Netflix již podle BBC News neztrácí předplatitele, naopak zaznamenal jejich nárůst. Zachránily jej největší hity jako Stranger Things či Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera. Společnost očekává další příliv diváků. Podle analytiků však streamovací gigant nemá v současnosti kam růst, zejména pak v USA. Nárůst předplatitelů pomohl Netflixu vydělat 1,4 miliardy dolarů, uvedla stanice CBS News.
Streamovací gigant Netflix vykázal od července do září nárůst předplatitelů o 2,4 milionu, informovala stanice BBC na svém webu. Společnost tak vykompenzovala uživatelské ztráty v první polovině roku.
Nové předplatitele nalákaly velké trháky jako Stranger Things či Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera. Velké popularitě se však těší také seriál The Crown či Cobra Kai. Netflix se tak může posunout od svých neúspěchů v podobě snímku Gray Man a ostře kritizované série Resident Evil: Lék.
Netflix has stopped losing customers, after struggling to hold on to them in the face of competition and pressures from the rising cost of living.https://t.co/NsTKRt8w4k
— BBC Three Counties Radio (@BBC3CR) October 19, 2022
Stanice CBS News uvedla, že Netflix vydělal díky předplatitelskému nárůstu 1,4 miliardy dolarů. Po oznámení stouply akcie společnosti o 10 procent.
„Po náročném prvním pololetí věříme, že jsme na cestě k opětovnému zrychlení růstu,“ uvedla společnost v úterním dopise investorům.
Netflix v dopise píše, že očekává další nárůst předplatitelů. K tomu mu má dopomoci nová verze levnějšího předplatného s reklamami, která přijde již příští měsíc.
Začátkem příštího roku také Netflix zavede poplatky pro osoby sdílející své účty. Ty aktuálně testuje v Latinské Americe.
Netflix již nemá kam růst
Oznámení Netflixu o nárůstu předplatitelů přišlo den poté, co společnost oznámila, že vytvořila možnost přenést profil spolu s historií o sledování a preferencemi na nový účet, aniž by uživatel přišel o osobní nastavení.
Analytici uvedli, že chystané změny skutečně mohou společnosti pomoci vydělat více peněz. Mnozí však pochybují, že má firma ještě nějaký prostor k růstu, zejména co se klíčových trhů týče, kde v růstu zaostává také konkurence.
„Netflix bude mít v USA i nadále více předplatitelů než většina ostatních, ale pokud jde o celkový podíl na koláči, bude těžké ještě růst,“ domnívá se Wade Payson-Denney z datové společnosti Parrot Analytics.
Zlatá éra Netflixu začala v pandemii nemoci covid-19. Po jejím konci však zaznamenala exodus předplatitelů. Za ten mohl jak kritizovaný obsah a silná konkurence v podobě HBO Max, Amazon Prime či Disney+, tak zvyšující se životní náklady kvůli válce na Ukrajině.