1.9 C
Czech
Úterý 2. prosince 2025
TechnologieO kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku...

O kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku 2022

Po tom, co Elon Musk převzal Twitter, největší inzerenti snížili své výdaje na reklamu na této sociální síti. Podle odhadů, které pro agenturu Reuters sestavila výzkumná firma Pathmatics, tento trend pokračuje i v roce 2023.

Čtrnáct z 30 největších inzerentů na Twitteru zastavilo podle odhadů Pathmatics veškerou reklamu na platformě poté, co Musk 27. října převzal vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovou akvizicí do konce roku.

Celkově klesly výdaje na reklamu 30 největších společností o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady. A to navzdory nárůstu výdajů u šesti z inzerentů, píše server Yahoo Finanace.

Společnost Pathmatics uvedla, že nehlášené údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma je zakládá na technologiích, které sledují reklamy v prohlížečích pro stolní počítače a v aplikaci Twitter. Také na technologiích, které napodobují uživatelskou zkušenost.

Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti získat z Twitteru, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, uvedla Pathmatics v e-mailu.

Snaha získat inzerenty zpět prostřednictvím pobídek

Technologicky zaměřená publikace The Information s odkazem na podrobnosti sdílené vrcholným reklamním manažerem Twitteru na středeční schůzce uvedla, že tržby Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 35 % kvůli propadu reklamy.

Twitter vykázal za tři měsíce končící 30. červnem ztrátu 270 milionů dolarů, při celkových tržbách asi 1,18 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Odhady společnosti Pathmatics ukazují, že otřesy v hlavním toku příjmů Twitteru vedené ústupem předních spotřebitelských značek pokračují do roku 2023. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, byly rezervace nebo dohody o budoucích reklamách za leden a únor nízké.

Twitter se snaží zvrátit exodus inzerentů. Zavedl řadu iniciativ, jak získat zpět inzerenty, nabízí některé reklamy zdarma, zrušil zákaz politické reklamy a umožnil společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.

„Jsou to opravdu úžasné pobídky. Upřímně, nikdy jsem takový typ pobídky pro inzerenty neviděla,“ řekla Molly Lopez, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.

Mark DiMassimo, zakladatel reklamní agentury DiMassimo Goldstein se sídlem v New Yorku, řekl, že přímí marketéři a politické akční výbory „utrácející na Facebooku Meta Platform mohou vyplnit mezeru v reklamě.“

Které společnosti stoply nebo omezily reklamu na Twitteru

Coca-Cola zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co nakoupila odhadem za ,1 milionu dolarů na Twitteru začátkem měsíce. Výdaje HBO v prosinci klesly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistil Pathmatics.

Coca-Cola se odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard nekomentoval specifika reklamních výdajů, ale řekl, že „pod jejím novým vedením platformu posoudíme a určíme vhodné další kroky“.

Ze spotřebitelských značek zastavili veškerou reklamu podle odhadů Pathmatics výrobce kečupů Heinz Kraft Heinz a výrobce mouček Stouffers Nestle. Heinz a Nestlé se odmítli vyjádřit.

Společnost Target Copr a provozovatel obchodního domu Kohls Corp, vynechali podle odhadů reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů roku. Společnosti Apple a PepsiCo však podle Pathmatics výdaje zvýšily.

Reklama

Doporučujeme

Prada koupila Versace za téměř 1,4 miliardy eur

Dohoda, která se připravovala roky, je konečně uzavřená. Prada posiluje svou pozici na trhu akvizicí značky Versace, která v posledních letech hledala nový dech. Co znamená spojení dvou italských ikon pro celý luxusní segment?

Amazon snižuje poplatky pro evropské prodejce v souboji se Shein a Temu

Amazon zlevňuje prodej na svých evropských tržištích, aby ubránil pozici před agresivní konkurencí z Číny. Shein a Temu lákají zákazníky ultralevným zbožím i nízkými poplatky pro prodejce. Cenová válka vstupuje do další fáze a americký gigant začíná přiostřovat.

Google zrychluje v závodě o umělou inteligenci

Google v posledních týdnech razantně mění rovnováhu v globálním AI závodě. Nový model Gemini 3, vlastní čipy a silná cloudová infrastruktura posouvají firmu zpět do role těžké váhy, která znovu budí respekt konkurence i investorů

FDA tvrdí, že vakcíny proti covidu-19 zabily 10 dětí. Chystá se zpřísnit pravidla

Vedení amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv vyvolalo nový rozruch tvrzením, že covidové vakcíny způsobily smrt nejméně deseti dětí. FDA zároveň slibuje zásadní změny ve schvalování vakcín. Odborníci hovoří o nebezpečném zkreslování dat.

Wall Street čeká na verdikt o Fedu

Wall Street sleduje spor o osud americké centrální banky s neobvyklou směsí klidu a nervozity. Prezident Donald Trump už měsíce tlačí na Fed, aby snižoval sazby, a zároveň hrozí vyhazovem šéfovi Jeromeovi Powellovi i guvernérce Lise Cook. Investoři sice zatím spoléhají na to, že soudy Fed ochrání, ale jejich jistota dostává trhliny. Nadcházející rozhodnutí Nejvyššího soudu tak může změnit nejen podobu měnové politiky, ale i samotné fungování americké ekonomiky.

Zootopia 2 oživila pokladny kin během svátečního týdne

Zootopia 2 se o Díkuvzdání stala hlavní atrakcí amerických kin. Disney tak po slabším podzimu konečně trefil titul, který přitahuje rodiny i běžné diváky a rozhýbává trh víc, než analytici čekali. Publikum se vrací do Zootopie po dlouhých letech a studio znovu ukazuje, že sváteční premiéry umí využít naplno.

Francie řeší budoucnost oceli. Poslanci chtějí znárodnit ArcelorMittal

Francouzští poslanci rozpoutali debatu, která může zamíchat celým ocelářským průmyslem v Evropě. Návrh na znárodnění ArcelorMittal France prošel dolní komorou parlamentu, i když vláda označuje plán za nereálný krok, který situaci spíše zhorší než vyřeší. Spor ukazuje, jak hluboko se propadla důvěra v budoucnost evropské výroby oceli.

Orbán v Moskvě jedná o energiích i konci války

Maďarský premiér Viktor Orbán dorazil do Kremlu, aby si pojistil dodávky ruské ropy a plynu na další měsíce. Opět tak pluje proti proudu evropské snahy omezit závislost na Moskvě. Orbán tvrdí, že bez ruské energie padne maďarská ekonomika. Kritici z EU i NATO mu ale připomínají, že právě tím udržuje ruskou válečnou mašinerii v chodu.

CME zasáhl rozsáhlý výpadek. Zastavil obchodování s futures a znejistěl trhy

Americkou derivátovou burzu CME Group ochromil technický problém v datových centrech CyrusOne. Zastavil obchodování na klíčových trzích od ropy přes měny až po akciové indexy. Brokeři postrádali aktuální ceny a varovali před zvýšenou volatilitou, jakmile se trhy znovu otevřou.

Film Wicked: For Good láme rekordy s neuvěřitelným otvíracím víkendem

Pokračování filmového muzikálu Wicked dorazilo do kin s výsledky, které výrazně předčily očekávání. Silný víkendový start nejen překonal první film, ale zároveň pomohl zvednout celý filmový trh po týdnech slabé návštěvnosti.

Americký rozpočet začal nový fiskální rok výrazným schodkem

Spojené státy vstoupily do nového fiskálního roku s vysokým říjnovým deficitem. Vliv měl nejen nedávný shutdown, ale i přesuny výplat dávek, rekordní příjmy z cel a rostoucí náklady na obsluhu dluhu. Administrativa Donalda Trumpa zároveň sází na další růst cel, i když jejich budoucnost řeší Nejvyšší soud.

Prodej automobilů v Evropě v říjnu vzrostl o 4,9 procent, uvádí ACEA

Evropské automobilky po náročném roce nabírají dech. Říjnová čísla ukazují růst prodejů, silnější nástup elektromobilů i návrat důvěry v klíčových zemích. Přesto zůstává trh vzdálený jistotám před pandemií.

Semaglutid v Alzheimerových studiích propadl. Novo Nordisk čelí další ráně

Hodně očekávání, málo výsledků. Semaglutid, látka známá z léků Ozempic a Wegovy, neprokázal v rozsáhlých klinických studiích schopnost zpomalit Alzheimerovu chorobu. Pro Novo Nordisk jde o nepříjemné zjištění v době, kdy firma čelí tlakům investorů i sílící konkurenci.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama