6.5 C
Czech
Neděle 16. listopadu 2025

Disney se dohodl s YouTube TV a po dvoutýdenním výpadku obnovuje vysílání

Po dvoutýdenním sporu se Disney a YouTube TV konečně domluvily na nové dohodě. Kanály jako ESPN či ABC se začaly vracet na platformu a miliony diváků tak znovu sledují sport, zprávy i zábavu bez omezení. Konflikt odhalil napětí v současném světě streamingu, kde podobné konflikty přibývají.

Omada Health začne předepisovat léky na hubnutí

Digitální zdravotní firma Omada Health rozšiřuje své služby. Od roku 2026 začne předepisovat populární léky na obezitu, známé jako GLP-1. Společnost tím reaguje na rostoucí zájem o preparáty jako Ozempic či Wegovy, jejichž cena se má výrazně snížit díky programu TrumpRx. Omada tak vstupuje do jednoho z nejrychleji rostoucích segmentů zdravotního trhu.

O kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku 2022

Reklama
Reklama

Po tom, co Elon Musk převzal Twitter, největší inzerenti snížili své výdaje na reklamu na této sociální síti. Podle odhadů, které pro agenturu Reuters sestavila výzkumná firma Pathmatics, tento trend pokračuje i v roce 2023.

Reklama

Čtrnáct z 30 největších inzerentů na Twitteru zastavilo podle odhadů Pathmatics veškerou reklamu na platformě poté, co Musk 27. října převzal vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovou akvizicí do konce roku.

Celkově klesly výdaje na reklamu 30 největších společností o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady. A to navzdory nárůstu výdajů u šesti z inzerentů, píše server Yahoo Finanace.

Společnost Pathmatics uvedla, že nehlášené údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma je zakládá na technologiích, které sledují reklamy v prohlížečích pro stolní počítače a v aplikaci Twitter. Také na technologiích, které napodobují uživatelskou zkušenost.

Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti získat z Twitteru, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, uvedla Pathmatics v e-mailu.

Snaha získat inzerenty zpět prostřednictvím pobídek

Technologicky zaměřená publikace The Information s odkazem na podrobnosti sdílené vrcholným reklamním manažerem Twitteru na středeční schůzce uvedla, že tržby Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 35 % kvůli propadu reklamy.

Twitter vykázal za tři měsíce končící 30. červnem ztrátu 270 milionů dolarů, při celkových tržbách asi 1,18 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Odhady společnosti Pathmatics ukazují, že otřesy v hlavním toku příjmů Twitteru vedené ústupem předních spotřebitelských značek pokračují do roku 2023. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, byly rezervace nebo dohody o budoucích reklamách za leden a únor nízké.

Twitter se snaží zvrátit exodus inzerentů. Zavedl řadu iniciativ, jak získat zpět inzerenty, nabízí některé reklamy zdarma, zrušil zákaz politické reklamy a umožnil společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.

„Jsou to opravdu úžasné pobídky. Upřímně, nikdy jsem takový typ pobídky pro inzerenty neviděla,“ řekla Molly Lopez, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.

Mark DiMassimo, zakladatel reklamní agentury DiMassimo Goldstein se sídlem v New Yorku, řekl, že přímí marketéři a politické akční výbory „utrácející na Facebooku Meta Platform mohou vyplnit mezeru v reklamě.“

Které společnosti stoply nebo omezily reklamu na Twitteru

Coca-Cola zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co nakoupila odhadem za ,1 milionu dolarů na Twitteru začátkem měsíce. Výdaje HBO v prosinci klesly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistil Pathmatics.

Coca-Cola se odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard nekomentoval specifika reklamních výdajů, ale řekl, že „pod jejím novým vedením platformu posoudíme a určíme vhodné další kroky“.

Ze spotřebitelských značek zastavili veškerou reklamu podle odhadů Pathmatics výrobce kečupů Heinz Kraft Heinz a výrobce mouček Stouffers Nestle. Heinz a Nestlé se odmítli vyjádřit.

Společnost Target Copr a provozovatel obchodního domu Kohls Corp, vynechali podle odhadů reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů roku. Společnosti Apple a PepsiCo však podle Pathmatics výdaje zvýšily.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Disney se dohodl s YouTube TV a po dvoutýdenním výpadku obnovuje vysílání

Po dvoutýdenním sporu se Disney a YouTube TV konečně domluvily na nové dohodě. Kanály jako ESPN či ABC se začaly vracet na platformu a miliony diváků tak znovu sledují sport, zprávy i zábavu bez omezení. Konflikt odhalil napětí v současném světě streamingu, kde podobné konflikty přibývají.

Výherce z Georgie bere 980 milionů dolarů

Amerika zná svého dalšího miliardáře ze štěstí. Jeden jediný tiket z Georgie trefil téměř miliardový jackpot Mega Millions a ukončil rekordně dlouhou sérii neúspěšných tahů. Výhra padla poprvé od června a loterní horečka opět nabírá sílu.

Trump ruší cla na klíčové potraviny

Americká vláda ustupuje rostoucím obavám z drahých nákupů. Prezident Donald Trump proto zrušil cla na řadu běžných potravin, které se v USA vůbec nevyrábějí nebo jen v malém množství. Opatření má ulevit domácnostem, které stále cítí dopady inflace, i když celkový růst cen zpomaluje. Bílý dům zároveň čelí politickému tlaku na to, aby slíbené zlevňování potravin konečně dorazilo do obchodů.

Walmart oznámil nového globálního CEO Johna Furnera

Největší světový retailer vstupuje do další etapy. Doug McMillon po téměř dvanácti letech ve funkci CEO odchází a na jeho místo nastupuje současný šéf Walmart U.S. John Furner. Změna přichází v době, kdy firma sází na další vlnu transformace taženou e-commerce a umělou inteligencí.

Stávka v Starbucks: baristé požadují vyšší mzdy a lepší podmínky

Více než tisíc baristů v USA se postavilo proti vedení Starbucks. Odbory zahájily stávku, která zasáhla desítky měst i den s největším obratem v roce tzv. Red Cup Day. Zaměstnanci požadují spravedlivější mzdy, lepší pracovní podmínky a konečně uzavřenou kolektivní smlouvu.

Éra fosilních paliv nekončí. Podle IEA poptávka po ropě a plynu poroste až do roku 2050

Mezinárodní energetická agentura přehodnotila svůj výhled. Namísto rychlého ústupu od fosilních paliv nyní očekává, že poptávka po ropě a plynu poroste až do roku 2050. Hlavním motorem zůstává technologický rozvoj, energetická jistota států a pomalý pokrok v klimatických opatřeních.

Trump varuje před ekonomickou katastrofou, pokud Nejvyšší soud zruší cla

Donald Trump stupňuje tlak před klíčovým rozhodnutím Nejvyššího soudu o zákonnosti jeho cel na téměř všechny obchodní partnery USA. Tvrdí, že případná prohra by způsobila „ekonomickou“ i „bezpečnostní“ katastrofu a zhatila plán vyplácet Američanům dvoutisícový „celní dividendový šek“.

NEJNOVĚJŠÍ

Disney se dohodl s YouTube TV a po dvoutýdenním výpadku obnovuje vysílání

Po dvoutýdenním sporu se Disney a YouTube TV konečně domluvily na nové dohodě. Kanály jako ESPN či ABC se začaly vracet na platformu a miliony diváků tak znovu sledují sport, zprávy i zábavu bez omezení. Konflikt odhalil napětí v současném světě streamingu, kde podobné konflikty přibývají.

Výherce z Georgie bere 980 milionů dolarů

Amerika zná svého dalšího miliardáře ze štěstí. Jeden jediný tiket z Georgie trefil téměř miliardový jackpot Mega Millions a ukončil rekordně dlouhou sérii neúspěšných tahů. Výhra padla poprvé od června a loterní horečka opět nabírá sílu.

Trump ruší cla na klíčové potraviny

Americká vláda ustupuje rostoucím obavám z drahých nákupů. Prezident Donald Trump proto zrušil cla na řadu běžných potravin, které se v USA vůbec nevyrábějí nebo jen v malém množství. Opatření má ulevit domácnostem, které stále cítí dopady inflace, i když celkový růst cen zpomaluje. Bílý dům zároveň čelí politickému tlaku na to, aby slíbené zlevňování potravin konečně dorazilo do obchodů.

Walmart oznámil nového globálního CEO Johna Furnera

Největší světový retailer vstupuje do další etapy. Doug McMillon po téměř dvanácti letech ve funkci CEO odchází a na jeho místo nastupuje současný šéf Walmart U.S. John Furner. Změna přichází v době, kdy firma sází na další vlnu transformace taženou e-commerce a umělou inteligencí.
Reklama
Reklama
Reklama