Internetová společnost Yahoo! v rámci restrukturalizace zruší 20 procent pracovních míst, celkem se to dotkne 1700 zaměstnanců v obchodním oddělení. Firma už tedy nebude přímou konkurencí v digitální reklamě pro giganty jako Google a Facebook. Na zprávu upozornila média jako BBC News a CBS News.
Firma Yahoo! se podle stanice BBC News rozhodla reorganizovat svou reklamní jednotku v rámci zefektivnění vlastního podnikání. Zruší 20 procent pracovních míst, což se dotkne 1700 zaměstnanců. Z toho tisícovku propustí už do konce tohoto týdne.
„Tato rozhodnutí nejsou nikdy snadná,“ uvedl mluvčí Yahoo! a dodal: „Věříme, že tyto změny z dlouhodobého hlediska zjednoduší a posílí naše reklamní podnikání a umožní Yahoo! poskytovat lepší služby zákazníkům i partnerům.“
Yahoo to slash 20% of its workforce as part of a major restructuring https://t.co/xNzdIxv7ex
— BBC News (World) (@BBCWorld) February 10, 2023
„Navzdory mnoha letům úsilí a investic nebyla naše strategie zisková,“ vysvětluje dále mluvčí v prohlášení. Yahoo! od roku 2021 vlastní soukromá investiční společnost Apollo Global Managment. Firmu odkoupila za 5 miliard dolarů.
Směřování společnosti naznačuje, že už nehodlá přímo konkurovat gigantům jako Google a Facebook v digitální reklamně. Mnoho inzerentů omezilo své marketingové rozpočty v reakci na vysokou inflaci a ekonomickou nejistotu.
Rekordní propouštění v USA
Yahoo! je poslední technologickou společností, která propouštění oznámila. Tento trh dříve platil za nejspolehlivější zdroj zaměstnanosti. To už dnes ale neplatí, o práci přišly desítky tisíc lidí a nevypadá to, že se škrty v dohledné době zastaví.
Televize CBS News uvedla, že pouze v posledním měsíci technologické firmy zrušily 60 000 pracovních míst. V pandemickém období přitom ty samé společnosti masivně nabíraly.
Propouštění v USA jenom v lednu dosáhlo dvouletého maxima. Giganti jako Amazon, Microsoft, Alphabet nebo Meta Platforms musejí snížit své náklady, ale zároveň si udržet konkurenceschopnost.
Experti se nicméně shodují, že utahování opasků technologickým gigantům prospěje. Tento sektor totiž před válkou na Ukrajině prosperoval natolik, že trpěl nadbytkem pracovní síly a zbytečně vysokými výdaji.