To, co začalo jako novinka, kterou Elon Musk nabídl majitelům Tesly, se proměňuje v běžné součásti příštích generací elektrických vozidel. Automobilky hledají nové zdroje příjmů. Mohou jimi být videohry či streamovaná videa ve vozidlech. Informace přinesla agentura Reuters či server Market Scale.
Zábava v autě ušla v posledních letech dlouhou cestu a nikdy to nebylo tak patrné jako na letošním veletrhu CES ve Vegas. Pryč jsou časy základního AM/FM rádia a magnetofonových kazet. Dnešní vozidla nabízejí širokou škálu možností zábavy, včetně satelitního rádia, streamování hudebních služeb, a dokonce i přístupu k internetu.
Chrysler showed off its future car cabin at CES 2023 which includes a virtual PA with biometric recognition, automated driving that allows the driver to conduct video calls and entertainment and wellness experiences like mediation, games and karaoke.
— Tech Clipper (@Tech_Clipper) January 4, 2023
Source: @TechCrunch pic.twitter.com/Gqr2NbIrmd
Mnoho vozidel nyní nabízí možnosti video zábavy, jako jsou vestavěné obrazovky pro cestující (a případně řidiče) pro sledování filmů nebo televizních pořadů, píše server Market Scale.
Výrobci automobilů od Sony Honda po Hyundai tento týden na technologickém veletrhu CES 2023 představují způsoby, jak přetvořit zážitek ze zábavy v autě. Včetně nabídky videoher během jízdy. Cílem je využít čas, který lidé tráví ve svých autech, jako zdroj potenciálně lukrativních příjmů.
„Toto je oblast, která může být nasazena velmi rychle,“ řekl agentuře Reuters na CES Dirk Hilgenberg, vedoucí softwarové jednotky CARIAD společnosti Volkswagen AG. „Mohli byste pouze hostovat aplikaci třetí strany pro streamovací službu nebo vytvářet společné platformy. Garantujete určité objemy, zaručujete určité příjmy.“
Zahrajte si Fortnite v autě
Zatímco autorádia jsou základním prvkem zábavy ve vozidlech po celá desetiletí, vozidla Tesla posunula očekávání spotřebitelů díky možnosti sledovat oblíbené služby streamování videa, jako jsou Netflix YouTube a Hulu, zatímco vozidlo stojí a nabíjí se.
V prosinci Tesla vydala „sváteční aktualizaci“ svého softwaru, aby přidala přístup k 1 000 PC her prostřednictvím platformy Steam.
Ostatní automobilky následovaly příklad. V říjnu BMW oznámilo partnerství s AirConsole s cílem přinést příležitostné hraní do svých vozidel. Společnost Stellantis v loňském roce oznámila plány na přidání Fire TV for Auto od Amazonu do svých nových SUV Wagoneer a Grand Wagoneer.
V Las Vegas jihokorejská automobilka Hyundai Motor uvedla, že ke streamování her v autech využije technologii vyvinutou společností Nvidia Corp. Její čipy pohánějí počítačové hry. Cloudová herní služba Nvidia, známá jako GeForce Now, by poskytla přístup k více než 1 000 titulů z obchodů s PC hrami, jako je Steam, a také ke hrám zdarma, jako je Fortnite. Čínský BYD a švédská značka elektrických vozidel Polestar také spolupracují s Nvidií.
Otázkou je bezpečnost
Japonská společnost Sony, výrobce přední videoherní konzole PlayStation, ve středu na CES uvedla, že její nově pokřtěné elektrické vozidlo Afeela bude poháněno stejnou technologií Unreal Engine 3D, která se používá ve videohrách.
Sony slíbila „nejlepší filmy, hry a hudbu ve své třídě“. „Abychom mohli realizovat inteligentní mobilitu, jsou nutné neustálé aktualizace softwaru a vysoce výkonné výpočty,“ řekl na veletrhu Yasuhide Mizuno, výkonný ředitel Sony Honda Mobility.
Automobilový průmysl se potýká s tím, jak tyto nové funkce bezpečně zavést a omezit jejich použití, když je vozidlo v provozu. Tesla se stala středem zájmu regulátorů v roce 2021 po zprávách, že jedna funkce umožňovala řidičům hrát hry na dotykové obrazovce podobné tabletu. Tesla tuto funkci deaktivovala pro situace, kdy je auto v pohybu.
Hilgenberg uvedl, že Volkswagen vyvíjí vozidla, která se mohou sama řídit po dálnici nebo v dopravních zácpách, což by mohlo poskytnout řidičům a cestujícím více času na sledování videí nebo hraní her. Ale tato vozidla budou mít bezpečnostní systémy, které by mohly řidiči vypnout hraní her nebo zobrazení videa, pokud by podmínky učinily automatizovanou jízdu nebezpečnou.
Přesto se jedná o funkce, které spotřebitelé požadují, takže VW na CES hledá partnerství. „V některých regionech budeme svědky toho, jak lidé říkají: ‚To nemáte? Nekupuji,“ řekl Hilgenberg. „Uvidíme, že rozhodujícím faktorem pro nákup bude obsah… který je poskytován softwarovou funkčností.“