Švédská společnost Spotify souhlasila s nákupem podcastové platformy Megaphone. Jedná se o poslední ze série dohod na rozšíření své podcastové nabídky. Společnost to dle agentury Reuters uvedla v úterý.
Dle mluvčího Spotify má dohoda hodnotu 235 milionů dolarů. Společnost chce použít Megaphone k vytváření cílených reklam. Má v plánu také zpřístupnit vydavatelům podcastů jakožto třetí straně své vlastní nástroje na sledování reklam.
Spotify zaznamenalo ve třetím čtvrtletí díky pandemii návrat nárůstu reklamního podnikání. Společnost totiž získává příjmy jak z placení předplatného tak šířením reklam neplatícím uživatelům.
Společnost v poslední době ve velkém investuje do podcastů. Dle agentury Reuters cílí na to stát se Netflixem zvukového obsahu. Od loňského roku Spotify utratilo stovky milionů dolarů za nákup společností jako je producent podcastů Gimlet Media a sportovní a zábavní síť podcastů Ringer.
„Jsme stále v prvních kapitolách příběhu streamovaného zvukového průmyslu, ale je naprosto jasné, že potenciál je značný,“ uvedla hlavní obchodní ředitelka pro obsah a reklamu Dawn Ostroff.
Spotify má nyní 1,9 milionu podcastů. Jedná se o nárůst z 1,5 milionu ve druhém čtvrtletí. Novinkami je například „The Michelle Obama Podcast“ a „Mama Knows Best“ od influencerky Addison Rae.