Technologická společnost Amazon oznámila koupi filmového studia Metro Goldwyn Mayer (MGM). Dohoda z minulého týdne firmě přinese zásobu 4 tisíc filmů a 17 tisíc televizních show. Rozsáhlý katalog se tak nyní spojí se streamovací službou Prime Video. Uvedl to server CNN. Mediální analytici však zpochybňují výhodnost obchodu za 8 miliard dolarů. Další ho vidí jako snahu svézt se na popularitě filmů Jamese Bonda, které MGM z části vlastní.
I když vypadá koupě technologického giganta Amazon atraktivně, mediální analytici varují, že do budoucna výhodná být nemusí. Mnozí se totiž pozastavují nad vysokou částkou 8 miliard dolarů, která nemusí hodnotě MGM zcela odpovídat. Filmy slavného studia jsou totiž povětšinou staršími díly, i když mnohdy populárními. Mezi nejznámější tituly se řadí například James Bond, Rocky, Pravá blondýnka, RoboCop, Tomb Raider, The Addams Family, Růžový panter, Mlčení jehňátek ale také novější seriály Příběh služebnice nebo Fargo. Záležet bude tedy na tom, jak s jejich potenciálem streamovací služba Prime Video naloží.
„Pravá hodnota dohody leží v intelektuálním dědictví titulů, které společně s talentovaným týmem z MGM plánujeme dál rozvíjet,“ uvedl k obchodu pro CNN šéf služby Prime Video a Amazon Studios Mike Hopkins. Majitel společnosti Amazon a známý podnikatel Jeff Bezos pak doplnil, že je ohledně MGM „velice nadšený“.
Především snaha oživit staré filmy je však riskantní, jelikož je těžké odhadnout, jak na ni budou diváci reagovat. Některé z nejznámějších filmů navíc už pod MGM nespadají, příkladem je třeba Čaroděj ze země Oz. V dílně Amazonu se pak v současnosti tvoří seriál založený na trilogii Pán prstenů. Nejočekávanějším titulem je však nejnovější James Bond s názvem No Time To Die.
Amazon se snaží dohnat streamovací rivaly. Bond však stačit nemusí
Nový titul Jamese Bonda vypadá pro společnost Amazon sice lákavě, studio MGM však práva na něj nevlastní kompletně. Opět se proto objevují otazníky ohledně toho, jak velký zisk bude technologický gigant z obchodu mít. Nejnovější díl Jamese Bonda by se pak měl v kinech po několika odkladech způsobených pandemií začít promítat v říjnu. Dohodou se Amazon snaží vyzdvihnout svou streamovací službu Prime Video, svázanou s programem Prime. Ten nabízí výhodnější služby Amazonu asi 200 milionům uživatelům. Pro srovnání má například platforma Netflix sledujících 208 milionů.
Nový obchod společnosti Amazon je dalším důkazem současného propojování mediálních firem a tvorbou silnějších mediálních magnátů. Mediální giganti se tím jednak snaží dosáhnout úspěchu konkurentů, jako je zmíněný Netflix nebo Disney. Za druhé se čím dál více orientují ze světa televize na streamovací služby. Obdobně nedávno firma AT&T oznámila, že se pod ní spadající společnost Warner Media spojí s Discovery. Mediální analytik Jeff Bock pak podle serveru The Verge varuje před možnou vertikální integrací Amazonu. Investovat by totiž mohl v nejbližší době také do kin.