Plánem čínské společnosti Huawei Technologies je nyní vyrábět elektrická vozidla, a to pod svou vlastní značkou. Některé modely by mohly dle čtyř zdrojů agentury Reuters přijít na trh již v tomto roce. Čínská společnost se totiž snaží změnit kvůli americkým sankcím svou strategii.
Trumpova administrativa označila čínského telekomunikačního giganta za hrozbu pro národní bezpečnost USA. Dle Spojených států může Huawei sdílet data svých zákazníků s čínskou vládou. To ale společnost opakovaně odmítla. Huawei se přesto potýká s téměř dvouletými sankcemi a prodej smartphonů společnosti se v posledním čtvrtletí propadl téměř o polovinu.
Kvůli sankcím bojovala společnost s omezeným přístupem ke klíčovým dodavatelským řetězcům, jako je například dodávka mikročipů. Dle BBC zde existují odhady, že společnost v letošním roce sníží výrobu smartphonů až o 60 %. Mnoho vedoucích pracovníků v tomto odvětví navíc vidí jen malou šanci, že by Trumpův nástupce situaci zvrátil.
Společnost proto zkoumá jiné zdroje příjmů, mezi nimiž je například cloudová výpočetní služba, ale také technologie umělé inteligence pro chovatele prasat a elektické automobily, které chce společnost vyrábět pod svou vlastní značkou.
Podle záznamů získala společnost Huawei tento týden nejméně čtyři patenty týkající se elektrických vozidel.
Dle lidí obeznámených se situací, společnost Huawei jedná se státní společností Changan Automobile a dalšími výrobci automobilů, jako je BluePark New Energy Technology, o využití jejich automobilových závodů k výrobě svých elektrických vozidel.
Společnost Huawei dle tří zdrojů také začala interně navrhovat elektromobily a oslovovat dodavatele ve své domovině. Jejím cílem je oficiálně zahájit projekt již letos, uvedly tři zdroje. Není v tomto odvětví ale úplným nováčkem. Společnost již řadu let vyvíjí technologie pro elektromobily, včetně softwarových systémů do automobilů i senzorů pro automobily.
Podle oficiálních čínských patentových záznamů získala společnost Huawei tento týden nejméně čtyři patenty týkající se elektrických vozidel. Jedná se o metody nabíjení mezi elektrickými vozidly i kontroly stavu baterií.
Richard Yu, generální ředitel společnosti Huawei Consumer Business Group, cílil na to, aby se společnost stala jedním z největších světových výrobců smartphonů. Nyní přesune své zaměření na elektrické vozy.
Prodej elektromobilů dle odhadů v Číně poroste
Poté, co agentura Reuters zveřejnila informace, akcie společnosti Changan Chongqing Changan Automobile vzrostly o 8 %. Akcie BlueParku pak vyskočily o svůj maximální 10% denní limit.
Nejen Huawei, ale i jiné čínské technologické firmy se zaměřují více na elektromobily. Podobné oznámení ohledně elektromobilů učinily v posledních měsících i asijské společnosti jako je Baidu a Foxconn. Není divu, Čína je největším trhem s takovými vozidly a navíc Peking ve velkém silně propaguje ekologičtější vozy kvůli snížení znečištění ovzduší.
Očekává se tak, že prodej nových elektrických vozidel (čistě elektrické, hybridní i vozidla na vodíkové palivové články) bude do roku 2025 tvořit 20 % celkového ročního prodeje automobilů v Číně. Odhadem se v letošním roce prodá v Číně na 1,8 milionu takových aut. V loňském roce to bylo 1,3 milionu, jedná se tak o nárůst.