-0.8 C
Czech
Sobota 23. listopadu 2024

Sen Muska o robotaxi: Skepse a pád akcií

Očekávané spuštění služby robotaxi společnosti Tesla, které Elon Musk oznámil 10. října ve studiích Warner Bros, vyvolalo u fanoušků nadšení. Mezi investory a analytiky však vzbudilo nedůvěru.

O kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku 2022

Reklama

Po tom, co Elon Musk převzal Twitter, největší inzerenti snížili své výdaje na reklamu na této sociální síti. Podle odhadů, které pro agenturu Reuters sestavila výzkumná firma Pathmatics, tento trend pokračuje i v roce 2023.

Reklama

Čtrnáct z 30 největších inzerentů na Twitteru zastavilo podle odhadů Pathmatics veškerou reklamu na platformě poté, co Musk 27. října převzal vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovou akvizicí do konce roku.

Celkově klesly výdaje na reklamu 30 největších společností o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady. A to navzdory nárůstu výdajů u šesti z inzerentů, píše server Yahoo Finanace.

Společnost Pathmatics uvedla, že nehlášené údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma je zakládá na technologiích, které sledují reklamy v prohlížečích pro stolní počítače a v aplikaci Twitter. Také na technologiích, které napodobují uživatelskou zkušenost.

Reklama

Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti získat z Twitteru, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, uvedla Pathmatics v e-mailu.

Snaha získat inzerenty zpět prostřednictvím pobídek

Technologicky zaměřená publikace The Information s odkazem na podrobnosti sdílené vrcholným reklamním manažerem Twitteru na středeční schůzce uvedla, že tržby Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 35 % kvůli propadu reklamy.

Twitter vykázal za tři měsíce končící 30. červnem ztrátu 270 milionů dolarů, při celkových tržbách asi 1,18 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Odhady společnosti Pathmatics ukazují, že otřesy v hlavním toku příjmů Twitteru vedené ústupem předních spotřebitelských značek pokračují do roku 2023. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, byly rezervace nebo dohody o budoucích reklamách za leden a únor nízké.

Twitter se snaží zvrátit exodus inzerentů. Zavedl řadu iniciativ, jak získat zpět inzerenty, nabízí některé reklamy zdarma, zrušil zákaz politické reklamy a umožnil společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.

„Jsou to opravdu úžasné pobídky. Upřímně, nikdy jsem takový typ pobídky pro inzerenty neviděla,“ řekla Molly Lopez, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.

Mark DiMassimo, zakladatel reklamní agentury DiMassimo Goldstein se sídlem v New Yorku, řekl, že přímí marketéři a politické akční výbory „utrácející na Facebooku Meta Platform mohou vyplnit mezeru v reklamě.“

Které společnosti stoply nebo omezily reklamu na Twitteru

Coca-Cola zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co nakoupila odhadem za ,1 milionu dolarů na Twitteru začátkem měsíce. Výdaje HBO v prosinci klesly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistil Pathmatics.

Coca-Cola se odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard nekomentoval specifika reklamních výdajů, ale řekl, že „pod jejím novým vedením platformu posoudíme a určíme vhodné další kroky“.

Ze spotřebitelských značek zastavili veškerou reklamu podle odhadů Pathmatics výrobce kečupů Heinz Kraft Heinz a výrobce mouček Stouffers Nestle. Heinz a Nestlé se odmítli vyjádřit.

Společnost Target Copr a provozovatel obchodního domu Kohls Corp, vynechali podle odhadů reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů roku. Společnosti Apple a PepsiCo však podle Pathmatics výdaje zvýšily.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.

Spojené království musí obnovit vztahy s EU po brexitu, řekl šéf banky

Ve čtvrtečním projevu guvernér Bank of England Andrew Bailey zdůraznil nutnost obnovení vztahů s EU při respektování výsledků brexitu. Nastínil trvalé ekonomické důsledky odchodu z jednotného trhu a výzvy, které Británii čekají.

VW a Rivian oficiálně zahájily společný podnik za 5,8 miliardy dolarů

Volkswagen Group a Rivian Automotive oficiálně stvrdily průlomový společný podnik v hodnotě 5,8 miliardy dolarů. Cílem tohoto partnerství je zdokonalit software a elektrickou architekturu vozidel a připravit tak půdu pro nové elektrické modely do roku 2027.

Ropný gigant Shell vyhrál odvolání proti přelomovému rozhodnutí o emisích

Nedávné rozhodnutí nizozemského odvolacího soudu vyvolalo debatu o tom, jak by ropné společnosti jako Shell měly vyvažovat své obchodní praktiky se závazky v oblasti klimatu. Soud sice uznal povinnost společnosti Shell snižovat emise uhlíku, ale odmítl konkrétní cíle snižování emisí s odkazem na obavy ohledně praktické účinnosti a odpovědnosti vlády.

NEJNOVĚJŠÍ

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.
Reklama
Reklama
Reklama