6.9 C
Czech
Úterý 23. dubna 2024

eBay ruší poplatky za prodej oblečení z druhé ruky ve snaze omezit plýtvání

Internetové tržiště eBay oznámilo novou politiku zaměřenou na snížení množství odpadu a podporu oběhového hospodářství v oblasti módy. Od dnešního dne, 8. dubna 2024, společnost zrušila veškeré poplatky spojené s prodejem použitého oblečení.

Vlajky, sušenky, pivo – Britové utrácejí za korunovaci

Britská veřejnost si odmítá nechat zkazit své plány na korunovaci typickým Londýnským počasím. Pečlivě se připravovala na pouliční večírky a rodinné oslavy. A Britové jsou ochotni utrácet. Článek přinesl server BBC či Derbyshire Live.

Podle Centra pro výzkum maloobchodu (CRR) se tento víkend utratí za jídlo a pití přibližně 200 milionů liber. Řetězec supermarketů Lidl uvedl, že prodal dost vlajek na to, aby lemovaly cestu Korunovačního průvodu 75krát.

Party produkty a tradiční britské fayre jsou velmi žádané a značky nabízejí řady s královskou tématikou. Celkově CRR očekává, že spotřebitelé během prodlouženého víkendu přidají do britské ekonomiky více než 1,4 miliardy liber.

Většinu této útraty uvidí supermarkety, obchody se smíšeným zbožím a pouliční obchody. Nakupující totiž budou zásobovat své ledničky na prodloužený víkend plný zábavy. Dále budou lidé nakupovat dekorace, suvenýry, upomínkové předměty a další korunovační předměty, uvádí server Derbyshire Live.

Dalších 1,21 miliardy GBP se prý Britové chystají utratit v pohostinských zařízeních, jako jsou hospody, bary a restaurace. Během třídenního víkendu se má vypít neuvěřitelných 35,5 milionu půllitrů piva, 5,3 milionu lahví vína, 2,4 milionu lahví šumivého nápoje a 200 000 lahví britské klasiky Pimms na místech po celé Velké Británii.

Očekává se, že do hlavního města přijede 2,3 milionu lidí. Dalších 125 000 návštěvníků přijede ze zahraničí, aby se podívali na korunovační průvod.

Masové koláče a pivo

Tesco uvedlo, že je na dobré cestě prodat 675 000 vepřových koláčů a 300 000 kelímků smetany. Prodej quiche, králova vybraného korunovačního pokrmu, po celé zemi prudce vzrostl. Řetězec Aldi uvedl, že každou minutu prodá více než 30 kusů, a Waitrose za poslední týden zaznamenal nárůst o 25 %.

Desítky produktů od vepřových koláčů a zlatého sirupu po gin a bezový květ změnily své obaly na kombinaci fialové a zlaté. Mnoho značek přidalo na etikety Buckinghamský palác, korunky a vlajky.

Maheen Piracha ze společnosti Tesco řekl, že nakupující mají náladu oslavovat. „Soudě podle předčasných výprodejů je korunovace krále Karla událostí, která vyvolává pozitivní pocity se spoustou pouličních a domácích večírků.“

Žádná párty by nebyla úplná bez piva. Tesco předpokládá, že prodá 180 000 lahví Pimms. Asda uvedla, že prodej piva by měl během tohoto třídenního víkendu být o 25 % vyšší. Prodej vlajek, praporů a papírových talířů také raketově vzrostl – Asda uvádí, že prodej vlajek Union Jack vzrostl o 227 % a korunovačních pohárů o 135 %.

Kromě jídla a pití se miliony utrácejí za korunovační suvenýry a memorabilia, píše server BBC.

Letí také módní doplňky pro psi

Majitelé King Charles španělů se se chystají obléknout své psíky pro tuto příležitost, s laskavým svolením společnosti Gateshead Franky’s Bowtique. Jeho zakladatelka Kerry Whitney říká, že posledních čtrnáct dní byla ve spěchu, aby dokončila více než tisíc objednávek na korunky, šátky a motýlky.

„Stejně jsme zaneprázdněni o Halloweenu a Vánocích. Nevěděli jsme, jak populární to bude, protože všichni milovali královnu, ale je to jak sněhové koule,“ řekla.

Podle předpovědi CRR bude za korunovační mince, žetony a medailony, slavnostní konvice, hrnky, šálky a další nádobí vynaloženo 245,91 milionu liber. Asda uvedla, že její polštář Coronation a konvice King Charles se ukázaly být populární a prodalo se jich 3 000 kusů. John Lewis řekl, že prodeje jeho lžíce Coronation byly silné.

I zahraniční turisté přispějí do ekonomiky

CRR uvedl, že výdaje zahraničních turistů by mohly dosáhnout až 323 milionů liber. Většinu z nich utratí za ubytování, restaurace a nákupy v Londýně. Prodloužená otevírací doba hospod během státních svátků by podle Centra pro ekonomiku a obchodní výzkum měla poskytnout pohostinskému sektoru podporu ve výši 104 milionů liber.

„To by zvýšilo výdaje na kterýkoli víkend, ale samotná zvláštní příležitost korunovace by to pravděpodobně měla umocnit tím, že poskytne zvláštní výdajový buzz, ne nepodobný tomu, který lze vidět během velkých událostí, jako je mistrovství světa ve fotbale,“ uvedlo CRR.

Sledujte nás na sítích

Ryanair a Wizz Air často nejsou po započtení dodatečných nákladů nejlevnější variantou, uvádí analýza

Nízkonákladové letecké společnosti Ryanair a Wizz Air, které jsou známé svými levnými tarify, se po započtení dodatečných nákladů často ukazují jako dražší než jejich konkurenti. Uvádí to nedávná analýza organizace Which?.

Portálový jeřáb pomůže s těžkým nákladem v halách

Zvyšování produktivity a efektivity je dnes pro udržení konkurenceschopnosti klíčové. Jedním z technologických řešení, které může významně přispět k optimalizaci pracovních procesů v halách,...

Miliardář Daniel Křetínský zvažuje novou nabídku na převzetí Royal Mail

Český miliardář Daniel Křetínský zvažuje obnovení nabídky na převzetí vlastníka Royal Mail poté, co byla odmítnuta jeho původní nabídka ve výši 3,2 miliardy liber. Labouristická strana naznačila, že je vyhlídce na převzetí ze strany Křetínského otevřená. Podnikatel je rovněž spolumajitelem West Ham United a vlastní podíl v Sainsbury's.

NEJNOVĚJŠÍ

Ryanair a Wizz Air často nejsou po započtení dodatečných nákladů nejlevnější variantou, uvádí analýza

Nízkonákladové letecké společnosti Ryanair a Wizz Air, které jsou známé svými levnými tarify, se po započtení dodatečných nákladů často ukazují jako dražší než jejich konkurenti. Uvádí to nedávná analýza organizace Which?.

Portálový jeřáb pomůže s těžkým nákladem v halách

Zvyšování produktivity a efektivity je dnes pro udržení konkurenceschopnosti klíčové. Jedním z technologických řešení, které může významně přispět k optimalizaci pracovních procesů v halách,...

Miliardář Daniel Křetínský zvažuje novou nabídku na převzetí Royal Mail

Český miliardář Daniel Křetínský zvažuje obnovení nabídky na převzetí vlastníka Royal Mail poté, co byla odmítnuta jeho původní nabídka ve výši 3,2 miliardy liber. Labouristická strana naznačila, že je vyhlídce na převzetí ze strany Křetínského otevřená. Podnikatel je rovněž spolumajitelem West Ham United a vlastní podíl v Sainsbury's.