22.4 C
Czech
Středa 3. září 2025

Jak kávové řetězce jako Costa přišly o matcha generaci

Kavárenský trh prochází proměnou. Generace Z už nechce obyčejné latte. Hledá barevné matcha nápoje, které působí zdravěji a lépe vypadají na sociálních sítích. Velké řetězce váhají, zatímco menší a dravější značky na trendu vydělávají.

Německé pivovary v problémech, mladí nemají chuť na alkohol

Prodeje piva v Německu se propadly na nejnižší úroveň za tři dekády. Zatímco tradiční ležáky mizí ze stolů, mladší generace objevuje kouzlo nealkoholických variant. Statistika mluví jasně: v první polovině letošního roku klesl odbyt o více než šest procent.

Efektivní světelná reklama na míru: Co zvážit při návrhu na zakázku

Reklama
Reklama

Světelná reklama je velice efektivní a cenově dostupné řešení, jak získat nové zákazníky. Typicky ji využívají kamenné prodejny, obchody, restaurace či salony. Posloužit ale může i internetovým projektům. Co promyslet před tím, než si necháte světlenou reklamu na míru vyrobit?

Reklama

Jaká je vaše cílová skupina?

Důkladně promyslete, koho chcete s pomocí světelné reklamy oslovit. Kritérií je celá řada. Půjde o náhodné kolemjdoucí, nebo má reklama pomoci návštěvníkům, kteří vaši prodejnu znají například z internetu a pouze k ní hledají cestu?

Rozdíl je i v tom, zda cílíte na děti, dospělé či seniory, ženy či muže, zadané nebo svobodné a podobně. Svou roli může hrát i (ne)znalost cizího jazyka a tedy (ne)vhodnost použití například anglických výrazů.

Zkuste si namodelovat co možná nejkonkrétnější představu o svém zákazníkovi a pokuste se odhadnout, jaký typ reklamy by jej mohl zaujmout.

Stačí malá chyba a snaha přijde vniveč

Součástí světelné reklamy bývají především loga a nápisy. Dejte si pozor na to, aby vaše podklady byly aktuální a bezchybné. Občas se stane, že podoba reklamy projde dlouhým kolečkem schvalování a až po její realizaci se přijde na to, že je v textu gramatická chyba nebo překlep. Taková reklama se stává nepoužitelnou a celý proces výroby je nutné opakovat.

Nejde ale jen o zjevné chyby. Do podkladů se může přimotat starší design loga, špatný barevný odstín, nebo třeba nevhodné písmo. Takové chyby odhalí jen ten, kdo má vizuální identitu společnosti na starosti. Nezapomeňte mu proto před realizací reklamy na míru předat podklady ke schválení.

Pozor na čitelnost

I když máte všechny podklady správné, stále lze chybovat, a to v koncepci reklamy. Světelná reklama by totiž měla být dobře čitelná. Pozor na to, aby v ní textu nebylo příliš mnoho. Raději uberte na množství sdělení a zvětšete písmo. Díky tomu budete mít jistotu, že sdělení bude úderné, srozumitelné a dobře čitelné i z větší vzdálenosti. Kromě písma a jeho velikosti si dejte pozor i na kontrast jednotlivých použitých barev – aby například písmo nesplynulo s pozadím.

Dovnitř, nebo ven?

Nejen z hlediska volby materiálů je také důležité promyslet, zda reklamu umístíte ven – v takovém případě je skvělou volbou outdoor reklama na míru od eldr – anebo zda bude trvale uvnitř. K venkovní reklamě může být složitější přivést zdroj energie, také je více namáhána povětrnostními podmínkami. Mnohdy ale s její pomocí zaujmete více, protože na ulici může být vidět i z velké dálky. Myslete ale na to, že budete potřebovat robustnější konstrukci a odolnější materiály.

Vnitřní reklama zase může pomoci dotvořit charakter místa. Platí to například pro stylové LED neonové nápisy, které s celým interiérem přirozeně splynou a návštěvníci je díky tomu ani nevnímají jako reklamní prvek.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Kraft Heinz se rozdělí na dvě samostatné firmy

Potravinářský gigant Kraft Heinz oznámil zásadní krok. Po deseti letech od slavné fúze se společnost rozhodla rozdělit své podnikání na dvě nezávislé firmy. Cílem je zvýšit růst, zjednodušit provoz a vrátit akcionářům ztracenou hodnotu.

Americký soudce nařídil společnosti Google sdílet data s konkurencí. Přesto slaví vítězství

Akcie Alphabetu po úterním rozhodnutí federálního soudu vyskočily o osm procent. Investoři si oddechli, že Google nepřijde o svůj prohlížeč Chrome ani o operační systém Android. Soudce Amit Mehta totiž odmítl nejtvrdší návrhy ministerstva spravedlnosti.

Zlato překonalo hranici 3 500 dolarů za unci

Ceny zlata na světových trzích vystoupaly nad 3 500 dolarů za unci a dosáhly nového maxima. Spolu s nimi rostou i další drahé kovy, zatímco investoři sledují vývoj amerických sazeb a nejistotu v globální ekonomice.

Jak kávové řetězce jako Costa přišly o matcha generaci

Kavárenský trh prochází proměnou. Generace Z už nechce obyčejné latte. Hledá barevné matcha nápoje, které působí zdravěji a lépe vypadají na sociálních sítích. Velké řetězce váhají, zatímco menší a dravější značky na trendu vydělávají.

Německé pivovary v problémech, mladí nemají chuť na alkohol

Prodeje piva v Německu se propadly na nejnižší úroveň za tři dekády. Zatímco tradiční ležáky mizí ze stolů, mladší generace objevuje kouzlo nealkoholických variant. Statistika mluví jasně: v první polovině letošního roku klesl odbyt o více než šest procent.

Powerball narostl na 1,1 miliardy dolarů

Powerball znovu láká na astronomické částky. Po sobotním tahu, kdy nikdo netrefil všechna čísla, narostl jackpot na odhadovaných 1,1 miliardy dolarů. Je to pátá nejvyšší výhra v historii hry a zároveň šestý případ, kdy se cena vyšplhala nad miliardu.

Američané letos legálně prosázejí rekordní sumu na NFL

Sezona amerického fotbalu startuje a spolu s ní i vlna sázek. Podle odhadů se letos legálně prosází až 30 miliard dolarů, což je o 8,5 procenta více než vloni. Jde o rekord, který ukazuje, jak rychle se trh sportovního sázení v USA rozrůstá. Do hry se zapojují miliony fanoušků a nové státy otevírají regulované trhy.

Wall Street uzavřela srpen s dalšími zisky

Americké akcie v pátek mírně oslabily, přesto zakončily srpen s dalším solidním zhodnocením. S&P 500 si připsal téměř dvě procenta, Dow Jones přes tři a Nasdaq zhruba jedno a půl. Všechny tři tak prodloužily sérii růstu na několik měsíců v řadě.

Labubu a rtěnky jako signály obav z recese

Hračky Labubu visí na kabelkách luxusních značek a zároveň plní sociální sítě. Pro část mladé generace se staly symbolem dostupného luxusu i jakýmsi ukazatelem ekonomické nálady. Podobně se mluví o „indexu rtěnek“ či o tom, že v době napětí roste obliba malých a dostupných radostí.

NEJNOVĚJŠÍ

Kraft Heinz se rozdělí na dvě samostatné firmy

Potravinářský gigant Kraft Heinz oznámil zásadní krok. Po deseti letech od slavné fúze se společnost rozhodla rozdělit své podnikání na dvě nezávislé firmy. Cílem je zvýšit růst, zjednodušit provoz a vrátit akcionářům ztracenou hodnotu.

Americký soudce nařídil společnosti Google sdílet data s konkurencí. Přesto slaví vítězství

Akcie Alphabetu po úterním rozhodnutí federálního soudu vyskočily o osm procent. Investoři si oddechli, že Google nepřijde o svůj prohlížeč Chrome ani o operační systém Android. Soudce Amit Mehta totiž odmítl nejtvrdší návrhy ministerstva spravedlnosti.

Zlato překonalo hranici 3 500 dolarů za unci

Ceny zlata na světových trzích vystoupaly nad 3 500 dolarů za unci a dosáhly nového maxima. Spolu s nimi rostou i další drahé kovy, zatímco investoři sledují vývoj amerických sazeb a nejistotu v globální ekonomice.

Jak kávové řetězce jako Costa přišly o matcha generaci

Kavárenský trh prochází proměnou. Generace Z už nechce obyčejné latte. Hledá barevné matcha nápoje, které působí zdravěji a lépe vypadají na sociálních sítích. Velké řetězce váhají, zatímco menší a dravější značky na trendu vydělávají.
Reklama
Reklama
Reklama