Firmy STRABAG Rail a STRABAG se ujaly rekonstrukce Masarykova nádraží v Praze. Celkové náklady na tuto přestavbu dosáhnou zhruba 3,39 miliardy korun. Tyto společnosti uspěly v tendru, který vyhlásila Správa železnic (SŽ). Informaci o výsledku tendru dnes zveřejnila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Masarykovo nádraží, které je jedním z nejstarších železničních nádraží v Praze, prochází v současné době rozsáhlou modernizací. Hlavním cílem rekonstrukce je vytvoření platformy nad kolejištěm a zlepšení spojení s Florencí.
🔴 Rekonstrukci Masarykova nádraží v Praze zajistí pro Správu železnic za zhruba 3,39 miliardy korun firmy Strabag Rail a Strabag. Co vše při rekonstrukci vznikne? Čtěte 👇https://t.co/Nvpolceosp pic.twitter.com/Hfrtc1uBFT
— e15news (@e15news) December 20, 2023
Další významnou změnou bude zvýšení počtu kolejí, u kterých budou vlaky zastavovat. Po dokončení rekonstrukce budou vlaky stavět u devíti kolejí namísto dosavadních sedmi.
Stavební práce by měly podle mluvčí SŽ Nely Eberl Friebové začít na začátku příštího roku. Rekonstrukce Masarykova nádraží je důležitým krokem v modernizaci pražské železniční sítě a zlepšení služeb pro cestující.
Společnosti STRABAG Rail a STRABAG jsou renomované stavební firmy s dlouholetou tradicí. STRABAG Rail je součástí rakouského koncernu STRABAG, který patří mezi největší stavební firmy v Evropě. STRABAG se specializuje na výstavbu a rekonstrukci železničních tratí a dalších dopravních staveb.