Více
    19.3 C
    Czech
    Středa, 6 července, 2022

    Těžké časy Netflixu. Poprvé za více než deset let jej opouštějí předplatitelé

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Streamovací služba Netflix poprvé za více než deset let ztrácí předplatitele. Společnost v prvním letošním čtvrtletí pozbyla 200 000 účtů s předplatným. Další početnou základnu diváků ztratila opuštěním Ruska. Netflix v některých zemích zvyšuje ceny, čelí konkurenci a nedokáže si poradit se sdílením hesel a účtů. Proti tomu však hodlá zakročit. Společnost údajně v dopise akcionářům sdělila, že v dalším čtvrtletí očekává odliv dvou milionů předplatitelů, píše BBC. 

    Netflix zažívá těžké časy. Poprvé za více než deset let přišel o značný počet předplatitelů. V prvním čtvrtletí streamovací službu opustilo 200 000 diváků s předplatným, píše server BBC News. 

    Netflix očekává, že v následném čtvrtletí ztratí další dva miliony předplatitelů. Vyplynulo to z dopisu zaslaného akcionářům. V něm společnost rovněž píše o nárůstu předplatitelů v pandemii covid-19. 

    „Jak ukazují naše výsledky a prognóza níže, růst našich tržeb se značně zpomalil,” napsala společnost. 

    Naposledy Netflix diváky s předplatným ztratil v říjnu v roce 2011. I přes tyto ztráty se firma muže pochlubit 220 miliony předplatitely po celém světě. 

    Příjmy Netflixu nejprve oproti stejnému období v minulém roce v prvním čtvrtletí vzrostly o 9,8 procenta, tedy na 7,8 miliardy dolarů. 

    Následně ale zisky v tomto období klesly na 1,5 miliardy dolarů. Zpráva o úbytku předplatitelů pak vedla k poklesu hodnoty akcií společnosti o 25 procent. 

    Netflix zakročí proti sdílení hesel

    Netflix odchodem z ruského trhu kvůli válce na Ukrajině ztratil dalších 700 000 předplatitelů. Dalších 600 000 lidí zastavilo služby společnosti po zvýšení cen v USA, Kanadě a Velké Británii. 

    V prvním čtvrtletí streamovací služby v Británii navíc kvůli vysokým životním nákladům opustilo 1,5 milionu předplatitelů. 

    Společnost také trápí sdílení hesel a účtů mezi uživateli. Firma varuje, že proti tomu tvrdě zakročí, a tak vytvoří tlak na nové registrace. Svá hesla a účty sdílí asi 100 milionů domácností po celém světě. 

    Netflix však v této problematice je bezradný. Proti sdílení hesel a účtů se snažil bojovat již v minulosti, ale bez výraznějších výsledků. 

    „V minulosti se už snažili potlačit sdílení hesel a měli to velice těžké,” řekl novinář Bloombergu Lucas Shaw. 

    Netflix, který se v budoucnu více zaměří na diváky mimo USA, se rovněž potýká s velkou popularitou streamovacích služeb, což vede ke vzniku silné konkurence. 

    Pod kotlem ještě zatopila pandemie covid-19, která popularitu streamovacích služeb zvýšila. Proti zdražujícímu Netflixu tak nyní stojí silní hráči Apple TV, Amazon či Disney+.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama