Více
    24.9 C
    Czech
    Středa, 17 srpna, 2022

    Někteří Britové jsou zaskočeni dodatečnými náklady na zboží, které si objednali z EU

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Spotřebitelská organizace Which? uvádí, že mnoho Britů bylo zaskočeno dodatečnou platbou DPH a dovozního cla za nákup v Evropské unii. Dle ní potřebují spotřebitelé ve Spojeném království jasnou představu o nákladech za nákupy v EU. Informuje o tom deník The Guardian.

    Největší britská spotřebitelská organizace Which? uvedla pro The Guardian, že by britští spotřebitelé měli mít jasnější představu o nákladech, kterým čelí při nákupu od maloobchodníků v EU po brexitu, aby je nepřekvapily nečekané výdaje.

    Na konci loňského roku skončilo Velké Británii tzv. přechodné období. Navzdory oboustranné shodě na nové dohodě o obchodu a spolupráci mezi EU a Velkou Británií došlo od 1. ledna 2021 k mnohým změnám a Británie přišla o výhody členů EU.

    Mnoho britských zákazníků nakupujících z EU tak čelilo platbě DPH. A v případě, že byla položka nejprve importována z jiné země, tak i dovozním clům. Navrch těmto nečekaným poplatkům mají i kurýři své vlastní poplatky za zpracování dodávek.

    Spotřebitelská organizace uvedla, že nedostatek jasných informací o dovozních daních a clech znamená, že zákazníci byli poplatky za zboží, které si objednali, zaskočeni.

    Which? v rámci průzkumu zjistila, že mezi koncem přechodného období a 16. únorem každý desátý člověk, který nakupoval online, byl požádán o zaplacení dodatečného manipulačního či dodacího poplatku. Průměrný poplatek se u dotazovaných pohyboval kolem 41 liber. Někteří lidé ovšem uvedli, že zaplatili až 300 liber (téměř 9 tisíc korun).

    U objednávek pod 135 liber by měl DPH vybírat maloobchodník. Ne všichni jsou ale registrováni u vládní agentury HM Revenue and Customs a někteří zákazníci jsou tak žádáni o platbu na dobírku. Objednávky nad tuto cenu pak mohou podléhat DPH a dovozním clům v závislosti na původu zboží a platby jsou vybírány kurýry.

    Příkladem může být kolo, jež si kupující objednal z Polska, neboť jinde nebylo k dispozici, a to ještě před koncem přechodného období. Za to měl zákazník zaplatit navíc dva tisíce liber.

    Poplatky se ke všemu netýkají jen nákupu zboží, ale také vrácení. V tomto případě se dle skupiny spotřebitelů vyskytl problém u devíti z deseti lidí. Jednalo se o problémy jako je zpoždění, nečekané papírování nebo další poplatky.

    Zákazníci se setkávají také s podvody, kdy jim přijde zpráva, která údajně pochází od společnosti jako je Royal Mail. V té se tvrdí, že je balík držen a příjemce musí zaplatit poplatky za dopravu. Podvodníci tak dle Which? využívají nejistotu spotřebitelů ohledně dovozních poplatků po brexitu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    4 KOMENTÁŘE

    1. Tak v tom pripade jsou naivni kreteni..jako tretozemzci musi vedet ze plati dan a clo na vse ..nato nemusi mit prumerny inteligent skolu..no ale tak zase se jim nedivim…cernosi toho moc neznaji

    2. A nás to za pár měsíců taky čeká. Objednané zboží z Alliexpresu a podobných firem z Číny se bude proclívat, k tomu DPH a taky DPH k dopravě, ale to nejhorší asi bude platit poplatek vyclívací poště. Ten při nízkých cenách udělá největší položku.

    3. Tak odhlasovali si Brexit, ale to jim jeho propagátoři neřekli… Celkově oni jim toho neřekli ještě mnohem víc. Hlavně to, že ta jejich skvělá britská identita je bude stát zchudnutí střední třídy.

    4. chtělo by to ještě statistiku, pro co takto postižení hlasovali brexit nebo ne,

    Comments are closed.

    Reklama