13 C
Czech
Středa 15. května 2024

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Tesla překonává regulační překážky v Číně a otevírá tak cestu k zavedení samořídícího softwaru

Americký gigant v oblasti elektromobilů Tesla úspěšně překonal klíčové regulační překážky v Číně. Připravil tak půdu pro zavedení svého samořídicího softwaru v této zemi. Tento vývoj přichází v návaznosti na nečekanou návštěvu generálního ředitele Elona Muska na druhém největším trhu společnosti Tesla.

Nissan: Všechny nové modely představené v Evropě budou plně elektrické

Společnost Nissan Motor Co v pondělí uvedla, že všechny její nové evropské modely budou plně elektrické a do roku 2030 plánuje prodávat na kontinentu pouze elektrická vozidla. Informovala o tom agentura Reuters či The Guardian.

Nissan se připojí k rostoucímu počtu výrobců automobilů, kteří do konce desetiletí přejdou na elektrický pohon.

„Nyní není cesty zpět. Svět se musí posunout od spalovacích motorů dál,“ uvedl generální ředitel Nissanu Makoto Uchida v prohlášení. Japonská automobilka informovala, že jeden ze dvou nových modelů EV, které již potvrdila pro Evropu, se bude vyrábět v jejím závodě v Sunderlandu v severovýchodní Anglii.

Automobilky si stěžují, že nedodržení „pravidel původu“ v dohodě Británie o brexitu s Evropskou unií by mohlo vést k 10% clům na elektromobily obchodované mezi blokem a Spojeným královstvím již v lednu.

Předseda představenstva Nissanu pro Afriku, Střední východ, Indii, Evropu a Oceánii Guillaume Cartier však novinářům řekl, že vozy vyrobené v Sunderlandu budou tato pravidla splňovat.

19 plně elektrických modelů

Začátkem tohoto roku Nissan zvýšil své cíle pro modely EV, protože dohání segment, kterému dominují nováčci, jako je Tesla. Informoval, že do roku 2030 plánuje představit 19 nových modelů EV, uvádí agentura Reuters. Zároveň chce v tomto časovém horizontu uvést osm hybridních modelů. Do roku 2028 také doufá, že zavede „bezkobaltovou“ technologii, která sníží náklady na baterie EV o 65 %. Pracuje také na baterii, která může zkrátit dobu nabíjení o třetinu.

Generální ředitel Uchida v rozhovoru s novináři v Londýně po odhalení koncepčního elektromobilu odmítl poskytnout časový plán, kdy bude první z těchto elektromobilů představen.

Británie odložila zákaz benzinu

Nissan také dříve uvedl, že do jeho fiskálního roku končícího 31. března 2027 bude 98 % jeho prodeje v Evropě elektrifikováno. To znamená buď plně elektrická auta, nebo hybridy, které kombinují baterii a spalovací motor. A to i přes odložení britského zákazu prodeje nových benzinových a naftových vozů Rishi Sunakem, jak upozorňuje The Guardian.

Sunak minulý týden vyvolal hněv mezi zelenými aktivisty, poslanci a sekcemi automobilového průmyslu, když oznámil obrat v řadě politik souvisejících s klimatem. Včetně odložení plánovaného zákazu nových benzinových a naftových automobilů a dodávek o pět let z roku 2030 na rok 2035.

Automobilky již utratily miliardy na přesun svých modelů a dodavatelských řetězců směrem k elektromobilům. Zákaz by mohl narušit jejich plány na postupné vyřazování benzinových a naftových vozů.

Nissan není jediný

Nový cíl, že do roku 2030 bude v Evropě plně elektrický, přináší Nissan do souladu s aliančním partnerem Renault. Společnost plánuje, že do té doby bude značka Renault plně elektrická.

Ford a Stellantis také plánují být v Evropě plně elektrické do roku 2030. Volvo plánuje do roku 2030 celosvětově prodávat pouze EV.

Uchida novinářům řekl, že uprostřed levnější konkurence ze strany čínských výrobců automobilů se Nissan snaží stlačit své vlastní náklady, protože masivně investuje do elektrifikace.

„Panuje velká konkurence… Číňané postupovali mnohem, mnohem rychleji, než jsme očekávali.“

Sledujte nás na sítích

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Čínské společnosti získaly další nabídky na těžbu ropy a zemního plynu v Iráku

V posledním licenčním kole v Iráku dominovaly čínské společnosti v nabídkovém řízení na projekty průzkumu těžby ropy a zemního plynu. Ministr ropného průmyslu této blízkovýchodní země potvrdil, že čínské firmy získaly čtyři nabídky a předčily tak ostatní mezinárodní konkurenty.

Pokuta a odškodnění pasažérů: Qantas souhlasí s vyplacením 120 milionů dolarů kvůli „letům duchů“

Letecká společnost Qantas Airways souhlasila s tím, že zaplatí rekordní pokutu 100 milionů australských dolarů a 20 milionů dolarů jako odškodnění pro cestující, aby urovnala soudní spor týkající se letenek, které prodávala na zrušené lety.

NEJNOVĚJŠÍ

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Čínské společnosti získaly další nabídky na těžbu ropy a zemního plynu v Iráku

V posledním licenčním kole v Iráku dominovaly čínské společnosti v nabídkovém řízení na projekty průzkumu těžby ropy a zemního plynu. Ministr ropného průmyslu této blízkovýchodní země potvrdil, že čínské firmy získaly čtyři nabídky a předčily tak ostatní mezinárodní konkurenty.

Pokuta a odškodnění pasažérů: Qantas souhlasí s vyplacením 120 milionů dolarů kvůli „letům duchů“

Letecká společnost Qantas Airways souhlasila s tím, že zaplatí rekordní pokutu 100 milionů australských dolarů a 20 milionů dolarů jako odškodnění pro cestující, aby urovnala soudní spor týkající se letenek, které prodávala na zrušené lety.