8.6 C
Czech
Úterý 9. prosince 2025
Komerční sděleníEfektivní světelná reklama na míru: Co zvážit při návrhu na zakázku

Efektivní světelná reklama na míru: Co zvážit při návrhu na zakázku

Světelná reklama je velice efektivní a cenově dostupné řešení, jak získat nové zákazníky. Typicky ji využívají kamenné prodejny, obchody, restaurace či salony. Posloužit ale může i internetovým projektům. Co promyslet před tím, než si necháte světlenou reklamu na míru vyrobit?

Jaká je vaše cílová skupina?

Důkladně promyslete, koho chcete s pomocí světelné reklamy oslovit. Kritérií je celá řada. Půjde o náhodné kolemjdoucí, nebo má reklama pomoci návštěvníkům, kteří vaši prodejnu znají například z internetu a pouze k ní hledají cestu?

Rozdíl je i v tom, zda cílíte na děti, dospělé či seniory, ženy či muže, zadané nebo svobodné a podobně. Svou roli může hrát i (ne)znalost cizího jazyka a tedy (ne)vhodnost použití například anglických výrazů.

Zkuste si namodelovat co možná nejkonkrétnější představu o svém zákazníkovi a pokuste se odhadnout, jaký typ reklamy by jej mohl zaujmout.

Stačí malá chyba a snaha přijde vniveč

Součástí světelné reklamy bývají především loga a nápisy. Dejte si pozor na to, aby vaše podklady byly aktuální a bezchybné. Občas se stane, že podoba reklamy projde dlouhým kolečkem schvalování a až po její realizaci se přijde na to, že je v textu gramatická chyba nebo překlep. Taková reklama se stává nepoužitelnou a celý proces výroby je nutné opakovat.

Nejde ale jen o zjevné chyby. Do podkladů se může přimotat starší design loga, špatný barevný odstín, nebo třeba nevhodné písmo. Takové chyby odhalí jen ten, kdo má vizuální identitu společnosti na starosti. Nezapomeňte mu proto před realizací reklamy na míru předat podklady ke schválení.

Pozor na čitelnost

I když máte všechny podklady správné, stále lze chybovat, a to v koncepci reklamy. Světelná reklama by totiž měla být dobře čitelná. Pozor na to, aby v ní textu nebylo příliš mnoho. Raději uberte na množství sdělení a zvětšete písmo. Díky tomu budete mít jistotu, že sdělení bude úderné, srozumitelné a dobře čitelné i z větší vzdálenosti. Kromě písma a jeho velikosti si dejte pozor i na kontrast jednotlivých použitých barev – aby například písmo nesplynulo s pozadím.

Dovnitř, nebo ven?

Nejen z hlediska volby materiálů je také důležité promyslet, zda reklamu umístíte ven – v takovém případě je skvělou volbou outdoor reklama na míru od eldr – anebo zda bude trvale uvnitř. K venkovní reklamě může být složitější přivést zdroj energie, také je více namáhána povětrnostními podmínkami. Mnohdy ale s její pomocí zaujmete více, protože na ulici může být vidět i z velké dálky. Myslete ale na to, že budete potřebovat robustnější konstrukci a odolnější materiály.

Vnitřní reklama zase může pomoci dotvořit charakter místa. Platí to například pro stylové LED neonové nápisy, které s celým interiérem přirozeně splynou a návštěvníci je díky tomu ani nevnímají jako reklamní prvek.

Reklama

Doporučujeme

Pegasus Airlines kupují Smartwings

Turecký nízkonákladový dopravce Pegasus Airlines kupuje českou společnost Smartwings i s mateřskou firmou České aerolinie. Obchod za 154 milionů eur má změnit rozložení sil na evropském trhu.

Společnost Magnum vstoupila na burzu a testuje chuť investorů

Magnum Ice Cream Company má za sebou svůj první samostatný obchodní den. V Amsterdamu otevřela pod očekáváním, ale stala se největším samostatným zmrzlinovým hráčem na světě. Firma věří, že jí samostatnost dodá rychlost a fokus. Investoři řeší něco úplně jiného: zdravý životní styl, drahé oddělení od Unileveru a fakt, že v roce 2026 nepřijde žádná dividenda.

IKEA otevřela první obchod na Novém Zélandu a hned první den padaly rekordy

IKEA po letech čekání otevřela první prodejnu na Novém Zélandu. V Aucklandu se z toho stala událost, na kterou přišel i premiér Christopher Luxon. Značka slibuje další expanzi v regionu a zároveň připomíná, že její nábytek často spojuje celý svět stejnou zkouškou trpělivosti.

Apple zažívá největší otřes ve vedení od roku 2011

Apple se v posledních týdnech rychle přeskupuje na vrcholu. Odchody se řetězí napříč AI, designem, právem, provozem i agendou životního prostředí. Meta navíc přetahuje lidi přímo z Cupertino a sílí debata o tom, kdy skončí Tim Cook.

EU udělila síti X pokutu 120 milionů eur kvůli modrým fajfkám a reklamám

Evropská komise potrestala sociální síť X pokutou 120 milionů eur. Vadí jí způsob, jak X pracuje s modrým odznakem, reklamním archivem i přístupem výzkumníků k datům. Podle Bruselu jde o první sankci za porušení pravidel Digitálního aktu o službách.

IndiGo čelí největší provozní krizi. Tisíce cestujících uvízly na letištích

Indie zažívá jeden z největších leteckých kolapsů posledních let. Největší domácí dopravce IndiGo ruší denně stovky letů a nedokáže stabilizovat provoz. Chaos zasáhl letiště napříč zemí a odhalil slabiny v řízení posádek i přípravu na nová pilotní pravidla.

Paramount zpochybňuje průběh aukce Warner Bros

Napětí kolem prodeje Warner Bros. sílí. Paramount tvrdě napadl postup vedení WBD a obvinil ho z nadržování jednomu zájemci. Do hry vstoupily i zprávy o náklonnosti managementu k nabídce Netflixu, která podle médií získává náskok.

Trump chce zmírnit pravidla pro spotřebu paliva, aby podpořil vozidla na benzín

Donald Trump představil plán, který má zásadně snížit tempo zpřísňování spotřeby nových aut a otevřít cestu k širší nabídce benzinových modelů. Administrativa tvrdí, že krok sníží ceny nových vozů. Kritici varují před dražším tankováním i vyššími emisemi.

Dellovi pošlou miliardy do „Trumpových účtů“ pro americké děti

Michael a Susan Dellovi věnují miliardy dolarů na investiční účty pro miliony amerických dětí. Program, který nese Trumpovo jméno, má dětem dát první finanční základ a přístup k penězům na vzdělání, bydlení nebo podnikání.

Apple mění šéfa AI, vsází na bývalého lídra z Microsoftu

Apple oznámil jednu z největších personálních změn poslední doby. Dlouholetý šéf AI John Giannandrea končí a firma předává řízení vývoje umělé inteligence do nových rukou. Stojí za tím tlak trhu i nutnost dohnat konkurenci.

Prada koupila Versace za téměř 1,4 miliardy eur

Dohoda, která se připravovala roky, je konečně uzavřená. Prada posiluje svou pozici na trhu akvizicí značky Versace, která v posledních letech hledala nový dech. Co znamená spojení dvou italských ikon pro celý luxusní segment?

Amazon snižuje poplatky pro evropské prodejce v souboji se Shein a Temu

Amazon zlevňuje prodej na svých evropských tržištích, aby ubránil pozici před agresivní konkurencí z Číny. Shein a Temu lákají zákazníky ultralevným zbožím i nízkými poplatky pro prodejce. Cenová válka vstupuje do další fáze a americký gigant začíná přiostřovat.

Google zrychluje v závodě o umělou inteligenci

Google v posledních týdnech razantně mění rovnováhu v globálním AI závodě. Nový model Gemini 3, vlastní čipy a silná cloudová infrastruktura posouvají firmu zpět do role těžké váhy, která znovu budí respekt konkurence i investorů
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama