7.3 C
Czech
Středa 22. října 2025

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Reklamy na Netflixu? Možná se jich dočkáme koncem roku

Reklama
Reklama

Streamovací služba Netflix by mohla přijít s reklamami a nižším předplatným již koncem letošního roku. Společnost se přitom k zavedení reklam stavěla odmítavě. Generální ředitel Netflixu v dubnu uvedl, že podpora reklam ve službě určitě nebude k dispozici rok až dva. Netflix však v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenal prudký odliv uživatelů. Informuje o tom stanice CNBC a deník The New York Times. 

Reklama

Netflix muže zavést nižší ceny předplatného podporované reklamou ještě letos, uvedl anonymní zdroj obeznámený se situací pro CNBC

V dopise pro zaměstnance vedení firmy společnosti sdělilo, že k tomu muže dojít v posledních třech měsících 2022. 

Generální ředitel firmy Reed Hastings přitom během dubnového konferenčního hovoru týkajícího se letošních tržních výsledků řekl, že podporu reklam ve službě nemáme čekat rok až dva roky.

Deník The New York Times připomíná, že Hastings se vždy stavěl proti reklamám u Netflixu a dalších streamovacích platformách. 

„Ti, kteří sledují Netflix, vědí, že jsem byl proti složitosti reklamy a že jsem velkým fanouškem jednoduchosti předplatného,” řekl v dubnu Hastings. „Jakkoli tomu fandím, jsem větším fanouškem spotřebitelské volby. Umožnit spotřebitelům, kteří chtějí mít nižší cenu a jsou tolerantní k reklamě, aby dostali, co chtějí, dává větší smysl.”

Pro Netflix letošní rok nezačal dobře

Netflix v prvním čtvrtletí letošního roku poprvé za více než dekádu zaznamenal odliv uživatelů. Streamovací služba přišla o 200 000 předplatitelů a právě proto Netflix nejspíše podporu reklam hodlá uspíšit. 

Vedení společnosti podle dopisu zaslaném akcionářům očekává, že v dalším čtvrtletí přijde o další dva miliony předplatitelů. 

Odchodem z Ruska Netflix přišel o 700 000 předplatitelů. Další 600 000 účtů službu opustilo kvůli zdražování cen v USA, Kanadě a Británii. 

Akcie společnosti se meziročně propadly o 70 procent. Firma doufá, že úroveň platformy podporovaná reklamou přiláká a udrží spotřebitele, kteří se více ohlíží na cenu. 

Netflix rovněž v posledním čtvrtletí letošního roku zakročí proti sdílení hesel. Sdílené heslo podle společnosti používá 100 milionů domácností na celém světě. Zatím však není jasné, co s tím bude dělat. V minulosti Netflix tento krok již učinil, ale neúspěšně.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Boeing zvyšuje výrobu letadel po zelené od FAA

Americký výrobce letadel Boeing dostal od Federálního úřadu pro letectví (FAA) povolení zvýšit produkci modelu 737 MAX na 42 kusů měsíčně. Jde o klíčový krok v úsilí firmy o návrat k plné výrobě po sérii bezpečnostních krizí, které otřásly její pověstí i trhem.

Trump chce zlevnit Ozempic na 150 dolarů měsíčně

Prezident Donald Trump znovu rozvířil americký farmaceutický trh. Ve čtvrtek oznámil, že chce dostat cenu léků na hubnutí, jako je Ozempic či Wegovy, na 150 dolarů za měsíc. Cílí tak na úroveň, kterou za stejné přípravky platí pacienti v Evropě. Akcie výrobců Eli Lilly a Novo Nordisk po jeho prohlášení prudce klesly.

NEJNOVĚJŠÍ

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.
Reklama
Reklama
Reklama