18.6 C
Czech
Úterý 28. května 2024

Pokuta a odškodnění pasažérů: Qantas souhlasí s vyplacením 120 milionů dolarů kvůli „letům duchů“

Letecká společnost Qantas Airways souhlasila s tím, že zaplatí rekordní pokutu 100 milionů australských dolarů a 20 milionů dolarů jako odškodnění pro cestující, aby urovnala soudní spor týkající se letenek, které prodávala na zrušené lety.

Američtí zákonodárci podpořili prodloužení certifikace Boeingu 737 MAX

Boeing je připraven získat podporu Kongresu pro prodloužení blížící se lhůty pro zavedení nového bezpečnostního standardu. Týká se varování v kokpitu pro dvě nové verze nejprodávanějšího letounu 737 MAX. Uvedly to zdroje agentury Reuters.

Společnost se sídlem v Chicagu již měsíce intenzivně lobuje u zákonodárců, aby upustili od termínu 27. prosince, který se týká jejích letadel MAX 7 a MAX 10. Kongres ho stanovil v roce 2020 poté, co při dvou smrtelných nehodách v Indonésii a Etiopii zemřelo 346 lidí.

Představitelé Kongresu souhlasili s připojením tohoto prodloužení k návrhu zákona o financování operací vlády USA. Požadují nová bezpečnostní vylepšení pro stávající letadla MAX navržená americkou senátorkou Marií Cantwellovou, předsedkyní obchodního výboru Senátu, uvedly zdroje agentury Reuters. Tento zákon o masivních výdajích musí být schválen v příštích dnech.

Cantwellová navrhla požadavek dovybavení stávajících letadel MAX „vylepšeným úhlem náběhu (AOA) a prostředkem k vypnutí varování před přetažením a překročení rychlosti pro všechna letadla MAX,“ uvedla 30. listopadu agentura Reuters.

Chybná data z jediného senzoru, který omylem spustil opakovanou aktivaci softwarové funkce nazvané MCAS, hrála při smrtelných haváriích 737 MAX zásadní roli, píše server CNBC.

Požadavek se nevztahuje na letouny v provozu

Federální úřad pro letectví (FAA) v roce 2020 požadoval, aby Boeing modernizoval letadla. Měl zajistit, že se MCAS bude moci aktivovat pouze v případě, že obdrží data ze dvou senzorů AOA.

Boeing to odmítl komentovat, ale výkonný ředitel Boeing Commercial Airplanes Stan Deal minulý týden uvedl, že výrobce letadel podpořil návrh bezpečnostní modernizace.

Po 27. prosinci musí mít všechna letadla moderní výstražné systémy v kokpitu, aby mohla být certifikována FAA. To by mohlo ohrozit budoucnost MAX 7 a 10. Nebo znamenat významné zpoždění pro nasazení nových letadel – pokud Kongres neschválí legislativu. Požadavek varování se nevztahuje na letouny v provozu, které byly FAA certifikovány dříve.

Boeing v říjnu uvedl, že očekává, že 737 MAX 7 bude certifikován letos nebo v roce 2023. Minulý týden informoval, že MAX 10 by mohl získat certifikaci koncem roku 2023 nebo začátkem roku 2024.

Michael Stumo, jehož dcera zemřela při havárii Ethiopian Airlines, kritizoval rozhodnutí Kongresu. Poznamenal, že Kongres nepořádal žádné slyšení ohledně žádosti Boeingu o prodloužení lhůty. „Žádná data, žádné vyšetření,“ řekl Stumo v pondělí agentuře Reuters. „Takhle umírají lidé v letadlech.“

Podle informací agentury Reuters Boeing minulý týden získal klíčovou podporu od leteckých odborů.

Sledujte nás na sítích

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).

NEJNOVĚJŠÍ

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).