Nové partnery už si Briti nebudou muset na seznamovacích aplikacích vybírat jenom podle fotografií a popisku, ale i nové nálepky. Ta jim prozradí, jestli už se jejich potenciální „rande“ nechalo naočkovat. V pondělí kampaň oznámila britská vláda, napsal o ní například server CNN. Pokud si uživatelé zvolí, že chtějí se světem svůj očkovací status sdílet, získají za to v aplikacích výhody. Není však dosud jasné, jak má vypadat ověření takového tvrzení.
Seznamovací aplikace jako Tinder, Hinge nebo Bumble po domluvě s britskou vládou zahajují od pondělí novou kampaň. Uživatelům budou v různé formě nabízet nálepky, které jejich nápadníkům ukáží, zda jsou očkovaní, nebo ne. Možnost sdílet svůj očkovací status bude dobrovolná, má ale odrážet přání mladých. Podle výzkumu britské firmy YouGov by si totiž dvě třetiny dospělých raději vybraly rande s naočkovaným protějškem. Anebo se vyhnuly setkání s tím, který se rozhodl vakcínu odmítnout.
Mezi další aplikace, které se do projektu zapojily, patří OKCupid, Match, Plenty of Fish a Badoo. Obdobně postupovaly firmy zařizující virtuální seznamování také ve Spojených státech amerických. Podobnou kampaň tam zahájily v květnu. Za zvolení nálepky pak vývojáři nabízejí různé výhody. Na Tinderu například uživatelé získají zadarmo Super Like, Hinge jim zase udělí růži navíc. Aplikace Bumble pak bezplatně zpřístupní funkce, které jinak patří jenom k prémiové verzi. Dovolí také uživatelům, aby upřesnili své názory na sociální distancováni nebo nošení roušek.
Seznamovací aplikace nabídnou nálepky, jejich ověření už však ne
„Důležitou součásti navracení se do normálu je ukázat lidem, že je opět bezpečné setkávat se i na živo,“ okomentoval projekt dle CNN šéf skupiny Match Group vlastnící většinu seznamovacích aplikací Alexandre Lubot. Je však dosud nejasné, jak by měla vypadat verifikace případného tvrzení, že se dotyčný nechal naočkovat. Server BBC uvedl, že žádný způsob ověření dostupný není. Vládní kampaň pak cílí především na mladé, jelikož panují obavy z toho, že k očkování nepřistoupí tak vstřícně jako starší generace. Proto budou seznamovací aplikace rovněž zobrazovat reklamy na podporu očkování.
Podle informací britského Národního statistického úřadu je pozitivní přístup k očkování u lidí mladších 30 let slabší než národní průměr. Od prosince se však souhlas postupně zvyšuje. Mladí se také chodili očkovat i v případech, kdy místní doktoři oznámili, že jim vakcíny původně určené pro někoho jiného zbyly. V Anglii a Walesu se mohou nyní očkovat lidé starší 30 let. V severním Irsku a Walesu si pak pro vakcínu chodí také ti starší 18 let. Podle britské vlády pak alespoň jednu dávku očkování obdrželo okolo 40 milionů lidí.