Více
    19.9 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Starbucks: Pracovníci organizují své první americké odbory

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    50 pracovníků obchodního řetězce Starbucks se snaží vytvořit odborovou organizaci. Pokud by k tomu došlo, jednalo by se o první odbory v USA pro tento řetězec s kávou. Ani jedna z více než 8 tisíc poboček v Americe odbory nemá. Informuje o tom The Guardian.

    V minulém týdnu skupina pracovníků společnosti Starbucks v oblasti Buffala veřejně oznámila, že organizuje odbory a zakládá svůj organizační výbor Starbucks Workers United. Napsali to v dopise, který putoval do rukou generálního ředitele Starbucks Kevina Johnsona.

    Jedním ze zakládajících členů výboru je Alexis Rizzo. Ta v řetězci pracuje 6 let, od svých 17 let. Zdůraznila, že cílem je zlepšit pracovní prostředí, ve kterém ráda pracuje.

    Byli jsme nazýváni partnery Starbucks a chceme se stát skutečnými partnery, abychom mohli mít hlas, který zlepší naši práci a zlepší zkušenosti našich zákazníků,“ řekla Rizzo pro The Guardian.

    Dle Rizzo i dalších pracovníků je zde mimo jiné problémem nedostatek zaměstnanců a komunikační nedostatky mezi pracovníky a korporátem. Některé z problémů se tak snaží vyřešit právě prostřednictvím odborů.

    Jsme ti, kteří jsou tváří společnosti, kteří dělají tuto práci každý den. Víme lépe než kdokoli, co bychom mohli udělat, aby to bylo lepší, ne jen pro sebe, ale pro naše zákazníky, protože jejich zkušenosti nejsou dobré,“ dodala. Uvedla také, že obchody milují a starají se o ně. Chtějí z nich ale udělat lepší místo pro práci a lepší místo, kam zajít.

    Starbucks uvedlo, že odbory nejsou nutné

    Na dopis se podepsal také barista Brian Murray. V den, kdy pracovníci veřejně oznámili odbory, vedení přišlo do jeho obchodu. Diskutovalo s pracovníky o tom, co by mohlo být učiněno pro zlepšení pracoviště. To ho ovšem ponechalo samotného řídit drive-thru na několik hodin.

    I dle něj je problémem nedostatek pracovníků. Směny se navíc rozhodují na základě předpokládaného týdenního prodeje spíše, než aby došlo k zajištění konzistentního personálu. S tím souhlasí i další zaměstnanec Roisin Doherty. „Skončíme se zákazníky čekajícími v řadě půl hodiny až hodinu pro jejich nápoje,“ uvedl. Pandemie poté k nedostatku pracovníků přispěla.

    Dle vedení jsou však odbory zbytečné. „Pevně věříme, že naše pracovní prostředí, spolu s našimi mimořádnými kompenzacemi a benefity, činí odbory ve Starbucks zbytečnými. Respektujeme právo našich partnerů je organizovat, ale domnívali jsme se, že to nebudou shledávat nezbytným vzhledem k našemu partnerskému prostředí,“ uvedl mluvčí Starbucks.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama