Polská potravinářská společnost Maspex se stane novým vlastníkem tradiční české značky Becherovka. Smlouvu o prodeji firmy Jan Becher – Karlovarská Becherovka podepsaly obě strany ve čtvrtek 21. prosince. Dokončení transakce se očekává do konce června 2024.
Becherovka, která je součástí portfolia francouzské skupiny Pernod Ricard, je společností s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů a od roku 2001 je v rukou francouzské skupiny, jednoho z největších výrobců destilátů a vína na světě.
Maspex je největší soukromá společnost v potravinářském sektoru v Polsku a jedna z největších ve střední a východní Evropě. Spolumajitel a ředitel skupiny Maspex, Krzysztof Pawiński, uvedl, že akvizice Becherovky má posílit pozici společnosti v Česku i na Slovensku.
„Becherovka je pro nás velmi důležitá, neboť se jedná o značku s bohatou tradicí, která se vyrábí nepřetržitě od roku 1807,“ řekl Pawiński. Dodal, že Becherovka zapadá do trendu na trhu, kde se větší oblibě začínají těšit nápoje s nižším obsahem alkoholu.
V Česku společnosti Maspex vlastní výrobní závod ve Veselí nad Lužnicí. Ve svém portfoliu drží téměř 70 značek a její produkty najdou zákazníci ve více než 70 zemích po celém světě. Mezi nejznámější značky patří Tymbark, Kubuś, Lubella a Łowicz. Tržby z prodeje společnosti Maspex dosáhly v roce 2022 více než 14 miliard polských zlotých, tedy 78,9 miliardy korun.
Pro Maspex je koupě Becherovky 12. zahraniční transakcí. Česká pobočka skupiny se dosud soustřeďovala na výrobu a prodej džusů a limonád.