Více
    17.7 C
    Czech
    Pondělí, 15 srpna, 2022

    Tesco otevře v Londýně první obchod GetGo. Zákazníci se v něm obejdou bez pokladny i skeneru

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Ve středu Londýna otevřel britský řetězec supermarketů Tesco svůj první obchod GetGo. Zákazníci v něm nebudou muset stát fronty u pokladen, ani skenovat jednotlivé zboží. Kombinace kamer a senzorů totiž zaznamená, jaké zboží si vybrali a strhne jim nákup při odchodu. Uvedl to server BBC. Společnost Tesco se tím zařadila mezi konkurenci, která novou technologii rovněž zkouší, jako je Amazon Fresh nebo Aldi.

    Největší britský obchodní řetězec oznámil otevření svého prvního obchodu, v němž nemusí zákaznici skenovat zboží, ani čekat na platbu u pokladen. Místo toho se při vchodu zaregistrují kódem z aplikace Tesco, která jim při odchodu za jejich nákup strhne příslušnou částku. Co si zákazník nakoupil zaznamenají kamery a senzory, které poznají změnu váhy v regálech. Uvedl to server BBC.

    Společnost Tesco technologii využívala od roku 2019 v obchodech umístěných v jejích kancelářích ve Welwyn Garden City. Nyní však bude poprvé dostupná běžným zákazníkům ve středu Londýna. Systém odkoupil řetězec od izraelského start-upu Trigo, který podobné služby nabízí také supermarketům v Německu a Nizozemí. Vedou ho dva vědci, kteří v minulosti pracovali pro Izraelské obranné síly.

    „Zatím se jedná pouze o jeden zkušební obchod, ale těšíme se na reakci našich zákazníků,“ uvedl k otevření obchodu ředitel Tesco Convenience Kevin Tindall. Technologie pak podle něj pomůže zákazníkům ušetřit čas. Při nákupu alkoholu a cigaret však budou zaměstnanci nadále kontrolovat věk zákazníků.

    Tesco GetGo čelí především konkurenci obchodů technologické společnosti Amazon

    Řetězec však bojuje s konkurencí především v podobě obchodů Amazon Fresh. Společnost má v Londýně šest poboček takzvaných „just walk out“ obchodů a plánuje otevřít další čtyři. Jeden má být přitom prakticky naproti pobočce Tesco GetGo v části města zvané High Holborn.

    Výhodu má ale Tesco ve své aplikaci, která má v současnosti 6,5 milionů uživatel. Například Sainsbury’s totiž muselo v minulosti podle serveru The Guardian podobně fungující obchod jako GetGo uzavřít právě z toho důvodu, že zákazníkům nevyhovovala nutnost stáhnout si podobnou aplikaci.

    Supermarket pak získal popularitu díky své online nabídce především v pandemii. Podle serveru BBC stoupl obchodu v prvním pololetí letošního roku zisk o 5,9 procent na 30,4 miliard liber. Na druhou stranu se ale řetězci zvýšily také náklady na fungování obchodu, a to o 28 procent na 1,3 miliard liber. Důvodem byla především absence zákazníků kvůli šíření pandemie a investice do inovace webu.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama