9.6 C
Czech
Pátek 24. října 2025

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Byznys Uberu vzkvétá i přes vysoké ceny plynu a inflaci

Reklama
Reklama

Ani vyšší ceny plynu a prudce rostoucí inflace nezpomalují odraz Uberu od mizérie nejhorších dnů pandemie covid-19. Informaci přineslo CNN.

Reklama

Uber v úterý uvedl, že jeho tržby dosáhly během tří měsíců končících v červnu 8,1 miliardy dolarů. To je více než dvojnásobek oproti předchozímu roku, jak píše CNN. Službu využívá čím dál tím více zákazníků. Počet spotřebitelů a řidičů využívajících platformu Uber je „na historických maximech“, uvedla společnost ve své čtvrtletní zprávě o výdělcích. Uber zaznamenal 122 milionů lidí, kteří používají jeho platformu každý měsíc, což je o 21 % více než v předchozím roce.

Čísla konečně v plusu

Možná ještě lepší zprávou pro společnost s historií značných ztrát je, že se Uber dostal do kladného cash flow. To znamená, že ze svých operací přijal více peněz, než utratil, s výjimkou kapitálových výdajů, které obvykle zahrnují majetek a další fyzická aktiva. Společnost uvedla, že během čtvrtletí vygenerovala 382 milionů dolarů ve volném peněžním toku.

Uber byl ale nadále z velké části ztrátový kvůli svým investicím. Zaznamenal čistou ztrátu ve výši 2,6 miliardy dolarů. Z toho velká část (1,7 miliardy dolarů) souvisela s jeho investicemi do jiných mezinárodních společností, jako jsou Didi a Grab. (Zejména Didi byla v Číně zasažena obrovským regulačním tlakem.)

Během pandemie výrazně posílil rozvoz jídla

Podnikání Uberu nabízí jedinečné okno do spotřebitelských trendů po více než dvou letech pandemie. Ta zpočátku zdecimovala poptávku po cestování (poškodila i podnikání Uberu, co se týká „Rides“ – přepravy osob). Na druhou stranu urychlila přijetí online rozvozu jídla (pomohla části jeho podnikání „Eats“). Během předchozího čtvrtletí, které skončilo v březnu, společnost oznámila, že její rezervace taxislužeb přesáhly předpandemickou úroveň. Počet objednávek doručení jídla zároveň vzrostl meziročně o 12 %.

Uber nadále prosazuje své nabídky doručování jídla. Koncem minulého měsíce Uber oznámil novou službu objednávání potravin. Zatímco objednávání potravin prostřednictvím Uber Eats je na platformě k dispozici již dva roky, aktualizace obsahuje nové možnosti, které mají motivovat zákazníky k používání. Patří mezi ně pokročilé plánování dodávek, živé sledování objednávek a doporučení týkající se výměny produktů.

Generální ředitel Uberu Dara Khosrowshahi v úterním prohlášení uvedl, že společnost „zaznamenala vyvážený růst“ a učinila tak „na platformě, která je větší než kdy předtím, přičemž počet spotřebitelů a výdělečně činných osob využívajících Uber je nyní na historických maximech“.

Akcie Uberu v úterý na začátku obchodování po představení výsledků vyskočily o více než 15 %.

I přes rostoucí inflaci

Výsledky Uberu přicházejí v době, kdy se velká část technologického průmyslu obrací ke zmrazení náboru a propouštění. Snaží se přečkat finanční pokles poznamenaný prudce rostoucí inflací, rostoucími úrokovými sazbami, obavami z hrozící recese a také dopady války na Ukrajině.

Khosrowshahi zaměstnancům v květnu řekl, že společnost sníží náklady a přehodnotí svůj přístup k náboru uprostřed „seismického posunu“ na trhu. V úterý Khosrowshahi zdůraznil, že společnost může být a byla svědomitá ohledně svých výdajů a stále může růst. Poznamenal také, že Uber těží nejen ze své velikosti, ale také z řady obchodních nabídek.

Když se podíváme na konkurenční prostředí, toto je nejsilnější globálně konkurenční prostředí od doby, kdy jsme zde s Nelsonem pravděpodobně začínali,“ řekl Khosrowshahi. Odkazoval na sebe a finančního ředitele společnosti Nelsona Chaie. Khosrowshahi je v čele Uberu od roku 2017.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

NEJNOVĚJŠÍ

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.
Reklama
Reklama
Reklama