Unilever, nadnárodní korporace známá svými ikonickými značkami, jako jsou Marmite a Dove, zveřejnila významný plán restrukturalizace. Zahrnuje nejen propouštění, společnost také plánuje oddělit svůj zmrzlinářský podnik, do kterého patří Magnum a Popsicle. Mohla by zvážit i prodej. Tento krok je součástí širší tříleté strategie úspor nákladů.
Společnost plánuje celosvětově zrušit přibližně 7 500 pracovních míst, což představuje více než 5 procent z celkového počtu 128 000 zaměstnanců. Očekává se, že restrukturalizace přinese do roku 2025 úspory ve výši přibližně 800 milionů eur.
Kromě propouštění oznámila společnost Unilever také záměr zbavit se svého podnikání v oblasti zmrzliny. To zahrnuje populární značky jako Wall’s, Ben & Jerry’s a Magnum. Cílem této strategické změny je zefektivnit provoz a zaměřit se na klíčové oblasti podnikání.
Unilever to split off ice cream business https://t.co/jB0DEDXDTv
— Financial Times (@FT) March 19, 2024
Ian Meakins, předseda představenstva společnosti Unilever, vysvětlil důvody restrukturalizace. „Oddělení zmrzliny a realizace programu produktivity pomůže vytvořit jednodušší, soustředěnější a výkonnější společnost Unilever,“ uvedl. Meakins vyjádřil přesvědčení, že tento krok povede k vytvoření „přední světové zmrzlinářské firmy“ se silným růstovým potenciálem.
Co bude se zmrzlinou
Zmrzlinářská divize, která zahrnuje také značky jako Viennetta, Carte d’Or, Cornetto a Breyers, vykázala v loňském roce celosvětové tržby ve výši 7,9 miliardy eur. Společnost Unilever však jako důvod pro vyčlenění uvedla sezónní charakter zmrzlinářského byznysu a jedinečné potřeby jeho dodavatelského řetězce.
Po oznámení vzrostly akcie společnosti Unilever o 5 procent, což svědčí o důvěře investorů v plán restrukturalizace. Matt Britzman, analytik společnosti Hargreaves Lansdown, poznamenal, že rozhodnutí odprodat zmrzlinářskou jednotku není překvapivé vzhledem k její nedávné nevýkonnosti. Společnost Unilever sice naznačila možné rozdělení zmrzlinářského podniku, nevyloučila však ani jiné možnosti, jako je přímý prodej. Britzman naznačil, že rozdělení se zdá být pravděpodobné, protože dosud nebyl identifikován žádný potenciální kupec.
Zmrzlinářská divize společnosti Unilever se stane samostatným podnikem v rámci akčního plánu růstu, jehož cílem je zostřit portfolio společnosti. Gigant v oblasti spotřebního zboží uvedl, že tento plán je součástí širšího úsilí o zefektivnění jeho činnosti.