17.4 C
Czech
Pondělí 16. září 2024

Apple jedná o investici do OpenAI, tvůrce ChatGPT

V rámci technologického průmyslu došlo k významnému zvratu. Společnost Apple údajně vede jednání o investici do OpenAI. Je to pro ni signál strategického posunu ve snaze posílit své schopnosti v oblasti umělé inteligence.

Meta má dobré výsledky. Zvýší investice do pracovních sil a umělé inteligence

Společnost Meta Platforms Inc. oznámila, že do konce roku plánuje navýšit počet svých zaměstnanců a zaměřit se na oblasti s vysokou prioritou. Cílem společnosti je využít potenciál umělé inteligence (AI) ve svých obchodních operacích.

O kolik Twitter přišel na příjmech z reklamy v posledních měsících roku 2022

Reklama

Po tom, co Elon Musk převzal Twitter, největší inzerenti snížili své výdaje na reklamu na této sociální síti. Podle odhadů, které pro agenturu Reuters sestavila výzkumná firma Pathmatics, tento trend pokračuje i v roce 2023.

Reklama

Čtrnáct z 30 největších inzerentů na Twitteru zastavilo podle odhadů Pathmatics veškerou reklamu na platformě poté, co Musk 27. října převzal vedení. Čtyři inzerenti snížili výdaje o 92 % až 98,7 % od týdne před Muskovou akvizicí do konce roku.

Celkově klesly výdaje na reklamu 30 největších společností o 42 % na odhadovaných 53,8 milionu dolarů za listopad a prosinec dohromady. A to navzdory nárůstu výdajů u šesti z inzerentů, píše server Yahoo Finanace.

Společnost Pathmatics uvedla, že nehlášené údaje o reklamě na Twitteru jsou odhady. Firma je zakládá na technologiích, které sledují reklamy v prohlížečích pro stolní počítače a v aplikaci Twitter. Také na technologiích, které napodobují uživatelskou zkušenost.

Společnost však uvedla, že tyto odhady nezohledňují nabídky, které mohou inzerenti získat z Twitteru, ani propagované trendy a účty. „Je možné, že údaje o výdajích mohou být u některých značek vyšší“, uvedla Pathmatics v e-mailu.

Reklama

Snaha získat inzerenty zpět prostřednictvím pobídek

Technologicky zaměřená publikace The Information s odkazem na podrobnosti sdílené vrcholným reklamním manažerem Twitteru na středeční schůzce uvedla, že tržby Twitteru ve čtvrtém čtvrtletí meziročně klesly o 35 % kvůli propadu reklamy.

Twitter vykázal za tři měsíce končící 30. červnem ztrátu 270 milionů dolarů, při celkových tržbách asi 1,18 miliardy dolarů, uvádí agentura Reuters.

Odhady společnosti Pathmatics ukazují, že otřesy v hlavním toku příjmů Twitteru vedené ústupem předních spotřebitelských značek pokračují do roku 2023. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index, která neposkytla podrobnosti, byly rezervace nebo dohody o budoucích reklamách za leden a únor nízké.

Twitter se snaží zvrátit exodus inzerentů. Zavedl řadu iniciativ, jak získat zpět inzerenty, nabízí některé reklamy zdarma, zrušil zákaz politické reklamy a umožnil společnostem větší kontrolu nad umístěním jejich reklam.

„Jsou to opravdu úžasné pobídky. Upřímně, nikdy jsem takový typ pobídky pro inzerenty neviděla,“ řekla Molly Lopez, majitelka reklamní agentury HITE Digital Miami.

Mark DiMassimo, zakladatel reklamní agentury DiMassimo Goldstein se sídlem v New Yorku, řekl, že přímí marketéři a politické akční výbory „utrácející na Facebooku Meta Platform mohou vyplnit mezeru v reklamě.“

Které společnosti stoply nebo omezily reklamu na Twitteru

Coca-Cola zastavila výdaje v polovině listopadu poté, co nakoupila odhadem za ,1 milionu dolarů na Twitteru začátkem měsíce. Výdaje HBO v prosinci klesly na přibližně 38 000 dolarů ze zhruba 1,1 milionu dolarů v listopadu, zjistil Pathmatics.

Coca-Cola se odmítla vyjádřit. Mluvčí HBO Chris Willard nekomentoval specifika reklamních výdajů, ale řekl, že „pod jejím novým vedením platformu posoudíme a určíme vhodné další kroky“.

Ze spotřebitelských značek zastavili veškerou reklamu podle odhadů Pathmatics výrobce kečupů Heinz Kraft Heinz a výrobce mouček Stouffers Nestle. Heinz a Nestlé se odmítli vyjádřit.

Společnost Target Copr a provozovatel obchodního domu Kohls Corp, vynechali podle odhadů reklamu na Twitteru na Černý pátek, jeden z největších nákupních dnů roku. Společnosti Apple a PepsiCo však podle Pathmatics výdaje zvýšily.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Zaměstnanci Boeingu stávkují i přes nabídku historické dohody. Požadují spravedlivou mzdu

V souvislosti se stávkou, kterou nedávno zahájili zaměstnanci továrny Boeing, požaduje více než 33 000 členů odborů spravedlivé mzdy a zlepšení pracovních podmínek, které by odrážely ziskovost společnosti. Navrhovaná dohoda nestačí.

Apple prohrál soudní spor s EU o 13 miliard eur na daních

Evropský soudní dvůr (ESD) vydal významné a dlouho očekávané rozhodnutí, v němž nařídil společnosti Apple zaplatit Irsku 13 miliard eur na nezaplacených daních, čímž potvrdil dřívější tvrzení Evropské komise.

NEJNOVĚJŠÍ

Zaměstnanci Boeingu stávkují i přes nabídku historické dohody. Požadují spravedlivou mzdu

V souvislosti se stávkou, kterou nedávno zahájili zaměstnanci továrny Boeing, požaduje více než 33 000 členů odborů spravedlivé mzdy a zlepšení pracovních podmínek, které by odrážely ziskovost společnosti. Navrhovaná dohoda nestačí.

Apple prohrál soudní spor s EU o 13 miliard eur na daních

Evropský soudní dvůr (ESD) vydal významné a dlouho očekávané rozhodnutí, v němž nařídil společnosti Apple zaplatit Irsku 13 miliard eur na nezaplacených daních, čímž potvrdil dřívější tvrzení Evropské komise.
Reklama
Reklama
Reklama