-1.6 C
Czech
Neděle 19. ledna 2025

USA zakázaly červené barvivo, které je složkou mnoha sladkostí. Panují obavy z rakoviny

Úřad pro kontrolu potravin a léčiv v USA (FDA) zakázal červené barvivo 3 poté, co ho studie spojily s rakovinou u laboratorních potkanů. Toto barvivo se používá v tisících oblíbených potravin a nápojů. Panují však dlouhodobé obavy o bezpečnost syntetických barviv.

Starbucks v USA zavádí nový kodex chování. Končí s politikou otevřených dveří

Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.

Vlajky, sušenky, pivo – Britové utrácejí za korunovaci

Reklama

Britská veřejnost si odmítá nechat zkazit své plány na korunovaci typickým Londýnským počasím. Pečlivě se připravovala na pouliční večírky a rodinné oslavy. A Britové jsou ochotni utrácet. Článek přinesl server BBC či Derbyshire Live.

Reklama

Podle Centra pro výzkum maloobchodu (CRR) se tento víkend utratí za jídlo a pití přibližně 200 milionů liber. Řetězec supermarketů Lidl uvedl, že prodal dost vlajek na to, aby lemovaly cestu Korunovačního průvodu 75krát.

Party produkty a tradiční britské fayre jsou velmi žádané a značky nabízejí řady s královskou tématikou. Celkově CRR očekává, že spotřebitelé během prodlouženého víkendu přidají do britské ekonomiky více než 1,4 miliardy liber.

Většinu této útraty uvidí supermarkety, obchody se smíšeným zbožím a pouliční obchody. Nakupující totiž budou zásobovat své ledničky na prodloužený víkend plný zábavy. Dále budou lidé nakupovat dekorace, suvenýry, upomínkové předměty a další korunovační předměty, uvádí server Derbyshire Live.

Reklama

Dalších 1,21 miliardy GBP se prý Britové chystají utratit v pohostinských zařízeních, jako jsou hospody, bary a restaurace. Během třídenního víkendu se má vypít neuvěřitelných 35,5 milionu půllitrů piva, 5,3 milionu lahví vína, 2,4 milionu lahví šumivého nápoje a 200 000 lahví britské klasiky Pimms na místech po celé Velké Británii.

Očekává se, že do hlavního města přijede 2,3 milionu lidí. Dalších 125 000 návštěvníků přijede ze zahraničí, aby se podívali na korunovační průvod.

Masové koláče a pivo

Tesco uvedlo, že je na dobré cestě prodat 675 000 vepřových koláčů a 300 000 kelímků smetany. Prodej quiche, králova vybraného korunovačního pokrmu, po celé zemi prudce vzrostl. Řetězec Aldi uvedl, že každou minutu prodá více než 30 kusů, a Waitrose za poslední týden zaznamenal nárůst o 25 %.

Desítky produktů od vepřových koláčů a zlatého sirupu po gin a bezový květ změnily své obaly na kombinaci fialové a zlaté. Mnoho značek přidalo na etikety Buckinghamský palác, korunky a vlajky.

Maheen Piracha ze společnosti Tesco řekl, že nakupující mají náladu oslavovat. „Soudě podle předčasných výprodejů je korunovace krále Karla událostí, která vyvolává pozitivní pocity se spoustou pouličních a domácích večírků.“

Žádná párty by nebyla úplná bez piva. Tesco předpokládá, že prodá 180 000 lahví Pimms. Asda uvedla, že prodej piva by měl během tohoto třídenního víkendu být o 25 % vyšší. Prodej vlajek, praporů a papírových talířů také raketově vzrostl – Asda uvádí, že prodej vlajek Union Jack vzrostl o 227 % a korunovačních pohárů o 135 %.

Kromě jídla a pití se miliony utrácejí za korunovační suvenýry a memorabilia, píše server BBC.

Letí také módní doplňky pro psi

Majitelé King Charles španělů se se chystají obléknout své psíky pro tuto příležitost, s laskavým svolením společnosti Gateshead Franky’s Bowtique. Jeho zakladatelka Kerry Whitney říká, že posledních čtrnáct dní byla ve spěchu, aby dokončila více než tisíc objednávek na korunky, šátky a motýlky.

„Stejně jsme zaneprázdněni o Halloweenu a Vánocích. Nevěděli jsme, jak populární to bude, protože všichni milovali královnu, ale je to jak sněhové koule,“ řekla.

Podle předpovědi CRR bude za korunovační mince, žetony a medailony, slavnostní konvice, hrnky, šálky a další nádobí vynaloženo 245,91 milionu liber. Asda uvedla, že její polštář Coronation a konvice King Charles se ukázaly být populární a prodalo se jich 3 000 kusů. John Lewis řekl, že prodeje jeho lžíce Coronation byly silné.

I zahraniční turisté přispějí do ekonomiky

CRR uvedl, že výdaje zahraničních turistů by mohly dosáhnout až 323 milionů liber. Většinu z nich utratí za ubytování, restaurace a nákupy v Londýně. Prodloužená otevírací doba hospod během státních svátků by podle Centra pro ekonomiku a obchodní výzkum měla poskytnout pohostinskému sektoru podporu ve výši 104 milionů liber.

„To by zvýšilo výdaje na kterýkoli víkend, ale samotná zvláštní příležitost korunovace by to pravděpodobně měla umocnit tím, že poskytne zvláštní výdajový buzz, ne nepodobný tomu, který lze vidět během velkých událostí, jako je mistrovství světa ve fotbale,“ uvedlo CRR.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

SpaceX ztratila loď Starship během neúspěšného zkušebního letu

Sedmý zkušební let rakety Starship společnosti SpaceX bez posádky ukázal působivé úspěchy i nepředvídané problémy. Mise směřovala k vyšším cílům, výsledkem však byla ztráta kosmické lodi Starship. Zároveň se však podařilo úspěšně zachytit nosnou raketu.

USA zakázaly červené barvivo, které je složkou mnoha sladkostí. Panují obavy z rakoviny

Úřad pro kontrolu potravin a léčiv v USA (FDA) zakázal červené barvivo 3 poté, co ho studie spojily s rakovinou u laboratorních potkanů. Toto barvivo se používá v tisících oblíbených potravin a nápojů. Panují však dlouhodobé obavy o bezpečnost syntetických barviv.

Virtuální kancelář: Praktické řešení pro profesionály na volné noze

Pokud patříte mezi freelancery, pak jistě dobře znáte výzvy, které to přináší. Klíčová je flexibilita, profesionalita a dobrá administrativa. To vše můžete snáze zvládat díky virtuálnímu sídlu. To představuje efektivní nástroj, který vám ušetří dost starostí.

Starbucks v USA zavádí nový kodex chování. Končí s politikou otevřených dveří

Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.

Nvidia ostře reaguje na nová nařízení Bidenovy administrativy týkající se čipů

Nvidia se důrazně ohradila proti nedávno oznámeným nařízením Bidenovy administrativy zaměřeným na regulaci prodeje čipů s umělou inteligencí. Považuje je za "bezprecedentní a zavádějící". Cílem těchto směrnic je posílit bezpečnost USA, Nvidia však tvrdí, že ohrožují americkou konkurenceschopnost na trhu s umělou inteligencí. Společnost kritizuje tento přístup jako přehnaný, podle ní by mohl brzdit inovace a poškodit odvětví.

Bezprecedentní požáry v LA prohlubují krizi na kalifornském pojistném trhu

Po ničivých požárech v jižní Kalifornii se zákonodárci vyjadřují na podporu majitelů domů, kteří čelí bezprecedentní pojistné krizi. Předseda shromáždění Robert Rivas přislíbil urychlení procesů vyřizování pojistných událostí, zatímco předseda senátu Mike McGuire zdůraznil naléhavost situace, protože řada společností se stahuje z trhu a obyvatelé tak zůstávají zranitelní.

Meta ruší ověřování faktů na sítích. Systém si bude řídit komunita sama

Meta svými nedávnými změnami v zásadách moderování vyvolala novou debatu o hranicích svobody projevu. Generální ředitel Mark Zuckerberg oznámil přechod od ověřování faktů třetí stranou k přístupu založenému na komunitě. Důsledky pro šíření dezinformací a nenávistných projevů vyvolávají kritiku různých skupin na obranu práv.

Belini – 36 let levného a kvalitního nábytku dostupného ihned

Společnost Belini má 36 leté zkušenosti na trhu s nábytkem, nabízí levný a kvalitní nábytek, který spojuje funkčnost, estetiku a přijatelnou cenu. Díky investicím do moderních technologií, vynikající organizaci a týmovému nasazení značka získala vedoucí pozici v online prodeji nábytku v Evropě, čímž si získala důvěru 2,5 milionu zákazníků v Polsku i v zahraničí.

Společnost Disney se zbavila antimonopolního problému koupí většinového podílu ve společnosti Fubo

Fubo se překvapivě spojila se společností Disney a změnila tak svůj předchozí postoj vůči dominantnímu postavení tohoto zábavního giganta na trhu. Tato fúze slibuje, že zvýší výběr a flexibilitu pro spotřebitele, poskytne nové programové nabídky a vyřeší předchozí obavy vkůli monopolu. Otázky ohledně důsledků pro hospodářskou soutěž a dynamiku trhu však přetrvávají.

Tuňák velikosti motocyklu byl prodán na sushi za 1,3 milionu dolarů

Tokijský rybí trh Toyosu vydražil obřího tuňáka modroploutvého za úctyhodných 207 milionů jenů, což odpovídá 1,3 milionu dolarů. Tato ryba, ulovená u pobřeží Aomori, bude ozdobou jídelníčku prestižních restaurací skupiny Onodera. Prodej představuje nejnovější kapitolu v dlouholeté tradici extravagantních sushi aukcí v Japonsku.

NEJNOVĚJŠÍ

SpaceX ztratila loď Starship během neúspěšného zkušebního letu

Sedmý zkušební let rakety Starship společnosti SpaceX bez posádky ukázal působivé úspěchy i nepředvídané problémy. Mise směřovala k vyšším cílům, výsledkem však byla ztráta kosmické lodi Starship. Zároveň se však podařilo úspěšně zachytit nosnou raketu.

USA zakázaly červené barvivo, které je složkou mnoha sladkostí. Panují obavy z rakoviny

Úřad pro kontrolu potravin a léčiv v USA (FDA) zakázal červené barvivo 3 poté, co ho studie spojily s rakovinou u laboratorních potkanů. Toto barvivo se používá v tisících oblíbených potravin a nápojů. Panují však dlouhodobé obavy o bezpečnost syntetických barviv.

Virtuální kancelář: Praktické řešení pro profesionály na volné noze

Pokud patříte mezi freelancery, pak jistě dobře znáte výzvy, které to přináší. Klíčová je flexibilita, profesionalita a dobrá administrativa. To vše můžete snáze zvládat díky virtuálnímu sídlu. To představuje efektivní nástroj, který vám ušetří dost starostí.

Starbucks v USA zavádí nový kodex chování. Končí s politikou otevřených dveří

Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.

Nvidia ostře reaguje na nová nařízení Bidenovy administrativy týkající se čipů

Nvidia se důrazně ohradila proti nedávno oznámeným nařízením Bidenovy administrativy zaměřeným na regulaci prodeje čipů s umělou inteligencí. Považuje je za "bezprecedentní a zavádějící". Cílem těchto směrnic je posílit bezpečnost USA, Nvidia však tvrdí, že ohrožují americkou konkurenceschopnost na trhu s umělou inteligencí. Společnost kritizuje tento přístup jako přehnaný, podle ní by mohl brzdit inovace a poškodit odvětví.
Reklama
Reklama
Reklama