15 C
Czech
Čtvrtek 23. října 2025

Společnost Disney se zbavila antimonopolního problému koupí většinového podílu ve společnosti Fubo

Reklama
Reklama

Fubo se překvapivě spojila se společností Disney a změnila tak svůj předchozí postoj vůči dominantnímu postavení tohoto zábavního giganta na trhu. Tato fúze slibuje, že zvýší výběr a flexibilitu pro spotřebitele, poskytne nové programové nabídky a vyřeší předchozí obavy vkůli monopolu. Otázky ohledně důsledků pro hospodářskou soutěž a dynamiku trhu však přetrvávají.

Reklama

Společnost Fubo, známá svým zaměřením na sportovní přenosy, se spojila se společností Disney. Dříve vyjadřovala znepokojení nad výrazným vlivem společnosti Disney na trhu se sportovními právy a tvrdila, že čelí „nepřekonatelným překážkám“. Disney se podle ní snažil potlačit konkurenci. David Gandler, generální ředitel Fubo, se vyjádřil, že společnosti jako Disney, Fox a Warner Bros. Discovery se dopouštějí protisoutěžních praktik, které by mohly poškodit výběr spotřebitelů a zvýšit ceny předplatného. Vzhledem k této historii vzbudilo oznámení fúze značné rozpaky.

Pro spotřebitele nebo pro peníze?

Společnost Fubo nyní tvrdí, že fúze ve skutečnosti zvýší výběr pro spotřebitele. Gandler uvedl, že spojení sil se společností Disney „poskytne spotřebitelům větší výběr a flexibilitu“ a zároveň posílí finanční situaci Fubo. Fúze zahrnuje rozšíření smluv o přenosu se společnostmi Disney a Fox, což Fubo umožní vytvořit nové obsahové balíčky, včetně služby Sport a Broadcast.

Jennifer Press, senior viceprezidentka společnosti Fubo pro komunikaci, zdůraznila, že aliance v konečném důsledku zlepší programové možnosti pro spotřebitele a zároveň umožní partnerům Venu Sports potenciálně uvést svůj exkluzivní obsah.

Ohledně motivů, které za fúzí stojí, panuje skepse. Kritici poukazují na nesoulad mezi předchozím postojem Fubo k antimonopolním otázkám a jejím současným spojením s Disney. Skeptici si kladou otázku, zda je tento krok skutečně zaměřen na rozšíření nabídky pro spotřebitele, nebo zda slouží především vlastním obchodním potřebám společnosti Fubo.

Analytici upozorňují, že Fubo se potýká s problémy se ziskovostí a rozsahem, neboť má pouze přibližně 2 miliony předplatitelů. Spolupráce s Disney může sloužit jako nezbytné záchranné lano, které nabízí solidní strategii díky využití rozsáhlé přítomnosti společnosti Disney na trhu.

Mnozí se domnívají, že tato fúze by mohla změnit podobu sportovního streamingu. Společnost Disney provedla manévry k odstranění předchozích právních překážek, které blokovaly její sportovní balíček, čímž připravila půdu pro potenciální zavedení nové služby. Tato dohoda je považována za zásadní pokrok pro obě společnosti. I pro Disney, která se připravuje na spuštění svého vlajkového kanálu ESPN. Čas ukáže, jak tyto změny ovlivní spotřebitele i konkurenci.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

NEJNOVĚJŠÍ

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.
Reklama
Reklama
Reklama