9.7 C
Czech
Čtvrtek 30. října 2025

Ferrari představilo digitální hypercar F76 a chystá token pro exkluzivní klienty

Ferrari slaví další triumf v Le Mans a vstupuje do nové éry. Ukázalo F76, první hypercar vytvořený výhradně pro virtuální svět, a oznámilo vznik vlastního tokenu, který propojí svět technologií a nejvěrnějších fanoušků značky.

Trumpova milost pro zakladatele Binance otřásla kryptosvětem

Kryptomiliardář Changpeng Zhao, známý jako CZ, se po prezidentské milosti Donalda Trumpa znovu stal jednou z nejvlivnějších postav finančního světa. Zakladatel Binance, největší kryptoburzy na světě, si předtím odpykal čtyřměsíční trest za porušení pravidel proti praní špinavých peněz. Nyní se k němu obrací pozornost investorů, politiků i kritiků, kteří vidí v rozhodnutí Bílého domu víc než jen gesto milosti.

Za automobily Tesla je nyní možné platit bitcoiny, zatím však pouze v USA

Reklama
Reklama

Americká automobilka Tesla investovala na začátku února 1,5 miliardy dolarů do bitcoinu. Tehdy společnost uvedla, že plánuje brzy začít nejpopulárnější kryptoměnu akceptovat jako platbu za své elektromobily. To se nyní stává realitou. Informuje o tom agentura Bloomberg.

Reklama

Na začátku února uvedla Muskova společnost Tesla po nákupu bitcoinu v hodnotě 1,5 miliardy dolarů, že začne kryptoměnu brzy přijímat jako formu platby za své automobily.

Na nejpopulárnější kryptoměnu vsadila společnost po lednovém aktualizování své investiční politiky. V rámci té se totiž Tesla zaměřila na diverzifikaci svého portfolia investic a zhodnocení svých prostředků různými způsoby. Miliardář a generální ředitel společnosti Elon Musk v nedávném rozhovoru nazval bitcoin „dobrou věcí“.

Ve středu na svém Twitteru Musk napsal, že si „nyní můžete Teslu koupit za bitcoiny“. Momentálně jsou platby bitcoinem možné pouze ve Spojených státech. Musk uvedl, že však budou později v tomto roce k dispozici také zákazníkům mimo USA. Dodal také, že Tesla bude ke správě transakcí používat pouze interní a open-source software a že jakýkoli bitcoin zaplacený společnosti bude zachován jako bitcoin a nebude převeden na fiatovou měnu, neboli měnu zákonnou. Cena všech vozidel bude v dolarech.

Akcie společnosti Tesla za poslední rok vzrostly o více než 500 %, což z Elona Muska udělalo na nějakou dobu nejbohatšího muže na světě. Bitcoin se ve středu obchodoval až za téměř 57 tisíc dolarů za minci. Na nákup základní Tesly Model 3 by tak stačilo něco málo přes 0,6 bitcoinu. Díky neustále se měnící ceně bitcoinů je však nákup zboží v reálném světě poněkud komplikovaný.

„Tesla a další společnosti ukazují, že kryptoměna je tu, aby zůstala, a její mainstreamové přijetí se bude jen zvyšovat,“ uvedl pro Bloomberg Simon Peters, analytik investiční platformy eToro.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Novo Nordisk vstoupilo do bitvy s Pfizerem o biotechnologii Metsera

Dánský výrobce léků na hubnutí Novo Nordisk rozvířil farmaceutický trh. Společnost podala nevyžádanou nabídku na převzetí americké biotechnologické firmy Metsera, která vyvíjí nové generace léků proti obezitě.

Samsung uvádí internetový prohlížeč pro PC

Samsung vstupuje do nové éry. Po letech vývoje rozšiřuje svůj mobilní prohlížeč Samsung Internet i na počítače. Cílem je nabídnout jednotné a bezpečné prostředí, které propojí všechny zařízení v rámci Galaxy ekosystému.

Spoluzakladatel společnosti Ben & Jerry’s tvrdí, že Unilever zablokoval zmrzlinu na podporu Palestiny

Spoluzakladatel značky Ben & Jerry's Ben Cohen tvrdí, že Unilever zablokoval plán na novou příchuť, která by vyjádřila solidaritu s Palestinou. Ohlásil proto vlastní sorbet s vodním melounem a rozjel kampaň za větší nezávislost značky. Spor znovu otevírá otázku, jak daleko smí komerční značka zajít v aktivismu a kdo o tom rozhoduje.

Amazon chystá největší propouštění v historii firmy

Amazon se připravuje na masivní vlnu propouštění, která zasáhne desítky tisíc zaměstnanců. Firma chce zefektivnit provoz a reagovat na rychlý nástup umělé inteligence, která mění vnitřní fungování i personální politiku.

NFL a Lululemon uvádějí prémiovou kolekci sportovního oblečení

Značka Lululemon se spojuje s ligou amerického fotbalu NFL a vstupuje do nové éry sportovní módy. Kolekce pro všech 32 týmů přináší spojení luxusu, výkonu a fanouškovské vášně a otevírá značce dveře k milionům nových zákazníků.

Trump dorazil do Japonska, naděje na obchodní příměří s Čínou rostou

Americký prezident Donald Trump přistál v Tokiu, kde pokračuje v asijském turné zaměřeném na obchod a diplomacii. Vrcholem cesty má být jednání s čínským prezidentem Si Ťin-pchingem, které by mohlo přinést příměří v obchodní válce.

Ferrari představilo digitální hypercar F76 a chystá token pro exkluzivní klienty

Ferrari slaví další triumf v Le Mans a vstupuje do nové éry. Ukázalo F76, první hypercar vytvořený výhradně pro virtuální svět, a oznámilo vznik vlastního tokenu, který propojí svět technologií a nejvěrnějších fanoušků značky.

Manhattanské byty ztrácí lesk. Každý třetí majitel prodal se ztrátou

Manhattanský trh s luxusními byty dostává ránu. Data ukazují, že třetina majitelů, kteří prodali svůj byt během posledního roku, skončila v mínusu. Přestože New York zůstává jedním z nejdražších realitních trhů světa, jistota výnosu už neplatí.

NEJNOVĚJŠÍ

Novo Nordisk vstoupilo do bitvy s Pfizerem o biotechnologii Metsera

Dánský výrobce léků na hubnutí Novo Nordisk rozvířil farmaceutický trh. Společnost podala nevyžádanou nabídku na převzetí americké biotechnologické firmy Metsera, která vyvíjí nové generace léků proti obezitě.

Samsung uvádí internetový prohlížeč pro PC

Samsung vstupuje do nové éry. Po letech vývoje rozšiřuje svůj mobilní prohlížeč Samsung Internet i na počítače. Cílem je nabídnout jednotné a bezpečné prostředí, které propojí všechny zařízení v rámci Galaxy ekosystému.

Spoluzakladatel společnosti Ben & Jerry’s tvrdí, že Unilever zablokoval zmrzlinu na podporu Palestiny

Spoluzakladatel značky Ben & Jerry's Ben Cohen tvrdí, že Unilever zablokoval plán na novou příchuť, která by vyjádřila solidaritu s Palestinou. Ohlásil proto vlastní sorbet s vodním melounem a rozjel kampaň za větší nezávislost značky. Spor znovu otevírá otázku, jak daleko smí komerční značka zajít v aktivismu a kdo o tom rozhoduje.
Reklama
Reklama
Reklama