5.7 C
Czech
Sobota 25. října 2025

Britové se na Vánoce nechystají utrácet, říká průzkum

Reklama
Reklama

Pomalu se blíží Vánoce, za dva týdny mnohými očekávaný Black Friday (Černý pátek) i prosincové akce. Dle nového průzkumu Institute for Fiscal Studies (IFS) se ale britští spotřebitelé chystají spíše šetřit, než utrácet. Informuje o tom The Guardian.

Reklama

Británie se potýká s nedostatkem zaměstnanců i s problémy s dodavatelským řetězcem. Britští maloobchodníci tak dle agentury Reuters na konci října varovali před nárůstem cen před Vánoci. Náklady na potraviny byly již v říjnu o 0,5 % dražší než o rok dříve.

Ekonomové varují, že očekávané utrácení za hračky i potraviny před a během Vánoc se tak pravděpodobně konat nebude. Studie ukazuje, že lidé si úspory, které si vytvořili během pandemie, raději ponechají na účtu.

Průzkum zjistil, že chtějí počkat než bude ekonomický výhled optimističtější. V rámci studie byli lidé také dotázáni, co by udělali, kdyby měli k dispozici navíc 500 liber (téměř 14 800 korun). V průměru uvedli, že by v průběhu příštích třech měsíců utratili pouze 55 liber (přibližně 1630 korun), dodává The Guardian.

Ukázalo se také, že častěji by dodatečné peníze přidali ke svým úsporám bohatší domácnosti než ty chudší. IFS také uvedl, že zákazníci během Black Friday budou obezřetnější, co se týče utrácení svých úspor.

Domácnosti s nižším příjmem pak častěji než ty s vyšším příjmem uvedly, že by peníze, které by měly navíc, použily ke snížení svých dluhů.

Data potvrdila i Bank of England

Tyto výsledky studie potvrdila i Bank of England. Poslední data banky poukazují na to, že se v září zvýšily úspory z vkladů a zároveň vzrostly i zůstatky na kreditních kartách. Domácnosti s vyššími příjmy spořily, zatímco domácnosti s nižším příjmem si musely půjčovat na financování nákupu nezbytných věcí, dodává The Guardian.

Průměrně mezi dubnem a srpnem uložily do bank domácnosti dohromady 8,9 miliardy liber měsíčně. V září to však bylo ještě o půl miliardy více.

The Guardian poukazuje také na to, že vzhledem k očekávaným nárůstům výdajů, společnosti zvýšily množství vánočních reklam. Televizní síť ITV tento týden uvedla, že je na dobré cestě mít za sebou historicky nejlepší rok pro příjmy z reklam.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

NEJNOVĚJŠÍ

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.
Reklama
Reklama
Reklama