Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.
Travis Kelce, jeden z nejznámějších hráčů NFL, vstoupil do velkého investičního projektu. Spolu s newyorskou firmou JANA Partners a skupinou zkušených manažerů získal zhruba devítiprocentní podíl ve společnosti Six Flags Entertainment. Hodnota investice se odhaduje na dvě stě milionů dolarů.
Kelce se tak stal součástí týmu, který chce zvrátit nepříznivý vývoj firmy. Six Flags provozuje přes čtyřicet zábavních parků v USA, Kanadě a Mexiku. Po sloučení s Cedar Fair v roce 2024 měla nová společnost velké ambice, jenže realita je tvrdá. Návštěvnost klesá, počasí nepřeje a tržby padají.
Nová krev pro zábavní impérium
JANA Partners, známá svými „aktivistickými“ zásahy do řízení firem, chce v Six Flags prosadit změny. Podle šéfa investiční skupiny Scotta Ostfelda se zaměří na lepší marketing, kvalitnější služby a celkovou modernizaci zážitku v parcích. Firma oznámila, že bude úzce spolupracovat s vedením Six Flags na „odemykání hodnoty pro akcionáře“.
Dalšími členy investorského týmu jsou Glenn Murphy, bývalý šéf značek jako Gap nebo Petco, a technologický manažer Dave Habiger, spojený s J.D. Power. Tato kombinace sportovního vlivu, byznysového know-how a technologických zkušeností má firmě přinést nový směr.
Kelce a jeho návrat do dětství
Pro Travise Kelceho má tahle investice i osobní rozměr. „Jsem celoživotní fanoušek Six Flags,“ uvedl. Jako dítě trávil víkendy v parku Cedar Point v Ohiu, kam se později vracel i po začátku kariéry. Na Instagramu přidal video ze svého dětství a napsal, že chce „pomoci vytvořit zážitky, které si budou pamatovat i další generace“.
Pro Kelceho nejde o první investici mimo sport. Během kariéry už podpořil několik startupů i značek z oblasti módy a technologií. Tentokrát ale vsadil na nostalgii a rodinnou zábavu. Spojení, které může být silným marketingovým tahákem.
Firma na horské dráze
Six Flags se poslední roky veze spíš dolů než nahoru. Společnost vykázala za první pololetí roku 2025 ztrátu přes tři sta milionů dolarů a návštěvnost klesla o devět procent. K problémům se přidávají i změny ve vedení – generální ředitel Richard Zimmerman po neúspěšné sezóně oznámil odchod a několik parků, včetně Six Flags America, čeká uzavření.
Přesto se po vstupu nových investorů objevila jiskra naděje. Trh na oznámení reagoval okamžitě a akcie Six Flags vyskočily téměř o osmnáct procent. Zda jde o začátek obratu, nebo jen krátkodobou euforii, ukážou až následující měsíce.