Streamovací služba CNN+, jejíž uvedení CNN prezentovala jako významnou událost, skončí po pouhém měsíci fungování. Stanice na svém webu uvedla, že předplatitelé streamovací platformy za nevyčerpané předplatné obdrží náhrady. O práci mohou přijít stovky zaměstnanců. Důvodem překvapivého rozhodnutí je rozkol mezi původním vedením služby a novým vlastníkem. Informovala o tom CNN na svém webu.
Streamovací služba CNN+ po pouhém měsíci svého fungování končí, informuje stanice CNN. Stane se tak 30. dubna 2022. Předplatitelé CNN+ za nevyčerpané předplatné obdrží náhrady.
O práci mohou přijít stovky zaměstnanců. Podle CNN dostali 90 dnů na to, aby si u firmy našli jinou pozici.
Rozhodnutí ohromilo svět médií a technologií, píše deník The New York Times. Služba CNN+ byla duchovním dítětem WarnerMedia, bývalé mateřské společnosti CNN a jejího bývalého prezidenta Jeffa Zuckera.
Cílem bylo vytvořit všestranný digitální produkt, který by stanici podpořil v období poklesu sledovanosti tradiční kabelové televize. To však bylo v rozporu s generálním ředitelem společnosti Discovery Davidem Zaslavem.
Zucker byl v únoru nucen rezignovat a společnost Discovery se sloučila s WarnerMedia. Vznikla tak nová firma Warner Bros. Discovery. CNN+ byla prosazena a spuštěna 29. března. Nové vedení se ji nakonec rozhodlo ukončit.
Nejistá budoucnost streamovacích služeb
Společnost Warner Bros. Discovery si klade za cíl spojit všechny své značky do jednoho streamovacího celku. Zaslav údajně nebyl přesvědčen o samostatné životaschopnosti CNN+.
„Spotřebitelé chtějí jednoduchost a kompletní službu, která poskytuje lepší zážitek a vyšší hodnotu než samotné nabídky,” prohlásil šéf streamování Discovery J. B. Perrette.
Na vznik CNN+ bylo vynaloženo 300 milionů dolarů. Její sledovanost však nebyla velká. Denně na platformě sledovalo zprávy 10 000 diváků.
Rozhodnutí Warner Bros. Discovery přichází dva dny poté, co Netflix oznámil odliv předplatitelů poprvé za více než deset let, což se dá považovat za varovný signál pro velké mediální společnosti, které se snaží prorazit na přehlceném streamovacím poli.
O streamovací služby navíc lidé ztrácejí zájem. V prvním čtvrtletí je v Británii kvůli vysokým životním nákladům opustilo 1,5 milionu předplatitelů.