesnou o 69% na 191 miliard dolarů.

„To je zdaleka největší šok, jaký průmysl zažil v období po druhé světové válce,“ řekl hlavní ekonom IATA Brian Pearce.

Dle prognóz dojde k výraznému opětovnému otevření hranic do poloviny příštího roku. K tomu by měla přispět kombinace testování a nasazení vakcín. IATA zopakovala svou výzvu vládám, aby nahradily karantény, které potlačují cestování, testováním.

Některé vlády a letecké společnosti, jako například australská Qantas, tvrdí, že cestující pravděpodobně budou potřebovat očkování pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Dle Juniaca je ale nepravděpodobné, že by tento přístup fungoval všude.

„Zabránilo by to lidem, kteří odmítají (vakcínu) cestovat. Systematické testování je pro znovuotevření hranic ještě důležitější než vakcína,“ dodává.

Průměrná letecká společnost má dle Pearce nyní dostatek likvidit, aby přežila dalších 8,5 měsíce. Některé mají ovšem jen týdny.

Sledujte nás na sítích

Venezuela zpřísňuje pravidla prodeje ropy. Všechny dodávky musí být zaplaceny předem

Venezuelská státní ropná společnost PDVSA po měsíčním zastavení většiny vývozu ropy a paliva zpřísňuje podmínky pro kupující. Požaduje platbu předem před naložením v hotovosti, zboží nebo službách.

Aerolinky Flybe už podruhé zkrachovaly, pomoc personálu nabízejí Ryanair a EasyJet

Britské aerolinky Flybe již podruhé zkrachovaly. Pomoc jejich bývalým zaměstnancům nabídli dva letečtí giganti Ryanair a EasyJet. Lákají na pozice palubního personálu, pilotů, inženýrů, pozemního a kancelářského personálu. Aerolinkám se po pandemii daří, do leteckého průmysl se vrací optimismus.

Pákistánská rupie po odstranění stropu směnného kurzu prudce klesá. Země se zoufale snaží zajistit financování od MMF

Pákistánská rupie ve čtvrtek vůči dolaru klesla o 9,6 %. Údaje centrální banky ukázaly největší jednodenní pokles za více než dvě desetiletí. Tento propad by mohl přesvědčit Mezinárodní měnový fond, aby obnovil půjčky této zemi.

NEJNOVĚJŠÍ

Venezuela zpřísňuje pravidla prodeje ropy. Všechny dodávky musí být zaplaceny předem

Venezuelská státní ropná společnost PDVSA po měsíčním zastavení většiny vývozu ropy a paliva zpřísňuje podmínky pro kupující. Požaduje platbu předem před naložením v hotovosti, zboží nebo službách.

Aerolinky Flybe už podruhé zkrachovaly, pomoc personálu nabízejí Ryanair a EasyJet

Britské aerolinky Flybe již podruhé zkrachovaly. Pomoc jejich bývalým zaměstnancům nabídli dva letečtí giganti Ryanair a EasyJet. Lákají na pozice palubního personálu, pilotů, inženýrů, pozemního a kancelářského personálu. Aerolinkám se po pandemii daří, do leteckého průmysl se vrací optimismus.

Pákistánská rupie po odstranění stropu směnného kurzu prudce klesá. Země se zoufale snaží zajistit financování od MMF

Pákistánská rupie ve čtvrtek vůči dolaru klesla o 9,6 %. Údaje centrální banky ukázaly největší jednodenní pokles za více než dvě desetiletí. Tento propad by mohl přesvědčit Mezinárodní měnový fond, aby obnovil půjčky této zemi.