1.4 C
Czech
Sobota 22. listopadu 2025
ZajímavostiTikTok testuje měsíční předplatné bez reklam

TikTok testuje měsíční předplatné bez reklam

Platforma pro sdílení videí TikTok testuje nové měsíční předplatné, které by neobsahovalo žádné reklamy. Informovaly o tom servery BBC či Android Authority.

Reklama

Čínská firma službu zkouší na anglicky mluvícím trhu mimo USA, uvádí server Android Authority. Odmítla však komentovat, kde přesně. Předplatné se testuje za 4,99 USD. Protože se jedná o testovací fázi, konečná cena se může lišit, až (a pokud) bude funkce uvedena do provozu pro veřejnost.

TikTok získal velkou zásluhu za popularizaci videoobsahu v krátkém formátu na sociálních sítích. Hrozba ze strany TikTok je tak reálná, že ostatní aplikace sociálních médií musely do svých aplikací začlenit videa v krátkém formátu spolu s nástroji pro úpravu videa pro tvůrce.

TikTok v současné době zobrazuje personalizované reklamy pro všechny uživatele starší 18 let. Zpravodajský web TechCrunch uvedl, že test je v malém měřítku a není jisté, že předplatné bude zavedeno globálně.

YouTube a platforma X, dříve známá jako Twitter, patří mezi stránky, které již dnes za měsíční poplatek nabízejí méně reklam, nebo dokonce žádné. Mateřská společnost TikTok, ByteDance, své finanční výsledky veřejně nesdílí. V roce 2022 však údajně vydělala 85 miliard dolarů, uvádí BBC.

Výzkumná společnost Insider Intelligence odhaduje, že TikTok loni vydělal 9,98 miliardy dolarů na příjmech z reklamy.

Facebook a Instagram usilují o totéž

Podle Wall Street Journal se společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, snaží zpoplatnit uživatele v Evropě, kteří se odhlásí z personalizovaných reklam na jejích platformách.

Uživatelům by bylo účtováno zhruba 10 eur měsíčně za používání Instagramu nebo Facebooku bez personalizovaných reklam na počítači a 13 eur měsíčně na mobilu, uvedla společnost Meta údajně regulačním orgánům EU.

Mluvčí Meta řekl BBC: „Meta věří v hodnotu bezplatných služeb, které jsou podporovány personalizovanými reklamami. Pokračujeme však ve zkoumání možností, jak zajistit, že splníme vyvíjející se regulační požadavky. V tuto chvíli nemáme co sdílet.“

Firma v srpnu na základě rozhodnutí EU uvedla, že má v úmyslu změnit své podmínky a získat od uživatelů souhlas se zobrazováním reklam na základě jejich osobních údajů.

Irská komise pro ochranu údajů jí v lednu uložila pokutu 390 milionů eur. Regulátor uvedl, že Facebook a Instagram si nemohou „vynutit souhlas“ tím, že spotřebitelé budou muset přijmout, jak jsou jejich data používána, nebo opustit platformu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Reeves stojí před největší zkouškou. Musí zalepit rozpočet a uklidnit trhy

Británie míří do nejtěžšího rozpočtu za poslední roky. Rachel Reeves bojuje o politické přežití, důvěru trhů i voličů. Plány jí spadly pod stůl jen pár dní před představením, uvnitř strany sílí napětí a státní finance potřebují desítky miliard. Z chystaného uklidnění se stal boj o autoritu.

YouTube mění pravicovou reklamu ve výnosný byznys

YouTube se stal nejvýkonnější reklamní arénou americké pravice. Populární konzervativní podcasty propojují politiku, identitu a osobní loajalitu s nejběžnějšími produkty. Influenceři tak prodávají nejen zboží, ale i příslušnost. A firmy zjišťují, že tato směs funguje lépe než klasická reklama.

Eli Lilly jako první farmaceutická firma překročila hodnotu jednoho bilionu dolarů

Farmaceutická skupina Eli Lilly vstoupila do exkluzivního klubu firem s valuací přes jeden bilion dolarů. Za prudkým růstem stojí rekordní poptávka po lécích na obezitu a diabetes, které během dvou let překreslily mapu celého zdravotnického trhu.

Walmart mění burzu. Největší americký řetězec míří na Nasdaq

Walmart vstupuje do zásadní fáze své transformace. Firma překvapila trh oznámením, že po více než padesáti letech opustí New York Stock Exchange a přesune své akcie na Nasdaq. Tah přichází ve chvíli, kdy společnost hlásí mimořádně silný růst tržeb a dává jasně najevo, že budoucnost vidí v technologiích, automatizaci a umělé inteligenci.

Akcie Nvidie po zveřejnění čtvrtletních výsledků rostou

Nvidia znovu rozhýbala trhy. Firma oznámila skvělé výsledky za třetí čtvrtletí a trh reagoval prudkým růstem ceny akcií. Přestože se kolem umělé inteligence mluví o možné bublině, generální ředitel Jensen Huang tvrdí, že realita je jiná.

Proč se Západu nedaří zaplnit mezeru v oblasti vzácných zemin

Západ chce postavit vlastní řetězec „od dolu po magnet“ a zbavit se závislosti na Číně. Uvízl ale na nejužším hrdle celého systému: nedostatku těžkých vzácných zemin, hlavně dysprosia a terbia, bez kterých se neobejdou moderní motory, zbraně ani větrné elektrárny.

Cloudflare vyřadilo část internetu z provozu

Masivní technický problém u jednoho z největších poskytovatelů internetové infrastruktury způsobil krátkodobý kolaps stovek populárních webů. Uživatelé se nedostali k běžným službám a firmy musely čekat, až se síť postupně obnoví. Událost znovu ukázala, jak citlivé je propojení digitálního světa na několik klíčových hráčů.

Bitcoin se propadl pod 90 000 dolarů, poprvé za sedm měsíců

Bitcoin poprvé po sedmi měsících klesl pod hranici 90 tisíc dolarů. Investoři začínají couvat, likvidita slábne a nálada na trzích se rychle mění. Kryptoměny tak znovu potvrzují, že i po rekordních maximech stačí pár týdnů k prudkému obratu.

Emirates rozšiřují flotilu a tlačí na vývoj větších dálkových letadel

Dubaj se znovu stává centrem leteckého světa. Emirates oznámily obří nákup 65 Boeingů 777 9 a potvrdily ambice dál dominovat dálkové dopravě. Zájem o létání přes jejich globální uzel dál roste a aerolinka využívá rekordních zisků k dalšímu rozšíření sítě.

Jihokorejští giganti navyšují domácí investice. Obchodní dohoda s USA mění priority

Největší jihokorejské firmy oznamují rekordní domácí investice. Reagují tak na novou obchodní dohodu s USA, která mění rovnováhu mezi zahraničním a domácím kapitálem. Prezident Lee Jae Myung vyzývá korporace, aby posílily místní ekonomiku a vyvrátily obavy, že americký trh dostane přednost.

Disney se dohodl s YouTube TV a po dvoutýdenním výpadku obnovuje vysílání

Po dvoutýdenním sporu se Disney a YouTube TV konečně domluvily na nové dohodě. Kanály jako ESPN či ABC se začaly vracet na platformu a miliony diváků tak znovu sledují sport, zprávy i zábavu bez omezení. Konflikt odhalil napětí v současném světě streamingu, kde podobné konflikty přibývají.

Výherce z Georgie bere 980 milionů dolarů

Amerika zná svého dalšího miliardáře ze štěstí. Jeden jediný tiket z Georgie trefil téměř miliardový jackpot Mega Millions a ukončil rekordně dlouhou sérii neúspěšných tahů. Výhra padla poprvé od června a loterní horečka opět nabírá sílu.

Trump ruší cla na klíčové potraviny

Americká vláda ustupuje rostoucím obavám z drahých nákupů. Prezident Donald Trump proto zrušil cla na řadu běžných potravin, které se v USA vůbec nevyrábějí nebo jen v malém množství. Opatření má ulevit domácnostem, které stále cítí dopady inflace, i když celkový růst cen zpomaluje. Bílý dům zároveň čelí politickému tlaku na to, aby slíbené zlevňování potravin konečně dorazilo do obchodů.

Walmart oznámil nového globálního CEO Johna Furnera

Největší světový retailer vstupuje do další etapy. Doug McMillon po téměř dvanácti letech ve funkci CEO odchází a na jeho místo nastupuje současný šéf Walmart U.S. John Furner. Změna přichází v době, kdy firma sází na další vlnu transformace taženou e-commerce a umělou inteligencí.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama