1.3 C
Czech
Úterý 31. ledna 2023

Volkswagen v Evropě ukončí prodej spalovacích motorů do roku 2035

Německá automobilka Volkswagen dle jednoho z členů představenstva přestane v Evropě do roku 2035 prodávat automobily se spalovacími motory. Později se změny dotknou i USA a Číny, píše agentura Reuters.

Na konci března uvedl generální ředitel značky Volkswagen, že společnost nemá v plánu vyvíjet žádné nové spalovací motory. Zpráva přišla poté, co ukončení vývoje oznámil generální ředitel společnosti Audi.

Nyní německá automobilka Volkswagen uvedla, že automobily se spalovacími motory přestane do roku 2035 prodávat v Evropě úplně. Uvedl to v sobotu člen představenstva.

V Evropě ukončíme obchod s vozy se spalovacími motory mezi lety 2033 a 2035, ve Spojených státech a Číně o něco později,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva pro prodej a marketing.

Výrobci automobilů totiž v Evropě čelí rostoucímu tlaku boje proti změně klimatu a omezení emisí podle nových předpisů EU. V případě, že to automobilky nedodrží a překročí limity emisí oxidu uhličitého, hrozí jim pokuty.

Zellmer dodal, že v zemích Jižní Ameriky a Afriky bude ukončení prodeje trvat déle. Zde totiž chybí politické a infrastrukturní rámcové podmínky.

Nejpozději do roku 2050 ovšem chce mít automobilka nulovou uhlíkovou stopu. Bližším cílem společnosti je pak, aby do roku 2030 představovaly 70 % celkového prodeje elektromobily.

Volkswagen by tak byl připraven i na možné zpřísnění cílů Evropské unie v oblasti klimatu.

Evropská unie odhalí přísnější emisní cíle pro rok 2030 a nové návrhy na regulaci později v červenci, informuje DW News.

Firma se navíc snaží obnovit svou reputaci po skandálu zvaném „Dieselgate“. V roce 2015 totiž Volkswagen připustil, že nelegálně vybavil miliony naftových vozidel po celém světě softwarem na podvádění s emisemi. To vyvolalo řadu soudních sporů proti společnosti i bývalým vedoucím pracovníkům a stálo automobilku miliardy.

Sledujte nás na sítích

Venezuela zpřísňuje pravidla prodeje ropy. Všechny dodávky musí být zaplaceny předem

Venezuelská státní ropná společnost PDVSA po měsíčním zastavení většiny vývozu ropy a paliva zpřísňuje podmínky pro kupující. Požaduje platbu předem před naložením v hotovosti, zboží nebo službách.

Aerolinky Flybe už podruhé zkrachovaly, pomoc personálu nabízejí Ryanair a EasyJet

Britské aerolinky Flybe již podruhé zkrachovaly. Pomoc jejich bývalým zaměstnancům nabídli dva letečtí giganti Ryanair a EasyJet. Lákají na pozice palubního personálu, pilotů, inženýrů, pozemního a kancelářského personálu. Aerolinkám se po pandemii daří, do leteckého průmysl se vrací optimismus.

Pákistánská rupie po odstranění stropu směnného kurzu prudce klesá. Země se zoufale snaží zajistit financování od MMF

Pákistánská rupie ve čtvrtek vůči dolaru klesla o 9,6 %. Údaje centrální banky ukázaly největší jednodenní pokles za více než dvě desetiletí. Tento propad by mohl přesvědčit Mezinárodní měnový fond, aby obnovil půjčky této zemi.

NEJNOVĚJŠÍ

Venezuela zpřísňuje pravidla prodeje ropy. Všechny dodávky musí být zaplaceny předem

Venezuelská státní ropná společnost PDVSA po měsíčním zastavení většiny vývozu ropy a paliva zpřísňuje podmínky pro kupující. Požaduje platbu předem před naložením v hotovosti, zboží nebo službách.

Aerolinky Flybe už podruhé zkrachovaly, pomoc personálu nabízejí Ryanair a EasyJet

Britské aerolinky Flybe již podruhé zkrachovaly. Pomoc jejich bývalým zaměstnancům nabídli dva letečtí giganti Ryanair a EasyJet. Lákají na pozice palubního personálu, pilotů, inženýrů, pozemního a kancelářského personálu. Aerolinkám se po pandemii daří, do leteckého průmysl se vrací optimismus.

Pákistánská rupie po odstranění stropu směnného kurzu prudce klesá. Země se zoufale snaží zajistit financování od MMF

Pákistánská rupie ve čtvrtek vůči dolaru klesla o 9,6 %. Údaje centrální banky ukázaly největší jednodenní pokles za více než dvě desetiletí. Tento propad by mohl přesvědčit Mezinárodní měnový fond, aby obnovil půjčky této zemi.