6.7 C
Czech
Středa 22. října 2025

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Netflix hlásí nejmenší nárůst předplatitelů za posledních deset let

Reklama
Reklama

Nárůst počtu předplatitelů v rámci streamovací platformy Netflix se zpomaluje, neboť mladí diváci se již do značné míry přihlásili. Služba tak hlásí nejnižší počet nových zákazníků od roku 2011. Informuje o tom server The Guardian.

Reklama

Lockdowny, nemožnost cestovat, zákazy vycházení i zavřené hospody a bary, to vše přispělo k tomu, že streamovací platforma Netflix v loňském roce zažila obrovský boom a počet předplatitelů vzrostl o rekordních 37 milionů. Uživatelská základna se tak dostala na neuvěřitelných více než 200 milionů lidí.

Rok 2021 ale již v tomto trendu nepokračoval. Platforma v úterý ohlásí výsledky za druhé čtvrtletí a očekává, že došlo k nárůstu jen 1 milion nových předplatitelů. Jedná se tak o nejnižší počet nových registrací od roku 2011.

V současné chvíli jsou totiž mladí diváci z většiny již předplatiteli. Ve Velké Británii má 80 % lidí ve věku 18 až 34 let přístup k této službě, ať už jako předplatitel nebo prostřednictvím svých rodin. Ukazuje to výzkum Ampere Analysis. Údaje v USA jsou téměř totožné.

Dvě třetiny z 207 milionů předplatitelů pochází z Evropy a Severní Ameriky. Tyto kdysi prudce rostoucí trhy však začaly stagnovat, uvádí The Guardian.

Netflix se stal obětí vlastního úspěchu,“ uvedl pro The Guardian Richard Broughton, analytik společnosti Ampere, a dodal, že Netflix do značné míry dosáhl registrace všech mladých diváků.

Příležitost pro růst tak nyní představuje především věková kategorie 55 až 64 let, menší prostor pro růst pak kategorie 45–54. Mezi třetím čtvrtletím roku 2020 a koncem března podíl lidí s přístupem k internetu v první zmíněné věkové skupině, kteří si službu předplatili, vyskočil z 38 % na 50 %.

Výzkum strategie Netflixu dle Broughtona ukázal, že dává větší váhu dokumentárním a kriminálním filmům, oblíbeným právě u starších věkových kategorií.

Oslovit více lidí mají také videohry

Netflix má také v plánu přidat na platformu v příštím roce videohry a nabídnout tak něco, co v současnosti neposkytuje žádný z jeho přímých konkurentů. To by měl tak být další způsob, jak růst na nasycených trzích. Za hry neplánuje společnost účtovat žádné další poplatky.

Jako viceprezidenta pro vývoj her si dle agentury Bloomberg najal Netflix Mike Verdu, který který dříve působil ve společnostech Electronic Arts i Facebook.

Společnost tak zůstává v dostatečném předstihu před streamovacími rivaly, jako jsou Disney+ nebo HBO Max, píše agentura Bloomberg.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Boeing zvyšuje výrobu letadel po zelené od FAA

Americký výrobce letadel Boeing dostal od Federálního úřadu pro letectví (FAA) povolení zvýšit produkci modelu 737 MAX na 42 kusů měsíčně. Jde o klíčový krok v úsilí firmy o návrat k plné výrobě po sérii bezpečnostních krizí, které otřásly její pověstí i trhem.

Trump chce zlevnit Ozempic na 150 dolarů měsíčně

Prezident Donald Trump znovu rozvířil americký farmaceutický trh. Ve čtvrtek oznámil, že chce dostat cenu léků na hubnutí, jako je Ozempic či Wegovy, na 150 dolarů za měsíc. Cílí tak na úroveň, kterou za stejné přípravky platí pacienti v Evropě. Akcie výrobců Eli Lilly a Novo Nordisk po jeho prohlášení prudce klesly.

NEJNOVĚJŠÍ

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.
Reklama
Reklama
Reklama