-2.3 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
TechnologieO kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku...

O kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku 2022

Po tom, co Elon Musk převzal Twitter, největší inzerenti snížili své výdaje na reklamu na této sociální síti. Podle odhadů, které pro agenturu Reuters sestavila výzkumná firma Pathmatics, tento trend pokračuje i v roce 2023.

Čtrnáct z 30 největších inzerentů na Twitteru zastavilo podle odhadů Pathmatics veškerou reklamu na platformě poté, co Musk 27. října převzal vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovou akvizicí do konce roku.

Celkově klesly výdaje na reklamu 30 největších společností o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady. A to navzdory nárůstu výdajů u šesti z inzerentů, píše server Yahoo Finanace.

Společnost Pathmatics uvedla, že nehlášené údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma je zakládá na technologiích, které sledují reklamy v prohlížečích pro stolní počítače a v aplikaci Twitter. Také na technologiích, které napodobují uživatelskou zkušenost.

Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti získat z Twitteru, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, uvedla Pathmatics v e-mailu.

Snaha získat inzerenty zpět prostřednictvím pobídek

Technologicky zaměřená publikace The Information s odkazem na podrobnosti sdílené vrcholným reklamním manažerem Twitteru na středeční schůzce uvedla, že tržby Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 35 % kvůli propadu reklamy.

Twitter vykázal za tři měsíce končící 30. červnem ztrátu 270 milionů dolarů, při celkových tržbách asi 1,18 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Odhady společnosti Pathmatics ukazují, že otřesy v hlavním toku příjmů Twitteru vedené ústupem předních spotřebitelských značek pokračují do roku 2023. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, byly rezervace nebo dohody o budoucích reklamách za leden a únor nízké.

Twitter se snaží zvrátit exodus inzerentů. Zavedl řadu iniciativ, jak získat zpět inzerenty, nabízí některé reklamy zdarma, zrušil zákaz politické reklamy a umožnil společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.

„Jsou to opravdu úžasné pobídky. Upřímně, nikdy jsem takový typ pobídky pro inzerenty neviděla,“ řekla Molly Lopez, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.

Mark DiMassimo, zakladatel reklamní agentury DiMassimo Goldstein se sídlem v New Yorku, řekl, že přímí marketéři a politické akční výbory „utrácející na Facebooku Meta Platform mohou vyplnit mezeru v reklamě.“

Které společnosti stoply nebo omezily reklamu na Twitteru

Coca-Cola zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co nakoupila odhadem za ,1 milionu dolarů na Twitteru začátkem měsíce. Výdaje HBO v prosinci klesly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistil Pathmatics.

Coca-Cola se odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard nekomentoval specifika reklamních výdajů, ale řekl, že „pod jejím novým vedením platformu posoudíme a určíme vhodné další kroky“.

Ze spotřebitelských značek zastavili veškerou reklamu podle odhadů Pathmatics výrobce kečupů Heinz Kraft Heinz a výrobce mouček Stouffers Nestle. Heinz a Nestlé se odmítli vyjádřit.

Společnost Target Copr a provozovatel obchodního domu Kohls Corp, vynechali podle odhadů reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů roku. Společnosti Apple a PepsiCo však podle Pathmatics výdaje zvýšily.

Reklama

Doporučujeme

Vlastnictví bydlení má znovu šanci v roce 2026

Po letech drahých hypoték a rekordních cen se americké bydlení může pohnout z místa. Trumpova administrativa slibuje nejtvrdší reformy, ekonomové ale čekají spíš pomalý obrat než zázrak přes noc. Klíčová slova zní nabídka, regulace a důvěra lidí v práci a příjmy.

Výherní tiket na 1,8 miliardy dolarů padl v Arkansasu

Vánoční losování Powerballu přineslo jackpot, který se v USA vidí jen jednou za čas. Jediný tiket z Arkansasu trefil všech šest čísel a přepsal tabulky rekordů. Vítěz si může vybrat mezi obřím balíkem hned, nebo dlouhou rentou. A v Cabot dnes nejspíš sledují účtenky pozorněji než obvykle.

Zlato má nejlepší rok od konce sedmdesátek

Zlato letos vystřelilo tak, že z něj mají radost i lidé, kteří jinak grafy neřeší. Cena se od začátku roku zvedla zhruba o 71 procent a na trhu padaly nové rekordy. Akcie mezitím přidaly výrazně méně, byť i ony zakončují rok ve slušné kondici. Výsledek je jednoduchý: kdo vsadil na zlato, má letos úsměv širší než trezorové dveře.

CBS stáhla reportáž 60 Minutes o deportovaných Venezuelanech na poslední chvíli

CBS News na poslední chvíli stáhla reportáž pořadu 60 Minutes o Venezuelanech deportovaných z USA do salvadorského vězení CECOT. Segment už měl za sebou finální prověrky a stanice ho v pátek začala veřejně propagovat. V neděli ale přišel obrat. Tři hodiny před vysíláním CBS oznámila, že díl neuvidí diváci teď, ale „někdy příště“.

USPS chce vydělat na svých hubech a riskuje tím Amazon

Americká pošta hledá rychlé peníze a zkouší nový trik. Otevře své distribuční uzly i konkurenci a nabídne jim přístup k takzvané poslední míli. Tedy k doručování až ke dveřím zákazníka. USPS doufá, že tím zacelí díru v rozpočtu. Jenže zároveň rozkýve vztah s Amazon, svým největším komerčním klientem.

Warren Buffett končí v čele Berkshire a znovu připomíná své zásady

Warren Buffett v 95 letech předává řízení Berkshire Hathaway a uzavírá šedesátiletou kapitolu. Nechává po sobě i sadu rad, které zní až podezřele jednoduše. V jádru nejde o hon za velkým výnosem, ale o to, aby investor zbytečně nezničil kapitál a nervy.

Americká ekonomika překvapila. Ve 3. čtvrtletí rostla nejrychleji za poslední dva roky

Spojené státy uzavřely třetí čtvrtletí s nečekaně silným růstem. Zatímco bohatí dál utráceli, Fed váhá, co dál, a spotřebitelé ztrácejí důvěru. Výsledky přicházejí v době, kdy se řeší i dopad Trumpových cel.

Jim Beam dočasně zastaví výrobu v hlavní palírně kvůli přebytku bourbonu a clům

Jim Beam, jedna z nejznámějších bourbonových značek na světě, od 1. ledna na rok zastaví výrobu ve své hlavní palírně v Clermontu v Kentucky. Firma krok vysvětluje přebytkem zásob a potřebou investic do areálu, zároveň ale odkrývá, jak těžké je plánovat výrobu v době cel a nejisté poptávky.

Uber a Lyft budou testovat robotaxi Baidu ve Velké Británii

Velká Británie se dál profiluje jako klíčový evropský trh pro autonomní dopravu. Uber a Lyft oznámily spolupráci s čínskou technologickou skupinou Baidu na testování samořiditelných taxíků v Londýně. Zkušební provoz má odstartovat v roce 2026.

Ben & Jerry’s se hádá s Magnum o kontrolu nad nezávislou radou

Nezávislí členové rady Ben & Jerry’s tvrdí, že nový vlastník Magnum Ice Cream se je snaží odstranit a převzít řízení značky. Magnum to odmítá a mluví o posílení pravidel a integrity. Spor se z právní roviny rychle přelévá i do reputační války.

Trh práce v USA brzdí drahé peníze a nábor přes AI přidává chaos

Americký trh práce ztrácí dech a kanceláře to cítí jako první. Mnozí ukazují na AI, jenže pod povrchem pracuje obyčejná ekonomika. Firmy si hlídají rozpočty, protože úvěry zdražily a nejistota roste. Do toho přichází nábor přes AI, který má šetřit čas, ale často jen zvyšuje stres na obou stranách.

Putin na konci roku znovu tlačí své podmínky a ekonomika ho k míru nenutí

Vladimir Putin zakončil rok čtyřhodinovou tiskovou maratonkou a znovu mluvil jazykem křivd i požadavků. Zároveň čelí ekonomice, která se zadýchává, ale pořád běží. Západní sankce dál koušou, jenže zatím ne tak, aby Kreml změnil kurz. A Evropa mezitím poslala Ukrajině další velké peníze.

Delaware znovu přiklepl Muskovi obří odměnu z Tesly

Elon Musk si v Delaware znovu otevřel cestu k odměně, která vznikla už v roce 2018. Soudní spor trval roky, mezitím se změnila hodnota balíku i nálada kolem Tesly. Teď přišlo rozhodnutí, které Muskovi vrací jednu z největších výplat v dějinách byznysu.

Facebook testuje placené sdílení odkazů

Facebook zkouší nový model, který může výrazně změnit sdílení obsahu na sociálních sítích. Někteří uživatelé v USA a Británii nově narazili na limit počtu odkazů, které mohou bezplatně zveřejnit. Kdo chce sdílet víc, musí zaplatit měsíční předplatné.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama