Disney dál mění svou strategii. Společnost oznámila, že propustí několik stovek zaměstnanců napříč filmovým, televizním i finančním oddělením. Chce tím zefektivnit provoz a zároveň posílit rozvoj streamovacích služeb.
Škrty se dotknou marketingu filmů a televizních pořadů, oddělení publicity, castingu, vývoje i korporátního financování. Změny mají celosvětový dopad. Společnost se snaží reagovat na odliv diváků od tradiční kabelové televize ke streamovacím platformám.
Letos v březnu už Disney propustil téměř 200 lidí v rámci ABC News Group a Disney Entertainment Networks. Šlo o zhruba 6 procent zaměstnanců těchto jednotek. Firma ale ujišťuje, že propouštění není plošné. „Byli jsme chirurgicky přesní, abychom omezili počet dotčených lidí,“ uvedl mluvčí společnosti.
DISNEY $DIS UPDATE 🐂 laying off several hundred more employees across its global operations
— Happy Bull Trader (@HappyBullTrader) June 2, 2025
Since 2023, Disney has eliminated more than 8,000 jobs as part of an effort to cut $7.5B in annual expense 🤯$NFLX $WBD $FOXA $PARA $ROKU $AAPL $AMZN pic.twitter.com/DaRruLH23x
Akcie Disney rostou
Společnost Disney zároveň oznámila rozšíření svých digitálních aktivit. Na trh uvede novou přímou streamovací službu ESPN. Ta by měla cílit na sportovní fanoušky a stát se důležitým prvkem v boji o diváky, který nyní svádějí Netflix, Amazon či Warner Bros. Discovery.
Nejnovější výsledková zpráva také přinesla pozitivní překvapení. Disney+ zaznamenal nečekaný nárůst, úspěšná byla i divize zábavních parků. Akcie firmy díky tomu vzrostly o více než 20 procent.
V roce 2023 už Disney propustil 7 000 lidí a ušetřil tím 5,5 miliardy dolarů. Aktuální škrty tak pokračují v trendu snižování nákladů, ale zároveň ukazují, že společnost sází na budoucnost digitálního vysílání. Přesný termín spuštění nové platformy zatím neoznámila, podle dostupných informací se ale očekává na konci léta.