22.4 C
Czech
Pátek 26. července 2024

X může do konce roku ztratit až 75 milionů dolarů. Muskův antisemitský příspěvek způsobil další exodus inzerentů

Platforma sociálních médií X, dříve známá jako Twitter a vlastněná Elonem Muskem, by mohla do konce roku ztratit až 75 milionů dolarů na příjmech z reklamy. Desítky velkých značek pozastavily své marketingové kampaně. Informovala o tom agentura Reuters či The New York Times.

Musk svým antisemitským příspěvkem na X minulý týden přiměl několik společností, včetně Walt Disney a Warner Bros Discovery, aby pozastavily své reklamy na platformě.

X vrátila úder a zažalovala mediální hlídací skupinu Media Matters s tvrzením, že organizace platformu pomlouvala. Jde o zprávu, která uvedla, že reklamy na velké značky včetně Apple a Oracle se objevily vedle příspěvků propagujících Adolfa Hitlera a nacistickou stranu.

Reklama od více než 200 společností je v ohrožení

Interní dokumenty, které si tento týden prohlédly The New York Times, obsahují více než 200 reklamních jednotek společností jako Airbnb, Amazon, Coca-Cola a Microsoft, z nichž mnohé zastavily nebo zvažují pozastavení svých reklam na sociální síti.

Dokumenty pocházejí od prodejního týmu X a mají sledovat dopad všech výpadků reklamy za tento měsíc. Včetně těch od společností, které již pozastavily reklamu, a dalších, u kterých to může hrozit. Uvádějí, o kolik příjmů z reklamy se zaměstnanci X obávají, že by společnost mohla do konce roku přijít, pokud se inzerenti nevrátí.

Společnost X v pátek uvedla, že jsou ohroženy příjmy ve výši 11 milionů dolarů. Přesná částka však kolísá, protože někteří inzerenti se vrátili na platformu a jiní podle zprávy zvýšili výdaje. Společnost uvedla, že čísla sledovaná The Times byla buď zastaralá, nebo představovala interní cvičení k vyhodnocení celkového rizika.

Reklamy Netflixu v hodnotě 3 milionů dolarů

Exodus inzerentů z X probíhá od doby, kdy jej Musk v říjnu 2022 koupil a omezil moderování obsahu. To podle skupin pro lidská práva vyústilo v prudký nárůst nenávistných projevů na síti.

Americké příjmy z reklamy platformy se od Muskova převzetí každý měsíc meziročně snížily nejméně o 55 %, uvedla již dříve agentura Reuters.

Organizace, které pozastavily své reklamy na X, se podle dokumentů pohybují od politických kampaní přes řetězce rychlého občerstvení až po technologické giganty. Airbnb například zastavilo reklamy v hodnotě více než 1 milion dolarů.

Uber omezil reklamy v hodnotě více než 800 000 dolarů, čímž zastavil kampaně na amerických a mezinárodních trzích. Obě technologické společnosti se odmítly vyjádřit. Zastavené reklamy Netflixu měly podle odhadů X hodnotu téměř 3 miliony dolarů.

Sledujte nás na sítích

Italské úřady zabavily 121 milionů eur z pobočky Amazonu v rámci vyšetřování daňových podvodů

Italská finanční policie zabavila 121 milionů eur z milánské pobočky Amazonu v rámci vyšetřování údajných daňových podvodů a vykořisťování zaměstnanců. Úřady podezírají společnost Amazon z používání nelegálního systému subdodávek s cílem snížit náklady na pracovní sílu a vyhnout se placení daní.

NEJNOVĚJŠÍ

Italské úřady zabavily 121 milionů eur z pobočky Amazonu v rámci vyšetřování daňových podvodů

Italská finanční policie zabavila 121 milionů eur z milánské pobočky Amazonu v rámci vyšetřování údajných daňových podvodů a vykořisťování zaměstnanců. Úřady podezírají společnost Amazon z používání nelegálního systému subdodávek s cílem snížit náklady na pracovní sílu a vyhnout se placení daní.