13 C
Czech
Středa 29. října 2025

NFL a Lululemon uvádějí prémiovou kolekci sportovního oblečení

Značka Lululemon se spojuje s ligou amerického fotbalu NFL a vstupuje do nové éry sportovní módy. Kolekce pro všech 32 týmů přináší spojení luxusu, výkonu a fanouškovské vášně a otevírá značce dveře k milionům nových zákazníků.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Legendární ženevský autosalon se definitivně loučí

Reklama
Reklama

Jedna z největších ikon automobilového průmyslu, ženevský autosalon, již definitivně končí. Organizátor akce, Comité permanent du Salon international de l’automobile, oficiálně oznámil, že z důvodu nepříznivých podmínek na trhu a rostoucí nejistoty v automobilovém průmyslu, neplánuje další ročník této slavné události. Zatímco se automobilky přesouvají k online prezentacím, světově proslulá přehlídka v Ženevě ztrácí svou někdejší záři.

Reklama

Ženevský autosalon se poprvé konal v roce 1905. Dlouhou dobu byl považován za jednu z nejvýznamnějších automobilových událostí v Evropě. V dobách své největší slávy přitahoval až 120 vystavovatelů a přibližně 600 000 návštěvníků z celého světa. Například v roce 2019, posledním před pandemickou pauzou, bylo toto číslo stále ohromující. Nicméně letošní ročník přilákal pouze 23 vystavovatelů a 168 000 návštěvníků.

Podle prezidenta autosalonu, Alexandrea de Senarclense, za velký úpadek zájmu o ženevský autosalon může především nedostatek zájmu ze strany výrobců automobilů. Senarclens uvedl: „Stále větší konkurence ze strany autosalonů v Paříži a Mnichově představovala poslední ránu pro nadcházející ročník.“ Rostoucí popularita online prezentací rovněž snížila potřebu fyzických výstav. Automobilky se nyní mohou s větším zásahem a bez nutnosti dělit se o pozornost prezentovat na sociálních sítích.

Pandemie covid-19 také sehrála svou roli v osudu ženevského autosalonu. Po pandemické pauze se akce v roce 2023 konala s přívlastkem výrazně menší události. Mnoho tradičních značek, jako Stellantis a Volkswagen, zůstalo mimo seznam účastníků. Podle serveru Autocar byla absence těchto velkých hráčů důsledkem sporů mezi organizátory a některými společnostmi o finanční ztráty, které nastaly kvůli pozdnímu zrušení akce v roce 2020. To vše vedlo k rozhodnutí neorganizovat další ročníky, ačkoliv se původně plánovalo zahájení příštího ročníku na 17. února 2025.

Sesterská akce v Dauhá

Letošní ročník přilákal jen několik velkých jmen. Mezi nimi Renault, Dacia, BYD s dalšími značkami Denza a Yangweng, Lucid, MG a nový brand koncernu SAIC v podobě IM a designérské studio Pininfarina. Samotný konec této slavné přehlídky svědčí o měnících se preferencích a potřebách v samotném automobilovém průmyslu. Ten se stále více přesouvá do digitálního prostoru.

Organizátoři se teď hodlají soustředit na sesterskou akci v katarském Dauhá. Tato událost nese oficiální název Geneva International Motor Show Qatar. Poprvé se konala v roce 2023 a příští ročník je plánován na listopad 2025. „Budoucnost leží pravděpodobně v nových teritoriích a formátech,“ dodal Senarclens, čímž naznačil směr, kterým se automobilový průmysl bude nadále ubírat.

S konečným uzavřením kapitoly ženevského autosalonu se končí éra, která byla charakterizována velkými premiérovými odhaleními, setkáními automobilových nadšenců a trvalými vzpomínkami na světové novinky. V novém digitálním věku se automobilová komunita bude muset přizpůsobit a hledat nové způsoby interakce a prezentace.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Spoluzakladatel společnosti Ben & Jerry’s tvrdí, že Unilever zablokoval zmrzlinu na podporu Palestiny

Spoluzakladatel značky Ben & Jerry's Ben Cohen tvrdí, že Unilever zablokoval plán na novou příchuť, která by vyjádřila solidaritu s Palestinou. Ohlásil proto vlastní sorbet s vodním melounem a rozjel kampaň za větší nezávislost značky. Spor znovu otevírá otázku, jak daleko smí komerční značka zajít v aktivismu a kdo o tom rozhoduje.

Amazon chystá největší propouštění v historii firmy

Amazon se připravuje na masivní vlnu propouštění, která zasáhne desítky tisíc zaměstnanců. Firma chce zefektivnit provoz a reagovat na rychlý nástup umělé inteligence, která mění vnitřní fungování i personální politiku.

NFL a Lululemon uvádějí prémiovou kolekci sportovního oblečení

Značka Lululemon se spojuje s ligou amerického fotbalu NFL a vstupuje do nové éry sportovní módy. Kolekce pro všech 32 týmů přináší spojení luxusu, výkonu a fanouškovské vášně a otevírá značce dveře k milionům nových zákazníků.

Trump dorazil do Japonska, naděje na obchodní příměří s Čínou rostou

Americký prezident Donald Trump přistál v Tokiu, kde pokračuje v asijském turné zaměřeném na obchod a diplomacii. Vrcholem cesty má být jednání s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem, které by mohlo přinést příměří v obchodní válce.

Ferrari představilo digitální hypercar F76 a chystá token pro exkluzivní klienty

Ferrari slaví další triumf v Le Mans a vstupuje do nové éry. Ukázalo F76, první hypercar vytvořený výhradně pro virtuální svět, a oznámilo vznik vlastního tokenu, který propojí svět technologií a nejvěrnějších fanoušků značky.

Manhattanské byty ztrácí lesk. Každý třetí majitel prodal se ztrátou

Manhattanský trh s luxusními byty dostává ránu. Data ukazují, že třetina majitelů, kteří prodali svůj byt během posledního roku, skončila v mínusu. Přestože New York zůstává jedním z nejdražších realitních trhů světa, jistota výnosu už neplatí.

Trumpova milost pro zakladatele Binance otřásla kryptosvětem

Kryptomiliardář Changpeng Zhao, známý jako CZ, se po prezidentské milosti Donalda Trumpa znovu stal jednou z nejvlivnějších postav finančního světa. Zakladatel Binance, největší kryptoburzy na světě, si předtím odpykal čtyřměsíční trest za porušení pravidel proti praní špinavých peněz. Nyní se k němu obrací pozornost investorů, politiků i kritiků, kteří vidí v rozhodnutí Bílého domu víc než jen gesto milosti.

ExxonMobil žaluje Kalifornii kvůli klimatickým zákonům

Ropná společnost ExxonMobil se obrátila na federální soud v Kalifornii. Tvrdí, že dva nové zákony o klimatickém reportingu porušují její právo na svobodu projevu. Kalifornie podle ní nutí firmy k přijetí názoru, že právě ony nesou hlavní vinu za klimatickou krizi.

Americká ekonomika se dělí na dvě části

Američané utrácejí čím dál rozdílněji. Bohatší vrstvy dál posilují, zatímco domácnosti s nižšími příjmy začínají brzdit. Na jedné straně rostou zisky firem, prémiové produkty i luxusní služby, na druhé se šetří na potravinách, autech i cestování. Ekonomové tomu říkají „K-shaped“ – dvě větve, z nichž jedna stoupá, druhá klesá.

NEJNOVĚJŠÍ

Spoluzakladatel společnosti Ben & Jerry’s tvrdí, že Unilever zablokoval zmrzlinu na podporu Palestiny

Spoluzakladatel značky Ben & Jerry's Ben Cohen tvrdí, že Unilever zablokoval plán na novou příchuť, která by vyjádřila solidaritu s Palestinou. Ohlásil proto vlastní sorbet s vodním melounem a rozjel kampaň za větší nezávislost značky. Spor znovu otevírá otázku, jak daleko smí komerční značka zajít v aktivismu a kdo o tom rozhoduje.

Amazon chystá největší propouštění v historii firmy

Amazon se připravuje na masivní vlnu propouštění, která zasáhne desítky tisíc zaměstnanců. Firma chce zefektivnit provoz a reagovat na rychlý nástup umělé inteligence, která mění vnitřní fungování i personální politiku.

NFL a Lululemon uvádějí prémiovou kolekci sportovního oblečení

Značka Lululemon se spojuje s ligou amerického fotbalu NFL a vstupuje do nové éry sportovní módy. Kolekce pro všech 32 týmů přináší spojení luxusu, výkonu a fanouškovské vášně a otevírá značce dveře k milionům nových zákazníků.

Trump dorazil do Japonska, naděje na obchodní příměří s Čínou rostou

Americký prezident Donald Trump přistál v Tokiu, kde pokračuje v asijském turné zaměřeném na obchod a diplomacii. Vrcholem cesty má být jednání s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem, které by mohlo přinést příměří v obchodní válce.
Reklama
Reklama
Reklama