Více
    18.8 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Victoria’s Secret mění strategii. Prádlo bude vyrábět podle přání žen, ne mužských ideálů

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Vedení známé americké značky dámského spodního prádla Victoria’s Secret se minulý týden rozhodlo pro zásadní obrat obchodní strategie. Při výrobě produktů se bude soustředit především na to, jaké prádlo chtějí ženy, a to různých postav a typů.

    Najme proto pro propagaci nové, více inkluzivní influencerky. Společnost se totiž dlouhodobě při navrhování kolekcí řídila tím, co si na modelkách představovali muži. Nyní se proto musí vypořádat s nízkými tržbami. Uvedl to server CNN.

    Vycpané kosticové podprsenky a téměř neviditelné prádlo už nepatří mezi přání současných zákaznic značky Victoria’s Secret. Především mladší generace chtějí více inkluzivní, přirozené a různorodé kolekce, které odráží reálné postavy žen. Americká společnost vyrábějící spodní prádlo se totiž naopak dlouho držela vize, kterou prosazovalo především její vedení. Tedy řada postarších podnikatelů, kteří se na ženy dívali skrz mužský pohled, takzvaný male gaze. Nereagovali ale na měnící se poptávku zákaznic a společnost začala upadat. Nyní se s novým vedením a strategií snaží o opětovné navýšení příjmů. Ty totiž loni oproti roku 2015 klesly ze 7,7 miliard dolarů na 5,4 miliard dolarů.

    Novou tvář značky by měly zastupovat i více inkluzivní modelky a influencerky. Mezi ně patří například fotbalová hvězda Megan Rapinoe, herečka Priyanka Chopra Jonas nebo plus-size modelka Paloma Elsesser. Kromě toho společnost uzavřela přes 250 obchodů a místo toho posílila svou pozici v on-line prodeji. Rozšířila rovněž svou nabídku prádla například o další velikosti nebo takzvané bralette. „Inkluze není něco, co se dá na zboží zkrátka nalepit. Zákazníci vyžadují změnu i v interních strukturách značky a napříč dodavatelským řetězcem,“ uvedla dle CNN maloobchodní analytička Erin Schmidt. Značka Victoria’s Secret totiž utrpěla i kvůli několika skandálům kolem jejího vedení.

    Victoria’s Secret už nebude vyrábět prádlo, které je sexy jen pro někoho, ale pro všechny

    Objevila se rovněž obvinění, že vedení sexuálně zneužívalo modelky. Například zakladatel a ředitel firmy L Brands vlastnící jak Victoria’s Secret, tak známou kosmetiku Bath & Body Works, musel odstoupit po prozrazení jeho úzkých vazeb na kriminálníka Jeffreyho Epsteina. Jednalo se o obviněného obchodníka s lidmi pro účely sexu, který roku 2019 spáchal ve vězení sebevraždu. Ve stejném roce také značka Victoria’s Secret ukončila módní show, ve které „andílci“ předváděli nové kolekce prádla. Jednalo se však o modelky stejného typu, bez zařazení například žen s plnějšími křivkami nebo transgender ženy. „Snažíme se posunout od nabídky prádla, které je sexy jen pro některé, ke kolekci určené pro všechny typy žen,“ uvedl ředitel Victoria’s Secret Martin Waters minulý měsíc.

    I když si známá značka spodního prádla dokázala přes úpadek zákazníky udržet, těžila především z různých slev, které jim nabízela. Bez nich bylo totiž těžké výrobky prodat. Staré promo založené na extrémně štíhlých modelkách na podpatcích a s andělskými křídly už zkrátka nefungovalo. „Museli jsme se přestat soustředit na to, co chtějí muži a zaměřit se na to, co vyžadují ženy,“ přiblížil ředitel Victoria’s Secret pro The New York Times. Důkazem, že zákazníci požadují více inkluze jsou také studie ukazující, jaké dopady mohou opačně cílené kolekce na ženy mít. Ty se totiž po zhlédnutí fotek zidealizovaných modelek cítí hůře, mají úzkosti a snižuje se jim sebevědomí. Z nové strategie Victoria’s Secret by však naopak měly načerpat inspiraci.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama