Zapomeňte na čokoládovou posypku a vanilkový sirup. Starbucks láká italské zákazníky na novou řadu kávového nápoje s extra panenským olivovým olejem. Káva získala jedinečnou máslovou chuť a texturu podobnou plnotučnému mléku. Informují o tom The Guardian a BBC News.
Výrobce kávy Starbucks oznámil uvedení nové řady kávy Oleato obsahující jednu lžíci extra panenského olivového oleje Partanna. Dostupná bude v pěti variantách, včetně latte z ovesného mléka, cortada, cold brew a ledového našlehaného espressa.
Starbucks uvedl nový produkt ve středu v Itálii, letos na jaře ji ochutnají milovníci kofeinu ve Spojených státech a do konce roku ve Spojeném království, Japonsku a na Středním východě, píše deník The Guardian.
Starbucks launches extra virgin olive oil-infused coffee https://t.co/YLOC7peRm7
— The Guardian (@guardian) February 22, 2023
„Byl jsem naprosto ohromen jedinečnou chutí a texturou vytvořenou přidáním extra panenského olivového oleje Partanna do kávy Starbucks,“ rozplýval se nad výsledkem prozatímní generální ředitel společnosti Howard Schultz, který přišel k nápadu v Sicílii.
Výsledek popsal jako nečekanou smetanovou a máslovou chuť u studených i horkých nápojů. „Kávu zvýrazňovala a krásně doznívala na patře,“ charakterizoval ji Schultz. Inspiraci našel ve středomořské tradici, podle níž je zdravé sníst každý den lžíci olivového oleje.
Nejistý zájem Italů
Hlavní „návrhář“ nápojů Starbucks Amy Dilger přiznal inspiraci u řeckého jogurtu s kapkou olivového oleje nebo kombinace olivového oleje a zmrzliny s mořskou solí. Texturu kávy Oleato přirovnal k plnotučnému mléku.
Před rokem se stalo pití olivového oleje trendem na TikToku. Uživatelé v příspěvcích na sociální síti vyzdvihovali jeho protizánětlivé vlastnosti. Olivový olej je klíčovou součástí středomořské stravy, zejména v Itálii, Španělsku a Řecku.
Jeho zdravotní přínosy lze částečně přičíst mononenasyceným mastným kyselinám obsahujícím vitamíny, minerály a polyfenolům, mikroživinám získaným z rostlin, vysvětluje stanice BBC News.
Starbucks otevřel první prodejnu v Itálii před pěti lety. Italové však vyzývali k bojkotu americké společnosti. Schultz tehdy prohlásil: „Nepřicházíme učit Itala, jak vařit kávu. Přicházíme sem s pokorou a respektem, abychom ukázali, co jsme se naučili.“
Nyní tam provozuje 20 prodejen, v nichž si mohou Italové Oleato koupit. Jejich zájem však Starbucks vůbec nemá jistý.